Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Metro i autobús obtenen valoracions màximes entre els serveis urbans de Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.11.2018
Redacció

Metro i autobús obtenen valoracions màximes entre els serveis urbans de Barcelona

Imatge
Autobusos de la nova xarxa al passeig Marítim / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobusos de la nova xarxa al passeig Marítim / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Autobusos de la nova xarxa al passeig Marítim / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobusos de la nova xarxa al passeig Marítim / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'enquesta municipal constata l'opinió majoritàriament favorable a la reestructuració de la xarxa de bus, que culminarà aquest mes de novembre, i l'increment d'oferta de l'últim any.

Els ciutadans de Barcelona han tornat a apujar aquest any la nota als serveis que opera TMB: quatre dècimes més al metro, que passa del 7,1 al 7,5, i tres dècimes més per a l'autobús, del 7,0 al 7,3. Això vol dir que tots dos serveis de transport han obtingut la valoració més alta des del 1996, inici de la sèrie d'aquests estudis d'opinió que fa l'Ajuntament a partir d'enquestes a ciutadans.

L'apartat que sondeja la percepció ciutadana sobre l'evolució recent dels serveis públics també és molt favorable al transport públic, ja que l'autobús torna a aparèixer com el que més ha millorat els últims 12 mesos. El 50,9% dels barcelonins consideren que ha millorat, i hi ha un altre 24,6% que el veuen igual; això suma un 75,5%. En el període d'estudi s'ha continuat desenvolupant el projecte de la nova xarxa de bus i a més s'ha iniciat un increment de servei que culminarà aquest mes de novembre.

En el cas del metro són més, el 42,9%, els que el veuen igual, i en segon lloc queda el 37,0% que perceben que ha millorat; en total, el 79,9%.

El treball de camp de l'Enquesta de Serveis Municipals 2018 (6.000 entrevistes a residents més grans de 18 anys) es va realitzar entre el 3 d'abril i el 6 de juliol passats.

En el bloc de preguntes sobre la imatge de la ciutat, ha baixat encara més la preocupació sobre els transports i les infraestructures, des del vuitè lloc al desè. L'assenyalen com la principal inquietud el 3,5% dels ciutadans, mentre que el 2017 eren el 5%. El que més preocupació genera és l'accés a l'habitatge, apuntat pel 12,8% com a principal problema, seguit del turisme (10,3%) i la circulació (7,4%).

La dotació de transport públic és considerada molt bona o bastant bona pel 85,9% dels enquestats.

En aquest enllaç es pot consultar el document de resum de l'estudi, realitzat per l'Ajuntament de Barcelona.

Darrera modificació
02.11.2018
Tema
Transport
  • ConceptesUsuarisInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El metro i l'autobús incrementen la valoració entre els ciutadans de Barcelona

  • Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei se situen en nivells màxims

Contingut relacionat

El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons