Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei se situen en nivells màxims
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
07.02.2017
Premsa TMB

Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei se situen en nivells màxims

L'estudi anual de satisfacció corresponent al 2016 atorga puntuacions de notable (7,60 i 7,50) a les xarxes de TMB

Imatge
Els usuaris atorguen puntuacions de notable a les xarxes de metro i bus / Foto: TMB
Els usuaris atorguen puntuacions de notable a les xarxes de metro i bus / Foto: TMB
< >Els usuaris atorguen puntuacions de notable a les xarxes de metro i bus / Foto: TMB
Els usuaris atorguen puntuacions de notable a les xarxes de metro i bus / Foto: TMB

L'opinió dels usuaris dels transports públics que gestiona TMB és molt favorable i arriba al nivell més alt dels últims deu anys, en el cas dels autobusos, i molt a prop del més alt en el cas del metro. Així ho indica l'últim Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2016, que confirma l’evolució positiva detectada en l’anterior onada, la del 2015.

Segons aquest estudi que realitza anualment TMB, la xarxa d’autobusos de Barcelona obté una puntuació de 7,60 sobre 10 en satisfacció global (8 centèsimes més que el 2015) i de 73,1 en l’índex ISC (3 dècimes més, si bé els canvis en el càlcul d’aquest índex fan que es trenqui la sèrie històrica). En tots dos sistemes de mesura de l’opinió dels usuaris es registren els màxims nivells de satisfacció des de l’inici de la sèrie, el 2007.

Per tipus de servei, els usuaris de les línies d’altes prestacions (nova xarxa de bus) les puntuen amb un 8 i els de les línies convencionals amb un 7.

Pel que fa a la xarxa de metro, els usuaris li donen una puntuació mitjana de 7,50 sobre 10, 4 centèsimes més que l’any anterior. Aquesta nota és la segona més alta de la sèrie iniciada el 2007, només dues centèsimes per sota del 7,52 obtingut el 2013. L’índex ISC se situa en 68,5 punts, per sota dels últims anys a causa de la reformulació dels atributs que es comptabilitzen.

Els usuaris de metro més satisfets són els de la nova línia 9 Sud, que la puntuen amb un 8,21, seguits  pels de la línia 9 Nord, que li atorguen un 7,93.

Les dades provenen de l'explotació de 4.431 entrevistes personals a usuaris del metro i 4.319 a usuaris del bus, fetes entre el 3 d'octubre i el 4 de novembre passats. L’error mostral s’estima en menys de l’1,5%.

La satisfacció global es calcula fent la mitjana de les puntuacions donades pels enquestats als diferents serveis: una nota única que resumeix la seva experiència com a usuari. L’índex ISC, en canvi, es confecciona a partir de les puntuacions donades a 15 atributs que descriuen el servei en termes d’oferta, fiabilitat, confort, informació, seguretat, accessibilitat i atenció rebuda.

Per atributs, els usuaris de l’autobús opinen que l’últim any han millorat les avaries, la netedat, la informació general i d’incidències, la conducció, les rampes i l’accessibilitat, la connexió amb altres transports i l’atenció al client. Els aspectes amb evolució desfavorable són la freqüència, la temperatura a l’interior dels cotxes, les aglomeracions, la neteja de les parades i les altres incidències, mentre que es mantenen igual la rapidesa i el procés de validació.

Els usuaris del metro consideren que han millorat la rapidesa, la venda i validació de bitllets, la informació general, el funcionament d’escales i ascensors i les connexions. Els atributs amb evolució desfavorable són les avaries, les aglomeracions, altres incidències i l’atenció al client, mentre que es mantenen igual la freqüència, la temperatura dins dels trens, la neteja de les estacions i els trens, la informació d’incidències i les caigudes.

Perfil dels usuaris

L’estudi aporta també un perfil del client tipus de les xarxes de transport. Així, al metro les dones són majoria (63%), l’edat mitjana és de 41 anys, dues terceres parts dels viatgers són residents a la ciutat de Barcelona, un 42% declaren tenir estudis universitaris i un 89% posseeixen un telèfon mòbil amb internet.

A l’autobús, les dones encara són més majoritàries (67%) i la mitjana d’edat és més alta, de 47 anys. El 84% són residents a la ciutat de Barcelona i el grup més gran és el de persones amb estudis secundaris (40%), seguit dels universitaris (39%). Els que tenen telèfon mòbil amb internet són el 82%.

Imatge
Infografia del perfil de viatger de metro i bus de TMB / Imatge: TMB

Infografia del perfil de viatger de metro i d'autobús de TMB / Imatge: TMB

Tema
Transport
  • Altres temesEmpresaConceptesEstudisInformació al clientInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Infografia del perfil de viatger de metro i bus de TMB / Imatge: TMB
Infografia del perfil de viatger de metro i bus de TMB / Imatge: TMB
Descarrega l’arxiu (168.5 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (117.02 KB)
Infografia perfil del viatger de metro i bus de TMB
Descarrega l’arxiu (1.32 MB)
Els usuaris atorguen puntuacions de notable a les xarxes de metro i bus / Foto: TMB
El servei de metro es reforçarà i hi haurà afectacions al servei de bus al centre de la ciutat / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (61.08 KB)
Infografia del perfil de viatger de metro i bus de TMB / Imatge: TMB
Descarrega l’arxiu (168.5 KB)
Media Name: isc_070217.pdf
Descarrega l’arxiu (117.02 KB)
Media Name: infografia_perfil_viatger_v02.pdf
Descarrega l’arxiu (1.32 MB)
Els usuaris atorguen puntuacions de notable a les xarxes de metro i bus / Foto: TMB
Els usuaris atorguen puntuacions de notable a les xarxes de metro i bus / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (61.08 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Últimes notícies

Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons