Header Top menu
El metro i l'autobús incrementen la valoració entre els ciutadans de Barcelona
L'Enquesta de Serveis Municipals 2015 revela que la valoració del metro i l'autobús, que ja era de notable, ha augmentat encara més i arriba a puntuacions màximes en la sèrie històrica, que arrenca el 1989.
Els ciutadans de Barcelona atorguen al metro una nota mitjana de 7,4. Això vol dir que en un any la valoració ha crescut en tres dècimes i s'ha situat en el punt més alt de la sèrie històrica de l'Enquesta de Serveis Municipals, que comença l'any 1989. Els que creuen que ha millorat o bé s'ha mantingut igual sumen el 85,9% dels enquestats (el 2014 eren el 81%). A més el metro continua sent el tercer servei públic més ben valorat pels barcelonins, només per darrere de les biblioteques i els centres cívics.
L'autobús rep una puntuació de 7,1, quatre dècimes més que en l'onada anterior, i també és la valoració màxima des del 1989. El 36,7% dels enquestats creuen que ha millorat i el 44,2% que s'ha mantingut igual.
Aquestes valoracions són les mitjanes de tots els enquestats. Si es consideren només els que es declaren usuaris dels serveis de transport són més altes: de 7,6 per al metro i de 7,2 per al bus.
L'ús del transport públic
Pel que fa als hàbits de mobilitat, el 69,4% dels enquestats declaren que fan servir el transport públic, sobretot el metro (41%) i l'autobús (25%). Se'ls ha demanat també que valorin la dotació de transport del propi barri, amb el resultat que el 80,4% el troben molt o bastant ben dotat (eren el 78,4% el 2014), i un 7,9% la consideren normal. Només en tres districtes la proporció d'opinions favorables se situa per sota de la mitjana: Sants - Montjuïc, Sarrià - Sant Gervasi i Horta - Guinardó.
El treball de camp de l’enquesta de Serveis Municipals de Barcelona s’ha realitzat durant els mesos de setembre, octubre i novembre del 2015, i ha constat de 6.000 entrevistes a residents de més de 18 anys.
El tuit següent enllaça amb el document de resum de l'estudi, realitzat per l'Ajuntament de Barelona.
Aquests són els resultats de l’#enquestaserveisBCN 2015. https://t.co/z7OEAKiSXV
— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) 3 de marzo de 2016