Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. El Metro i L'autobús Incrementen La Valoració Entre Els Ciutadans de Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
03.03.2016
Oriol Pàmies

El metro i l'autobús incrementen la valoració entre els ciutadans de Barcelona

Imatge
Un tren sortint de l'estació de La Pau de la línia 2 / Foto: Pep Herrero
Un tren sortint de l'estació de La Pau de la línia 2 / Foto: Pep Herrero
< >Un tren sortint de l'estació de La Pau de la línia 2 / Foto: Pep Herrero
Un tren sortint de l'estació de La Pau de la línia 2 / Foto: Pep Herrero

L'Enquesta de Serveis Municipals 2015 revela que la valoració del metro i l'autobús, que ja era de notable, ha augmentat encara més i arriba a puntuacions màximes en la sèrie històrica, que arrenca el 1989.

Els ciutadans de Barcelona atorguen al metro una nota mitjana de 7,4. Això vol dir que en un any la valoració ha crescut en tres dècimes i s'ha situat en el punt més alt de la sèrie històrica de l'Enquesta de Serveis Municipals, que comença l'any 1989. Els que creuen que ha millorat o bé s'ha mantingut igual sumen el 85,9% dels enquestats (el 2014 eren el 81%). A més el metro continua sent el tercer servei públic més ben valorat pels barcelonins, només per darrere de les biblioteques i els centres cívics.

L'autobús rep una puntuació de 7,1, quatre dècimes més que en l'onada anterior, i també és la valoració màxima des del 1989. El 36,7% dels enquestats creuen que ha millorat i el 44,2% que s'ha mantingut igual.

Aquestes valoracions són les mitjanes de tots els enquestats. Si es consideren només els que es declaren usuaris dels serveis de transport són més altes: de 7,6 per al metro i de 7,2 per al bus.

L'ús del transport públic

Pel que fa als hàbits de mobilitat, el 69,4% dels enquestats declaren que fan servir el transport públic, sobretot el metro (41%) i l'autobús (25%). Se'ls ha demanat també que valorin la dotació de transport del propi barri, amb el resultat que el 80,4% el troben molt o bastant ben dotat (eren el 78,4% el 2014), i un 7,9% la consideren normal. Només en tres districtes la proporció d'opinions favorables se situa per sota de la mitjana: Sants - Montjuïc, Sarrià - Sant Gervasi i Horta - Guinardó.

El treball de camp de l’enquesta de Serveis Municipals de Barcelona s’ha realitzat durant els mesos de setembre, octubre i novembre del 2015, i ha constat de 6.000 entrevistes a residents de més de 18 anys.

El tuit següent enllaça amb el document de resum de l'estudi, realitzat per l'Ajuntament de Barelona.

Aquests són els resultats de l’#enquestaserveisBCN 2015. https://t.co/z7OEAKiSXV

— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) 3 de marzo de 2016
Darrera modificació
03.03.2016
Tema
Empresa
  • ConceptesDadesEstudisInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Visual de la segona fase de la campanya 'Posa't a la meva pell, no al meu lloc' de TMB i l'IMPD / Imatge: TMB

TMB i l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat impulsen una nova campanya sobre l’ús correcte dels espais reservats al transport públic

Empresa
Imatge
Mònica Peinado recull el premi Òscar Muñoz

Mònica Peinado, guardonada amb el premi Òscar Muñoz a la bona comunicació en infraestructures i mobilitat

Empresa
Imatge
Foto de família de la trobada de la segona edició del programa de mentoring femení de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Finalitza la segona edició del programa de mentoria per a les dones professionals de TMB

Empresa
Imatge
Premi Municipi gran / Foto: AMB

TMB rep el Premi Internacional de Mobilitat per la gestió de l’AMBici

Empresa

Últimes notícies

Les obres a la L5 han permés renovar integralment 5 km de via / Foto: TMB

El metro farà aquest estiu obres de millora a quatre punts de la xarxa que comportaran afectacions parcials al servei

Transport
Un moment del simulacre amb evacuació frontal del passatge / Font: TMB

TMB posa a prova els protocols de seguretat a metro amb un simulacre d’apagada total d’energia i evacuació integral

Transport
Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

TMB reforça el transport públic per al festival Primavera Sound 2026

Transport
El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada i celebra 20 anys de servei

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons