Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. En Marxa La Renovació de Les Vuit Escales Mecàniques D’Urgell i Rocafort
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.10.2020
Oriol Pàmies

En marxa la renovació de les vuit escales mecàniques d’Urgell i Rocafort

Imatge
Escala mecànica renovada el 2019 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Escala mecànica renovada el 2019 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Escala mecànica renovada el 2019 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Escala mecànica renovada el 2019 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Els equips electromecànics han arribat al final de la seva vida útil després de gairebé 40 anys. Els substituts els milloren en prestacions i eficiència energètica.

A la xarxa de metro s’està executant la renovació de les vuit escales mecàniques de les estacions d’Urgell i Rocafort, a la línia 1, en la qual TMB inverteix 1,8 milions d’euros. Són escales envellides que s'han de substituir completament, ja que han arribat al final de la seva vida útil després de gairebé 40 anys en servei. A més, els nous models d’escala permeten millorar-ne significativament la disponibilitat, la fiabilitat i l’eficiència.

Actualment s’està treballant en dues escales mecàniques de l’estació d’Urgell, una en cada andana, de manera que es manté sempre una altra escala en funcionament a l’extrem oposat. Els treballs consisteixen en el desballestament, la retirada, la col·locació i el muntatge d'una nova escala, i s'allargaran fins a mig novembre.

De manera esglaonada s’aniran renovant les altres set escales, de manera que es mantindran sempre les andanes i els vestíbuls operatius. Mentre durin les obres els usuaris podran entrar i sortir de les andanes a través de l’escala mecànica de l’extrem oposat, les escales de pedra o els ascensors.

Modernització parcial de 12 escales

D'altra banda, aquest any Metro ja ha fet treballs de modernització o renovació parcial d'un altre grup de 12 escales mecàniques que superaven els 20 anys, per millorar-ne les prestacions i allargar-ne la vida útil sense necessitat de substituir-les totalment. En la intervenció, de menys durada, se'ls canvien tots els elements mòbils, el grup motor i el quadre de maniobra, i se'n reparen o rehabiliten l'estructura i les baranes. S’han renovat dues escales de Sant Antoni, dues d’Universitat de la L2, dues de Paral·lel, dues de Monumental i quatre escales de Glòries.

Continuant amb el pla de millora de renovació de l’equipament electromecànic del metro, s’estan redactant els projectes constructius i en els propers mesos s’iniciaran els processos per contractar la renovació total de les 19 escales més antigues i obsoletes del parc, i la modernització de 9 escales situades principalment en intercanviadors, per executar-les a partir del 2021.

Imatge
Escala nova muntada a l'estació d'Urgell / Foto: TMB

Escala en procés d'instal·lació a l'estació d'Urgell / Foto: TMB

Darrera modificació
14.10.2020
Tema
Transport
  • ConceptesMantenimentInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsRocafortUrgellServeiL1MetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La substitució de les escales mecàniques de Penitents, un repte d'enginyeria

Contingut relacionat

Imatge
Cartell de l'exposició "Bellvitge, a la recerca del futur". /Foto: IDIBELL

L’estació de metro Hospital de Bellvitge acull una exposició per conèixer el passat, present i futur del seu Campus de Salut

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per a les finals de la Premier Padel al Palau Sant Jordi

Transport
Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport

Últimes notícies

La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant l'acte de presentació de La botiga de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB estrena una nova botiga física a l’estació de metro de Sagrada Família

Empresa
Festival Músics Metro 2025 / Foto:  Pep Herrero (TMB)

El projecte de regulació dels músics del metro de Barcelona es renova en el seu 25è aniversari

Cultura i Oci
Imatge
'Detectem-ho. Arreglem-ho' el lema de La Marató de TV3 2025 / Imatge: La Marató de TV3

#TMBrecomana col·laborar amb La Marató de 3Cat dedicada al càncer

En xarxa
Third-party content
Imatge
Nadal Visual. /Foto: TMB

Les xarxes de TMB, els transports oficials per desplaçar-te aquest Nadal

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons