Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. En marxa la renovació de les vuit escales mecàniques d’Urgell i Rocafort
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.10.2020
Oriol Pàmies

En marxa la renovació de les vuit escales mecàniques d’Urgell i Rocafort

Imatge
Escala mecànica renovada el 2019 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Escala mecànica renovada el 2019 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Escala mecànica renovada el 2019 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Escala mecànica renovada el 2019 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Els equips electromecànics han arribat al final de la seva vida útil després de gairebé 40 anys. Els substituts els milloren en prestacions i eficiència energètica.

A la xarxa de metro s’està executant la renovació de les vuit escales mecàniques de les estacions d’Urgell i Rocafort, a la línia 1, en la qual TMB inverteix 1,8 milions d’euros. Són escales envellides que s'han de substituir completament, ja que han arribat al final de la seva vida útil després de gairebé 40 anys en servei. A més, els nous models d’escala permeten millorar-ne significativament la disponibilitat, la fiabilitat i l’eficiència.

Actualment s’està treballant en dues escales mecàniques de l’estació d’Urgell, una en cada andana, de manera que es manté sempre una altra escala en funcionament a l’extrem oposat. Els treballs consisteixen en el desballestament, la retirada, la col·locació i el muntatge d'una nova escala, i s'allargaran fins a mig novembre.

De manera esglaonada s’aniran renovant les altres set escales, de manera que es mantindran sempre les andanes i els vestíbuls operatius. Mentre durin les obres els usuaris podran entrar i sortir de les andanes a través de l’escala mecànica de l’extrem oposat, les escales de pedra o els ascensors.

Modernització parcial de 12 escales

D'altra banda, aquest any Metro ja ha fet treballs de modernització o renovació parcial d'un altre grup de 12 escales mecàniques que superaven els 20 anys, per millorar-ne les prestacions i allargar-ne la vida útil sense necessitat de substituir-les totalment. En la intervenció, de menys durada, se'ls canvien tots els elements mòbils, el grup motor i el quadre de maniobra, i se'n reparen o rehabiliten l'estructura i les baranes. S’han renovat dues escales de Sant Antoni, dues d’Universitat de la L2, dues de Paral·lel, dues de Monumental i quatre escales de Glòries.

Continuant amb el pla de millora de renovació de l’equipament electromecànic del metro, s’estan redactant els projectes constructius i en els propers mesos s’iniciaran els processos per contractar la renovació total de les 19 escales més antigues i obsoletes del parc, i la modernització de 9 escales situades principalment en intercanviadors, per executar-les a partir del 2021.

Imatge
Escala nova muntada a l'estació d'Urgell / Foto: TMB

Escala en procés d'instal·lació a l'estació d'Urgell / Foto: TMB

Darrera modificació
14.10.2020
Tema
Transport
  • ConceptesMantenimentInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsRocafortUrgellServeiL1MetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La substitució de les escales mecàniques de Penitents, un repte d'enginyeria

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Miguel Bosé al Palau Sant Jordi

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert d’Imagine Dragons a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de la cantant japonesa Ado al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Rigoberta Bandini al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons