Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La Substitució de Les Escales Mecàniques de Penitents, Un Repte D'enginyeria
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
31.07.2018
Oriol Pàmies

La substitució de les escales mecàniques de Penitents, un repte d'enginyeria

Imatge
Accés de l'estació de metro de Penitents / Foto: Pep Herrero (TMB)
Accés de l'estació de metro de Penitents / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Accés de l'estació de metro de Penitents / Foto: Pep Herrero (TMB)
Accés de l'estació de metro de Penitents / Foto: Pep Herrero (TMB)

S'ha hagut de tancar l'estació un mes llarg per desmuntar els mecanismes, treure'ls a l'exterior i introduir els nous a través d'un dels accessos.

Entre les obres de millora que TMB fa aquest estiu a la xarxa de metro hi ha les de renovació de les escales mecàniques a l'estació de Penitents, de la línia 3, que han obligat a tancar-la des del 30 de juliol. Al llarg de cinc setmanes aproximadament, s'està realitzant la part més delicada i difícil de l'operació de substitució de les sis escales mòbils de l'estació, que han arribat al final de la seva vida útil després de 33 anys.

Quatre de les escales, les que comuniquen el vestíbul i els dos nivells intermedis de l’estació, han de ser desmuntades i repartides en volums reduïts perquè puguin sortir cap al carrer per l'accés d'Anna Pifarré. Per aquest mateix accés han d'entrar després els components de les quatre escales noves. Aquesta operació, un veritable repte, és la que motiva el tancament de l'estació, ja que el moviment dels trams d'escales, eines i maquinària pesant a través del vestíbul i del nucli d'escales és incompatible amb el trànsit de passatgers.

Treballs per fases

Quan l'estació torni a obrir les portes, a primers de setembre, les escales estaran en fase de muntatge i per tant encara no podran funcionar. Faltarà igualment substituir les altres dues escales, les que comuniquen les andanes amb el vestíbul intermedi inferior. L'obra, per tant, s'allargarà previsiblement fins al mes d’octubre, pel que fa a les quatre escales dels nivells intermedis,  i fins al gener de l'any vinent  per a les dues escales de les andanes.

L'actuació a Penitents forma part d'un projecte per substituir nou escales mecàniques envellides, amb un pressupost de 2,3 milions d'euros. Les altres dues estacions en què es faran obres els pròxims mesos són les de Vall d'Hebron de la línia 3 (dues escales) i Besòs de la línia 4 (una).

Actualització en curs a Urquinaona L4

D'altra banda, aquest any Metro també està fent treballs d'actualització o renovació parcial d'un altre grup d'escales mecàniques que han arribat als 20 anys, per millorar-ne les prestacions i allargar-ne la vida útil sense necessitat de substituir-les. En la intervenció, de menys durada, se'ls canvien tots els elements mòbils, el grup motor i el quadre de maniobra, i se'n reparen o rehabiliten l'estructura i les baranes.

Actualment es treballa en una escala de l’estació d’Urquinaona L4, en un punt compromès per al trànsit de passatgers en el passadís que connecta amb la línia 1, cosa que comporta que en els moments de més afluència l'enllaç es faci pel carrer.

Anteriorment s'han executat modernitzacions semblants en dues escales de l'estació d'Universitat, una de Sagrada Família i una de Tetuan, totes de la línia 2. I fins a final d’any se n'actualitzaran dues de Passeig de Gràcia i una d'Encants, a la mateixa línia.

Imatge
Part de les escales que se substituiran a Penitents / Foto: Pep Herrero (TMB)

Part de les escales que se substituiran a Penitents / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació
31.07.2018
Tema
Transport
  • ConceptesObresServeiInstitucionsTMBLlocsPenitentsUrquinaonaServeiL3MetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Talls parcials al servei de metro de les línies 2, 9 Nord i 10 durant el mes d'agost, per obres

Contingut relacionat

La nova línia V5. /Foto: Pep Herrero (TMB)

Entra en funcionament l’ampliació de la línia V5 fins al barri de la Marina del Prat Vermell

Transport
Tren de la sèrie 6000 a l'L1, amb la part davantera de color vermell / Foto: TMB

TMB reforça la seguretat energètica del metro un any després de la gran apagada

Transport
Autobús de la nova línia V5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

La línia V5 amplia el recorregut i arribarà a La Marina del Prat Vermell a partir del 27 d’abril

Transport
tren estacionat a Diagonal L5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

La xarxa de metro registra el rècord de passatgers en un dia feiner i supera els 2 milions de viatges durant la diada de Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
La desapareguda estació de Ferran l'any 1946 / Foto: Arxiu Fundació TMB (Brangulí)

La desapareguda estació de Fernando es va inaugurar fa 80 anys

Història
Imatge
Visites al ZAL durant l'Open barris. /Foto: PEP HERRERO

El taller de TMB al ZAL s’obre al públic amb l’Open Barri

Cultura i Oci
Imatge
Imatge bus línia H12 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB convida els usuaris de metro i bus a avaluar el servei en un macroestudi internacional

Societat
Cinquè aniversari del Centre TMB Salut. / Autor: Aleix Bonet

TMB referma el seu compromís amb la salut i el benestar de les persones treballadores en el cinquè aniversari del Centre TMB Salut

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons