Header Top menu
Han entrat en funcionament les línies D40, V5, V29 i V31 de la nova xarxa de bus
També han començat a circular les línies de proximitat 136 i 191, i s’han aplicat escurçaments, allargaments i variacions de recorregut en vuit línies existents.
La nova xarxa de bus ha arribat avui a les 20 línies en funcionament, com a primer pas del desplegament que l'Ajuntament de Barcelona i TMB estan fent per completar-la entre aquest any i el vinent, després que un ampli procés de debat definís el disseny final del servei d’autobús a tot Barcelona.
Les que s'han estrenat aquest matí són una línia diagonal i tres de verticals:
- D40: Plaça d'Espanya - Via Favència
- V5: Mare de Déu de Port - Pedralbes
- V29: Diagonal Mar - Roquetes
- V31: Mar Bella - Trinitat Vella
Les interseccions d'aquestes quatre línies entre elles i amb les altres 16 existents han comportat la creació de 18 noves àrees d'intercanvi i la modificació de 7 àrees d'intercanvi de fases anteriors.
La implantació d'aquesta fase també comporta variacions de la xarxa d'autobusos actual. S'ha modificat el recorregut de tres línies de la nova xarxa: H6, H14 i H16, i alhora hi ha hagut canvis d'itinerari a les següents línies convencionals: 27,42, 68 i 91, que s'han escurçat, i 109, que s'ha prolongat. Al mateix temps han deixat de circular set línies que se superposen a línies noves o existents: 20, 26, 32, 36, 37, 40 i 57.
Noves línies de proximitat a Sant Martí i Congrés
Avui també han començat el servei comercial dues noves línies de proximitat, la 136 i la 191, que reforcen les connexions entre el districte de Sant Martí i l'Hospital del Mar, i entre el barri del Congrés i els Indians i l'Hospital de Sant Pau, respectivament.
Un cop finalitzada la implantació d'aquestes quatre línies d'altes prestacions (totes amb intervals de 5-8 minuts en les hores centrals del dia), l'Ajuntament de Barcelona i TMB procediran a desplegar entre la primavera i la tardor del 2018 les vuit línies que resten de les 28 que consten al disseny final de la nova xarxa de bus.
Fullet amb les noves línies marcades en vermell / Foto: Pep Herrero (TMB)
- ConceptesInnovacióMobilitatOfertaPlanificacióServeiInfraestructuraParadaInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusNova xarxa de busAnys2017