Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El 13 de novembre comencen a funcionar quatre noves línies de la nova xarxa de bus
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
25.10.2017
Premsa TMB

El 13 de novembre comencen a funcionar quatre noves línies de la nova xarxa de bus

En aquesta nova fase es posen en marxa una línia diagonal (D40) i tres línies verticals (V5, V29 i V31). S’arriba així a les 20 línies d’altes prestacions a la ciutat, que es preveu que transportin 350.000 passatgers diaris.

Imatge
Parada d'intercanvi de la nova xarxa de bus de Barcelona / Foto: TMB
Parada d'intercanvi de la nova xarxa de bus de Barcelona / Foto: TMB
< >Parada d'intercanvi de la nova xarxa de bus de Barcelona / Foto: TMB
Parada d'intercanvi de la nova xarxa de bus de Barcelona / Foto: TMB

Imatge
Mercedes Vidal, entre Adrià Gomila i Enric Cañas, en la presentació de les noves línies que s'estrenaran el 13 de novembre / Foto: Pep Herrero (TMB)

 
Per altra banda, es crearan  dues noves línies de proximitat, la 136 i la 191 que reforçaran les connexions entre el districte de Sant Martí i l’Hospital del Mar, i entre el barri del Congrés i els Indians i l’Hospital de Sant Pau, respectivament.
 

Millora de la infraestructura per als autobusos

L’Ajuntament de Barcelona executa les obres d’infraestructura necessàries per a l’adaptació de la ciutat a la nova configuració viària que implica la nova xarxa. Les intervencions consisteixen en actuacions de nous carrils bus, actuacions de millora de la prioritat semafòrica i de la senyalització i actuacions de millora de l’espai públic i de l’accessibilitat a la nova xarxa. L’import d’adjudicació dels treballs ha estat d’1,3 milions d'euros. 
 
En aquest sentit, les intervencions sobre la infraestructura consisteixen en actuacions de reordenació viària total o parcial del carrer per implantar els nous carrils bus. En alguns casos es modifica el sentit de circulació i es duu a terme una nova definició dels usos de la via pública. Amb els treballs, Barcelona guanyarà 19 km de nous carrils bus. Aquestes són les intervencions que ja s’han executat o s’iniciaran properament: 
 
Nous carrils bus a l’Eixample
 
Manso (Comte Borrell - Paral·lel); Villarroel (Floridablanca - Tamarit); passeig de Sant Joan (Mallorca - Travessera de Gràcia) i avinguda Tarradellas (Nicaragua - Entença).
 
Nous carrils bus a Sants-Montjuic
 
Joan Güell (Travessera de Gràcia - Miracle); Moianès (Creu Coberta - Gran Via); Mineria (plaça Matemàtiques- plaça Sarah Bernhardt); Mare de Déu de Port (plaça Matemàtiques - Foneria i Alts Forns - Cisell); Ferrocarrils (Foc -plaça Teresa Claramunt); i Zona Franca (Cisell - Sant Eloi). 
 
Nous carrils bus a les Corts
 
Avinguda Pedralbes (Creu de Pedralbes - avinguda Diagonal); avinguda Tarradellas (avinguda Sarrià - Camí Vell Sarrià); Prat de la Riba-Carles III (Josep Irla - plaça Prat de la Riba); Carles III (Europa - plaça Maria Cristina).
 
Nous carrils bus a Sarrià-Sant Gervasi
 
Travessera de Gràcia (Balmes - Santaló, en sentit contrari a la circulació); República Argentina (Alfons Comín - Craywinckel). 
 
Nous carrils bus a Gràcia
 
Plaça Lesseps (av. Vallcarca - República Argentina).
 
Nous carrils bus a Horta-Guinardó 
 
Ronda Guinardó (Vinyals - pg. Maragall i Vinyals - Cartagena).
 
Nous carrils bus a Nou Barris
 
Almansa (Via Favència -Via Júlia, canvi de configuració del carrer); Artesania (Via Júlia -Via Favència).
 
Nous carrils bus a Sant Andreu
 
Pare Manyanet (Josep Soldevila - Carrer Gran de la Sagrera).
 
Nous carrils bus a Sant Martí
 
Badajoz (Icària- Ramón Turró); Badajoz (Tànger - plaça de les Glòries); Tànger (Àvila- Meridiana). 
 
Paral·lelament, es realitzen actuacions en les instal·lacions semafòriques i també de senyalització horitzontal i vertical, encaminades a millorar la fluïdesa dels autobusos i la seguretat viària. Les intervencions inclouen la col·locació de nous semàfors específics pel bus, la programació de les fases i les actuacions complementàries de senyalització horitzontal i vertical. En total s’adapten semafòricament al pas del bus 22 cruïlles. 
 
Finalment, i a nivell de millora de l’espai públic i d’accessibilitat, es fan 129 actuacions en parades (94 noves parades i 35 parades eliminades) i s’inclouen encaminaments a 94 noves parades (41 parades desplaçades i 53 noves parades). S’executen 3.100 m2 de renovació de paviment de voreres vinculat a les noves parades i es fan les adaptacions dels girs corresponents per habilitar el pas dels autobusos; 400 metres d’encaminaments de vorera;  96 condicionaments i enrasat d’escocells en l’àmbit de les parades per millorar l’accessibilitat; 120 actuacions en l’arbrat viari (poda arbrat, substitució); 10 remodelacions de passos de vianants i 15 girs condicionats pel pas del bus.
 

Campanya de comunicació

Per donar la màxima informació a la ciutadania sobre aquesta fase de la nova xarxa, l’Ajuntament de Barcelona i TMB inicien a partir d’avui una campanya de comunicació per oferir els detalls del desplegament d’aquestes quatre línies i tots els canvis que hi porten associats. Atès que en aquesta fase el nombre d’usuaris afectats serà elevat, el Govern municipal ha reforçat les diferents línies d’informació. 
 
La campanya inclourà difusió publicitària general de la nova xarxa de bus a través de premsa, ràdio, internet i xarxes social i mitjançant banderoles i els suports publicitaris de la ciutat i dels autobusos. Alhora, s’oferirà informació via webs municipals, Oficines d’Atenció al Ciutadà (OACs) i el telèfon d’atenció ciutadana 010. També es reforçarà la distribució de cartells de porteria a les zones d’influència de les noves línies que entren en funcionament, a casals de gent gran i a equipaments municipals.
 
Paral·lelament, es reforçarà la informació als usuaris directes amb fullets de les noves línies que s’implanten a les parades d’autobús i intercanviadors i mitjançant els propis canals de TMB: telèfon d’atenció al client, web TMB, TMB App, TransMet, MouTV, TransMet i amb les alertes dels serveis de JoTMBé. 
 
En aquesta fase s’incrementarà la presència d’informadors al carrer. Del 2 al 25 de novembre els informadors es desplegaran a les parades, els autobusos i als intercanviadors de dilluns a diumenge per a distribuir els fulletons i oferir les dades que els usuaris precisin. Enguany, com a novetat i en les mateixes dates, també hi haurà un grup d’informadors que s’ubicaran sobre el territori en equipaments clau dels barris com hospitals, CAPs i casals de la gent gran de les zones d’influència de les noves línies, les convertides en nova xarxa o les modificades, així com en zones territorials on s’ha detectat un important canvi de mobilitat en superfície.
 
L’acció d’aquests nous informadors serà mostrar al ciutadà, mitjançant fullets específics creats especialment per al territori i amb dispositius mòbils amb simuladors de mobilitat, els canvis que experimentaran en la seva mobilitat diària i les alternatives a les seves rutes habituals. En el cas dels casals de gent gran, aquest informadors realitzaran sessions concertades abans i després de la implantació per tal de resoldre dubtes als usuaris i usuàries. En total seran 110 informadors que cobriran 550 parades de bus, 31 intercanviadors, 32 CAPs i hospitals distribuïts pel territori i 29 casals de gent gran. Respecte a la fase anterior, les hores contractades passen de 6.250 a 10.037, i la campanya d’informació s’incrementa una setmana més.
 
Finalment, en OACs i seus de districte, s’oferiran també plànols de cadascun dels districtes on es plasma com quedarà la mobilitat en superfície en cadascun d’ells.
 

Sessions de participació 

A banda de la campanya de comunicació, des de finals de 2016 i durant el primer trimestre del 2017, s’han dut a terme 19 sessions d’informació i debat centrades en el disseny de la xarxa, obertes a la ciutadania amb més de 1.750 participants d’on van sorgir 384 propostes i 125 corresponents a la plataforma decidim.barcelona.
 
Durant els mesos de setembre i octubre de 2017, s’han portat a terme 10 sessions d’informació i debat de caràcter complementari per explicar la implantació dels nous carrils bus i bici, amb les actuacions a l’espai públic vinculades al nou projecte de nova xarxa de bus.
 

Finalitzar la nova xarxa de bus

Un cop finalitzada la implantació d’aquestes quatre línies, l’Ajuntament de Barcelona i TMB procediran a desplegar entre la primavera i la tardor del 2018 les 8 línies que resten de la nova xarxa de bus. 
 
El seu desplegament final també comportarà una remodelació de l’actual xarxa d’autobús en superfície, que quedarà estructurada en tres nivells: nova xarxa de bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri o de proximitat. Un cop finalitzat aquest procés, la ciutat passarà a comptar amb un total de 98 línies:
 
  • 28 línies de NXB: 8 horitzontals, 17 verticals i 3 diagonals
  • 43 línies convencionals o complementàries
  • 27 línies de proximitat i Bus del Barri
Es culminarà així la remodelació total i global del transport públic de Barcelona més important dels últims anys.
Tema
Transport
  • ConceptesObresOfertaPlanificacióServeiInfraestructuraCarril busParadaInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusNova xarxa de busAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Mercedes Vidal, entre Adrià Gomila i Enric Cañas, en la presentació de les noves línies que s'estrenaran el 13 de novembre / Foto: Pep Herrero (TMB)
Mercedes Vidal, entre Adrià Gomila i Enric Cañas, en la presentació de les noves línies que s'estrenaran el 13 de novembre / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (90.81 KB)
Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (734.96 KB)
Parada d'intercanvi de la nova xarxa de bus de Barcelona / Foto: TMB
Parada d'intercanvi de la nova xarxa de bus de Barcelona / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (82.96 KB)
Mercedes Vidal, entre Adrià Gomila i Enric Cañas, en la presentació de les noves línies que s'estrenaran el 13 de novembre / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (90.81 KB)
Media Name: 171025_np_nova_fase_nxb.pdf
Descarrega l’arxiu (734.96 KB)
Parada d'intercanvi de la nova xarxa de bus de Barcelona / Foto: TMB
Parada d'intercanvi de la nova xarxa de bus de Barcelona / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (82.96 KB)

També et pot interessar...

  • Barcelona presenta el disseny final de la xarxa d’autobusos del 2018

  • La nova xarxa de bus s'acabarà d'implantar entre el 2017 i el 2018

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons