Header Top menu
Barcelona presenta el disseny final de la xarxa d’autobusos del 2018
En els propers dos anys la ciutat culminarà el procés de desplegament de la nova xarxa de bus, que tindrà 28 línies, i la reconfiguració de la resta del servei d’autobusos.
Després del procés d’informació i debat desenvolupat els últims mesos als districtes, l’Ajuntament de Barcelona ha presentat avui l’esquema complet de la xarxa d’autobusos reestructurada, que s’implantarà entre aquest any i el que ve en paral·lel amb les últimes 12 línies d’altes prestacions previstes.
Així, Barcelona passarà a comptar amb un total de 97 línies d’autobús de tres tipus diferents: nova xarxa de bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri o de proximitat. El 95% de la població passarà a disposar d’un servei de bus d’altes prestacions a menys de 300 metres de casa.
Actualment funcionen 16 línies de la nova xarxa de bus, que han experimentat un creixement del 53% i ja transporten el 42% del passatge diari. La reestructuració presentada avui pivota al voltant del desplegament de les 12 línies que queden, i es farà en dues subfases, la tardor d’aquest any i la tardor de l’any que ve. En el primer grup està previst que s’implantin tres línies verticals i una de diagonal:
- V5: Mare de Déu del Port - Pedralbes
- V29: Fòrum - Roquetes
- V31: Mar Bella - Trinitat Vella
- D40: Pl. Espanya - Roquetes
En el segon grup, la tardor del 2018, s’implantaran les altres vuit línies: una d’horitzontal, sis de verticals i una de diagonal:
- H2: Av. d'Esplugues - Trinitat Nova
- V1: Gran Via l'Hospitalet - Av. d'Esplugues
- V9: Av. Paral·lel - Sarrià
- V19: Barceloneta - Pl. Alfonso Comín
- V23: Poblenou - Can Marcet
- V25: Poblenou - Horta
- V33: Fòrum - Santa Coloma
- D50: Pl. Catalunya - Ciutat Meridiana
Paral·lelament, i abans de finalitzar el 2018, s’introduiran variacions de traçat en vuit línies existents de la nova xarxa de bus: H6, H8, H10, H14, H16, V13, V15 i V17. Totes 28 continuaran distingint-se per les freqüències de 5-8 minuts els dies feiners, les mesures de prioritat i la disponibilitat de sistemes d’informació a l’usuari.
Línies convencionals i de proximitat
A més, la xarxa final d’autobusos de TMB comptarà amb 43 línies convencionals o complementàries, tant urbanes com interurbanes, de les quals 30 mantindran el seu recorregut actual i 13 el modificaran. De les actuals, 13 més seran substituïdes per línies de la nova xarxa.
Pel que fa al servei de proximitat, es modificarà el recorregut d’una línia (la 185, que deixarà de cobrir Sant Genís) i se’n crearan tres de noves: la 112 (recuperació d’una part del seu antic recorregut entre Sant Genís i el mercat d’Horta), la 133 (Baró de Viver - Pl. Orfila) i la 191 (Congrés - Hospital de Sant Pau), mentre que la 192 (Hospital de Sant Pau - Poblenou) quedarà substituïda per la V23 i la V25.
En una conferència de premsa, la tinenta d’alcaldia Janet Sanz i la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, han destacat que amb la reestructuració “els ciutadans passaran a disposar d’un servei d’altes prestacions més intuïtiu i fàcil d’utilitzar, més eficient, amb més connectivitat i millor intermodalitat amb la resta de transport públic”.
Més informació al dossier de l’Ajuntament de Barcelona.
Avui presentem el darrer pas de la #novaxarxabus! 5,79 M € extres i 97 línies per tenir un bus amb +capacitat + comoditat i +proximitat! pic.twitter.com/pC3adzX6K2
— Janet Sanz #EnComú (@janetsanz) 26 d’abril de 2017
La prioritat és el #TransportPúblic, més inversió per millorar la Nova Xarxa de bus: més servei als barris, més ràpid i més fàcil pic.twitter.com/LMH9ouKSkv
— Mercedes #EnComú (@mvidal80) 26 d’abril de 2017
- Altres temesInnovacióConceptesInnovacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusBus del BarriNova xarxa de busAnys2017