Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Barcelona presenta el disseny final de la xarxa d’autobusos del 2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.04.2017
Redacció

Barcelona presenta el disseny final de la xarxa d’autobusos del 2018

Imatge
Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

En els propers dos anys la ciutat culminarà el procés de desplegament de la nova xarxa de bus, que tindrà 28 línies, i la reconfiguració de la resta del servei d’autobusos.

Després del procés d’informació i debat desenvolupat els últims mesos als districtes, l’Ajuntament de Barcelona ha presentat avui l’esquema complet de la xarxa d’autobusos reestructurada, que s’implantarà entre aquest any i el que ve en paral·lel amb les últimes 12 línies d’altes prestacions previstes.

Així, Barcelona passarà a comptar amb un total de 97 línies d’autobús de tres tipus diferents: nova xarxa de bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri o de proximitat. El 95% de la població passarà a disposar d’un servei de bus d’altes prestacions a menys de 300 metres de casa.

Actualment funcionen 16 línies de la nova xarxa de bus, que han experimentat un creixement del 53% i ja transporten el 42% del passatge diari. La reestructuració presentada avui pivota al voltant del desplegament de les 12 línies que queden, i es farà en dues subfases, la tardor d’aquest any i la tardor de l’any que ve. En el primer grup està previst que s’implantin tres línies verticals i una de diagonal:

  • V5: Mare de Déu del Port - Pedralbes
  • V29: Fòrum - Roquetes
  • V31: Mar Bella - Trinitat Vella
  • D40: Pl. Espanya - Roquetes

En el segon grup, la tardor del 2018, s’implantaran les altres vuit línies: una d’horitzontal, sis de verticals i una de diagonal:

  • H2: Av. d'Esplugues - Trinitat Nova
  • V1: Gran Via l'Hospitalet  -  Av. d'Esplugues
  • V9: Av. Paral·lel - Sarrià
  • V19: Barceloneta - Pl. Alfonso Comín
  • V23: Poblenou - Can Marcet
  • V25: Poblenou - Horta
  • V33: Fòrum - Santa Coloma
  • D50: Pl. Catalunya - Ciutat Meridiana

Paral·lelament, i abans de finalitzar el 2018, s’introduiran variacions de traçat en vuit línies existents de la nova xarxa de bus: H6, H8, H10, H14, H16, V13, V15 i V17. Totes 28 continuaran distingint-se per les freqüències de 5-8 minuts els dies feiners, les mesures de prioritat i la disponibilitat de sistemes d’informació a l’usuari.

Línies convencionals i de proximitat

A més, la xarxa final d’autobusos de TMB comptarà amb 43 línies convencionals o complementàries, tant urbanes com interurbanes, de les quals 30 mantindran el seu recorregut actual i 13 el modificaran. De les actuals, 13 més seran substituïdes per línies de la nova xarxa.

Pel que fa al servei de proximitat, es modificarà el recorregut d’una línia (la 185, que deixarà de cobrir Sant Genís) i se’n crearan tres de noves: la 112 (recuperació d’una part del seu antic recorregut entre Sant Genís i el mercat d’Horta), la 133 (Baró de Viver - Pl. Orfila) i la 191 (Congrés - Hospital de Sant Pau), mentre que la 192 (Hospital de Sant Pau - Poblenou) quedarà substituïda per la V23 i la V25.

En una conferència de premsa, la tinenta d’alcaldia Janet Sanz i la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, han destacat que amb la reestructuració “els ciutadans passaran a disposar  d’un servei d’altes prestacions més intuïtiu i fàcil d’utilitzar, més eficient, amb més connectivitat i millor intermodalitat amb la resta de transport públic”.

Més informació al dossier de l’Ajuntament de Barcelona.

Avui presentem el darrer pas de la #novaxarxabus! 5,79 M € extres i 97 línies per tenir un bus amb +capacitat + comoditat i +proximitat! pic.twitter.com/pC3adzX6K2

— Janet Sanz #EnComú (@janetsanz) 26 d’abril de 2017

La prioritat és el #TransportPúblic, més inversió per millorar la Nova Xarxa de bus: més servei als barris, més ràpid i més fàcil pic.twitter.com/LMH9ouKSkv

— Mercedes #EnComú (@mvidal80) 26 d’abril de 2017
Darrera modificació
28.04.2017
Tema
Transport
  • Altres temesInnovacióConceptesInnovacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusBus del BarriNova xarxa de busAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La nova xarxa de bus s'acabarà d'implantar entre el 2017 i el 2018

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons