Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Barcelona presenta el disseny final de la xarxa d’autobusos del 2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.04.2017
Redacció

Barcelona presenta el disseny final de la xarxa d’autobusos del 2018

Imatge
Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

En els propers dos anys la ciutat culminarà el procés de desplegament de la nova xarxa de bus, que tindrà 28 línies, i la reconfiguració de la resta del servei d’autobusos.

Després del procés d’informació i debat desenvolupat els últims mesos als districtes, l’Ajuntament de Barcelona ha presentat avui l’esquema complet de la xarxa d’autobusos reestructurada, que s’implantarà entre aquest any i el que ve en paral·lel amb les últimes 12 línies d’altes prestacions previstes.

Així, Barcelona passarà a comptar amb un total de 97 línies d’autobús de tres tipus diferents: nova xarxa de bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri o de proximitat. El 95% de la població passarà a disposar d’un servei de bus d’altes prestacions a menys de 300 metres de casa.

Actualment funcionen 16 línies de la nova xarxa de bus, que han experimentat un creixement del 53% i ja transporten el 42% del passatge diari. La reestructuració presentada avui pivota al voltant del desplegament de les 12 línies que queden, i es farà en dues subfases, la tardor d’aquest any i la tardor de l’any que ve. En el primer grup està previst que s’implantin tres línies verticals i una de diagonal:

  • V5: Mare de Déu del Port - Pedralbes
  • V29: Fòrum - Roquetes
  • V31: Mar Bella - Trinitat Vella
  • D40: Pl. Espanya - Roquetes

En el segon grup, la tardor del 2018, s’implantaran les altres vuit línies: una d’horitzontal, sis de verticals i una de diagonal:

  • H2: Av. d'Esplugues - Trinitat Nova
  • V1: Gran Via l'Hospitalet  -  Av. d'Esplugues
  • V9: Av. Paral·lel - Sarrià
  • V19: Barceloneta - Pl. Alfonso Comín
  • V23: Poblenou - Can Marcet
  • V25: Poblenou - Horta
  • V33: Fòrum - Santa Coloma
  • D50: Pl. Catalunya - Ciutat Meridiana

Paral·lelament, i abans de finalitzar el 2018, s’introduiran variacions de traçat en vuit línies existents de la nova xarxa de bus: H6, H8, H10, H14, H16, V13, V15 i V17. Totes 28 continuaran distingint-se per les freqüències de 5-8 minuts els dies feiners, les mesures de prioritat i la disponibilitat de sistemes d’informació a l’usuari.

Línies convencionals i de proximitat

A més, la xarxa final d’autobusos de TMB comptarà amb 43 línies convencionals o complementàries, tant urbanes com interurbanes, de les quals 30 mantindran el seu recorregut actual i 13 el modificaran. De les actuals, 13 més seran substituïdes per línies de la nova xarxa.

Pel que fa al servei de proximitat, es modificarà el recorregut d’una línia (la 185, que deixarà de cobrir Sant Genís) i se’n crearan tres de noves: la 112 (recuperació d’una part del seu antic recorregut entre Sant Genís i el mercat d’Horta), la 133 (Baró de Viver - Pl. Orfila) i la 191 (Congrés - Hospital de Sant Pau), mentre que la 192 (Hospital de Sant Pau - Poblenou) quedarà substituïda per la V23 i la V25.

En una conferència de premsa, la tinenta d’alcaldia Janet Sanz i la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, han destacat que amb la reestructuració “els ciutadans passaran a disposar  d’un servei d’altes prestacions més intuïtiu i fàcil d’utilitzar, més eficient, amb més connectivitat i millor intermodalitat amb la resta de transport públic”.

Més informació al dossier de l’Ajuntament de Barcelona.

Avui presentem el darrer pas de la #novaxarxabus! 5,79 M € extres i 97 línies per tenir un bus amb +capacitat + comoditat i +proximitat! pic.twitter.com/pC3adzX6K2

— Janet Sanz #EnComú (@janetsanz) 26 d’abril de 2017

La prioritat és el #TransportPúblic, més inversió per millorar la Nova Xarxa de bus: més servei als barris, més ràpid i més fàcil pic.twitter.com/LMH9ouKSkv

— Mercedes #EnComú (@mvidal80) 26 d’abril de 2017
Darrera modificació
28.04.2017
Tema
Transport
  • Altres temesInnovacióConceptesInnovacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusBus del BarriNova xarxa de busAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La nova xarxa de bus s'acabarà d'implantar entre el 2017 i el 2018

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport
Presentació de la línia X3. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa avui en servei la nova línia de bus exprés X3 entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona

Transport

Últimes notícies

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons