Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Barcelona Presenta El Disseny Final de La Xarxa D’autobusos del 2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.04.2017
Redacció

Barcelona presenta el disseny final de la xarxa d’autobusos del 2018

Imatge
Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada d'intercanvi de la línia H6 a Alfons X / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

En els propers dos anys la ciutat culminarà el procés de desplegament de la nova xarxa de bus, que tindrà 28 línies, i la reconfiguració de la resta del servei d’autobusos.

Després del procés d’informació i debat desenvolupat els últims mesos als districtes, l’Ajuntament de Barcelona ha presentat avui l’esquema complet de la xarxa d’autobusos reestructurada, que s’implantarà entre aquest any i el que ve en paral·lel amb les últimes 12 línies d’altes prestacions previstes.

Així, Barcelona passarà a comptar amb un total de 97 línies d’autobús de tres tipus diferents: nova xarxa de bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri o de proximitat. El 95% de la població passarà a disposar d’un servei de bus d’altes prestacions a menys de 300 metres de casa.

Actualment funcionen 16 línies de la nova xarxa de bus, que han experimentat un creixement del 53% i ja transporten el 42% del passatge diari. La reestructuració presentada avui pivota al voltant del desplegament de les 12 línies que queden, i es farà en dues subfases, la tardor d’aquest any i la tardor de l’any que ve. En el primer grup està previst que s’implantin tres línies verticals i una de diagonal:

  • V5: Mare de Déu del Port - Pedralbes
  • V29: Fòrum - Roquetes
  • V31: Mar Bella - Trinitat Vella
  • D40: Pl. Espanya - Roquetes

En el segon grup, la tardor del 2018, s’implantaran les altres vuit línies: una d’horitzontal, sis de verticals i una de diagonal:

  • H2: Av. d'Esplugues - Trinitat Nova
  • V1: Gran Via l'Hospitalet  -  Av. d'Esplugues
  • V9: Av. Paral·lel - Sarrià
  • V19: Barceloneta - Pl. Alfonso Comín
  • V23: Poblenou - Can Marcet
  • V25: Poblenou - Horta
  • V33: Fòrum - Santa Coloma
  • D50: Pl. Catalunya - Ciutat Meridiana

Paral·lelament, i abans de finalitzar el 2018, s’introduiran variacions de traçat en vuit línies existents de la nova xarxa de bus: H6, H8, H10, H14, H16, V13, V15 i V17. Totes 28 continuaran distingint-se per les freqüències de 5-8 minuts els dies feiners, les mesures de prioritat i la disponibilitat de sistemes d’informació a l’usuari.

Línies convencionals i de proximitat

A més, la xarxa final d’autobusos de TMB comptarà amb 43 línies convencionals o complementàries, tant urbanes com interurbanes, de les quals 30 mantindran el seu recorregut actual i 13 el modificaran. De les actuals, 13 més seran substituïdes per línies de la nova xarxa.

Pel que fa al servei de proximitat, es modificarà el recorregut d’una línia (la 185, que deixarà de cobrir Sant Genís) i se’n crearan tres de noves: la 112 (recuperació d’una part del seu antic recorregut entre Sant Genís i el mercat d’Horta), la 133 (Baró de Viver - Pl. Orfila) i la 191 (Congrés - Hospital de Sant Pau), mentre que la 192 (Hospital de Sant Pau - Poblenou) quedarà substituïda per la V23 i la V25.

En una conferència de premsa, la tinenta d’alcaldia Janet Sanz i la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, han destacat que amb la reestructuració “els ciutadans passaran a disposar  d’un servei d’altes prestacions més intuïtiu i fàcil d’utilitzar, més eficient, amb més connectivitat i millor intermodalitat amb la resta de transport públic”.

Més informació al dossier de l’Ajuntament de Barcelona.

Avui presentem el darrer pas de la #novaxarxabus! 5,79 M € extres i 97 línies per tenir un bus amb +capacitat + comoditat i +proximitat! pic.twitter.com/pC3adzX6K2

— Janet Sanz #EnComú (@janetsanz) 26 d’abril de 2017

La prioritat és el #TransportPúblic, més inversió per millorar la Nova Xarxa de bus: més servei als barris, més ràpid i més fàcil pic.twitter.com/LMH9ouKSkv

— Mercedes #EnComú (@mvidal80) 26 d’abril de 2017
Darrera modificació
28.04.2017
Tema
Transport
  • Altres temesInnovacióConceptesInnovacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusBus del BarriNova xarxa de busAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La nova xarxa de bus s'acabarà d'implantar entre el 2017 i el 2018

Contingut relacionat

Andana de l'estació Ciutadella / Vila Olímpica de la L4 de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport
Imatge de la darrera edició de la Cursa Jean Bouin el passat 2024 / Foto: Web Cursa Jean Bouin

Línies d’autobusos afectades per l’edició 102 de la cursa Allianz Jean Bouin

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts d’Antonio Orozco al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat
Imatge
La Farinera del Clot exposa cinc sèries emblemàtiques del metro de Barcelona / Font: M. A. Cuartero (TMB)

Cent anys d'història del metro de Barcelona al Centre Cultural La Farinera del Clot

Cultura i Oci
Gallery
Imatge
Maria Isabel López, conductora de bus de TMB, als estudis d'Onda Cero / Foto: TMB

Maria Isabel López, conductora de bus, explica com és el seu dia a dia, a Onda Cero

Societat
Third-party content
Foto de grup de l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La campanya “Senyal d’ajuda” arriba a la xarxa de metro i bus de TMB

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons