Header Top menu
La nova xarxa de bus s'acabarà d'implantar entre el 2017 i el 2018
A partir de la setmana que ve, el govern municipal presentarà als barris la proposta de noves línies d'altes prestacions per completar la reestructuració del transport de superfície a la ciutat de Barcelona.
El procés per redefinir la xarxa d'autobusos de Barcelona arriba a l'última fase. El juliol es va donar el tret de sortida al treball conjunt de la direcció de Mobilitat de l'Ajuntament, TMB i els districtes per elaborar una proposta, modulada en col·laboració amb les entitats integrants del grup de transport públic del Pacte per a la Mobilitat.
A partir de dilluns que ve s'iniciarà el procés final d'informació i debat als barris, amb 14 sessions amb veïns, entitats i grups, segons ha informat avui l'Ajuntament. El procés tindrà una durada de dos mesos i, un cop finalitzat, es tancarà la configuració definitiva de la nova xarxa de bus i del conjunt del servei d'autobús a la ciutat.
La proposta que es debatrà preveu la implantació de 12 línies més de la nova xarxa de bus —una d'horitzontal, dues de diagonals i nou de verticals— el desplegament de les quals s'abordarà tècnicament de manera conjunta i s'executarà en dos moments diferents: la tardor del 2017 i la tardor del 2018. Així culminarà la remodelació del transport públic de superfície de la ciutat més important dels darrers anys.
Segons la proposta inicial, les 12 línies de la nova xarxa seran les següents:
- H2: Av. d'Esplugues - Trinitat Nova
- V1: Gran Via l'Hospitalet - Av. d'Esplugues
- V5: Mare de Déu del Port - Pedralbes
- V9: Av. Paral·lel - Sarrià
- V19: Barceloneta - Pl. Alfonso Comín
- V23: Nova Icària - Can Marcet
- V25: Poblenou - Horta
- V29: Fòrum - Roquetes
- V31: Mar Bella - Trinitat Vella
- V33: Fòrum - Santa Coloma
- D40: Pl. Espanya - Roquetes
- D50: Pl. Catalunya - Trinitat Nova
Com les 16 actuals, les noves línies oferiran freqüències de pas d'entre 5 i 8 minuts entre les 7 i les 21 hores dels dies feiners.
Un cop desplegada totalment, la nova xarxa de bus comptarà amb: 8 línies horitzontals, 17 de verticals i 3 de diagonals. Les 28 línies passaran a cobrir el 65% del territori de la ciutat, on viu el 95% de la població. El servei d'autobús urbà a Barcelona es complementarà amb línies històriques o convencionals i busos de barri o de proximitat.
Més informació a la nota de premsa de l'Ajuntament de Barcelona.
En els propers dos mesos es duran a terme 14 sessions informatives i de debat que tancaran el desplegament definitiu de la xarxa de #busBCN. pic.twitter.com/Lvpv7nKMCC
— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) 12 de gener de 2017
Esquema final aproximat del conjunt de la nova xarxa de bus
- ConceptesInnovacióParticipacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusBus del BarriNova xarxa de busAnys2017