Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. En Marxa El Procés Participatiu Per Acabar de Desplegar La Nova Xarxa de Bus
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.07.2016
Redacció

En marxa el procés participatiu per acabar de desplegar la nova xarxa de bus

Imatge
Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero
Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero
< >Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero
Parada de l'àrea d'intercanvi de Vall d'Hebron, de la nova xarxa de bus / Foto: Pep Herrero

Des d’ara i al llarg dels pròxims mesos, veïns i entitats de Barcelona analitzaran la proposta tècnica de les línies que integraran la fase definitiva del projecte.

Aquest mes de juliol l’Ajuntament de Barcelona ha donat per iniciat el procés de debat que permetrà completar la implantació de la nova xarxa de bus. L’objectiu és analitzar amb veïns i entitats la proposta tècnica per a totes les línies que queden pendents, amb la voluntat que, un cop finalitzat el procés i recollides les aportacions col·lectives, se’n faci efectiu el desplegament en el termini més curt possible.

La nova xarxa de bus és un projecte de TMB i l’Ajuntament de Barcelona per redibuixar i potenciar la xarxa d'autobusos urbans seguint criteris de facilitat d'ús, eficàcia i gestió eficient dels recursos. És un dels cavalls de batalla per complir els objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, en la línia de reduir els desplaçaments en vehicle privat i  fomentar els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic.

300.000 viatgers cada dia

Actualment hi ha 16 línies d’autobusos d’altes prestacions en funcionament, que registren unes 300.000 validacions diàries i concentren el 42% de la demanda dels autobusos de Barcelona.  El govern municipal entén que els beneficis de la nova xarxa de bus estan lligats al seu complet desplegament i per això considera cabdal realitzar aquesta implantació “a la màxima velocitat que permetin els recursos tècnics i operatius municipals i de TMB”.

El procés participatiu, iniciat la setmana passada amb la reunió amb les entitats integrants del grup de transport públic del Pacte per la Mobilitat, continuarà al setembre amb sessions amb els serveis tècnics dels districtes en què s’analitzarà el detall dels traçats de les futures línies i la ubicació de les parades, i altres sessions amb entitats veïnals en què es debatrà la funcionalitat de la xarxa en els seus barris i els criteris aplicats. A més es crearan grups de treball per barris o agrupacions de barris.

Les 16 línies actuals de la nova xarxa de bus són fruit de quatre fases de desplegament: D20, H6, H12, V7 i V21 (octubre 2012); H8, H10, H16, V3 i V17 (novembre 2013); H14, V15 i V27 (setembre 2014); H4, V11, V13 (febrer 2016).

Darrera modificació
19.07.2016
Tema
Transport
  • ConceptesInnovacióParticipacióPlanificacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiNova xarxa de busAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • En marxa les tres noves línies de la nova xarxa de bus

  • La fase 4 de la nova xarxa de bus, el 29 de febrer

  • Es reprèn el desplegament de la nova xarxa de bus

Contingut relacionat

Sortida d'una edició anterior de la marató / Foto: Ajuntament de Barcelona

Línies d'autobús afectades per la Zurich Marató de Barcelona 2026

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Dani Fernández al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge bus línia H12 / Foto: Pep Herrero (TMB)

La línia H12 modifica un tram del seu recorregut a partir de demà per les obres a la Gran Via

Transport
El Conseller Delegat Xavier Flores durant la presentació de les xifres del valor social de TMB. /Foto: Pep Herrero (TMB). /Foto: TMB

TMB genera un retorn econòmic, social i mediambiental de més de 4.400 milions d’euros anuals a la societat

Transport

Últimes notícies

Yukiko Akagi, membre del jurat del certamen i 2n premi en la 51a edició del Concurs Maria Canals, tocant una peça al piano de mitja cua / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El concurs musical Maria Canals baixa un piano de cua al metro

Cultura i Oci
Els treballadors de Metro ratifiquen la proposta de conveni que donarà estabilitat laboral i organitzativa / Foto: Arxiu (TMB)

La presència de les dones a la plantilla de TMB creix un 34% en la darrera dècada

Empresa
Imatge
Visual de la campanya d'Atuc amb motiu del Dia Internacional de la Dona / Foto: ATUC

TMB difon la campanya d'Atuc per atraure el talent femení al sector del transport públic

Societat
Imatge
Punt lila del triangle lúdic del Poblenou. /Foto: Agnés Olivé (AJUNTAMENT DE BARCELONA)

Campanya als busos de TMB contra l'assetjament: “AL BUS, CAP ABÚS”

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons