Header Top menu
En marxa el procés participatiu per acabar de desplegar la nova xarxa de bus
Des d’ara i al llarg dels pròxims mesos, veïns i entitats de Barcelona analitzaran la proposta tècnica de les línies que integraran la fase definitiva del projecte.
Aquest mes de juliol l’Ajuntament de Barcelona ha donat per iniciat el procés de debat que permetrà completar la implantació de la nova xarxa de bus. L’objectiu és analitzar amb veïns i entitats la proposta tècnica per a totes les línies que queden pendents, amb la voluntat que, un cop finalitzat el procés i recollides les aportacions col·lectives, se’n faci efectiu el desplegament en el termini més curt possible.
La nova xarxa de bus és un projecte de TMB i l’Ajuntament de Barcelona per redibuixar i potenciar la xarxa d'autobusos urbans seguint criteris de facilitat d'ús, eficàcia i gestió eficient dels recursos. És un dels cavalls de batalla per complir els objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, en la línia de reduir els desplaçaments en vehicle privat i fomentar els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic.
300.000 viatgers cada dia
Actualment hi ha 16 línies d’autobusos d’altes prestacions en funcionament, que registren unes 300.000 validacions diàries i concentren el 42% de la demanda dels autobusos de Barcelona. El govern municipal entén que els beneficis de la nova xarxa de bus estan lligats al seu complet desplegament i per això considera cabdal realitzar aquesta implantació “a la màxima velocitat que permetin els recursos tècnics i operatius municipals i de TMB”.
El procés participatiu, iniciat la setmana passada amb la reunió amb les entitats integrants del grup de transport públic del Pacte per la Mobilitat, continuarà al setembre amb sessions amb els serveis tècnics dels districtes en què s’analitzarà el detall dels traçats de les futures línies i la ubicació de les parades, i altres sessions amb entitats veïnals en què es debatrà la funcionalitat de la xarxa en els seus barris i els criteris aplicats. A més es crearan grups de treball per barris o agrupacions de barris.
Les 16 línies actuals de la nova xarxa de bus són fruit de quatre fases de desplegament: D20, H6, H12, V7 i V21 (octubre 2012); H8, H10, H16, V3 i V17 (novembre 2013); H14, V15 i V27 (setembre 2014); H4, V11, V13 (febrer 2016).
- ConceptesInnovacióParticipacióPlanificacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiNova xarxa de busAnys2016