Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Es reprèn el desplegament de la nova xarxa de bus
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
03.09.2015
Redacció

Es reprèn el desplegament de la nova xarxa de bus

Imatge
Autobús de la línia 16 en una parada d'intercanvi a l'avinguda Icària / Hora Punta
Autobús de la línia 16 en una parada d'intercanvi a l'avinguda Icària / Hora Punta
< >Autobús de la línia 16 en una parada d'intercanvi a l'avinguda Icària / Hora Punta
Autobús de la línia 16 en una parada d'intercanvi a l'avinguda Icària / Hora Punta

Aquest mes de setembre s'activa el procés de participació previ a la implantació de tres línies més de la nova xarxa de bus. El govern municipal ha anunciat que la resta del projecte agafarà més velocitat.

El nou govern municipal de Barcelona ha confirmat avui la seva aposta pel transport públic i especialment per l'autobús, alhora que ha anunciat la seva voluntat de continuar la reformulació de la xarxa urbana d'autobusos a través del projecte de nova xarxa de bus impulsat per l'Ajuntament i TMB. Així, aquest mes de setembre els responsables municipals de mobilitat iniciaran un nou procés participatiu amb entitats i ciutadania com a pas previ a la implantació de les tres línies programades per a la quarta fase del desplegament.

Aquestes tres línies, tal com estava previst, seran una d'horitzontal i dues de verticals: H4 (Zona Universitària - Bon Pastor), V11 (Estació Marítima - Bonanova) i V13 (Pla de Palau - Av. Tibidabo). El procés participatiu, de tres mesos de durada, i les obres d'adequació de parades fan que la posada en marxa d'aquestes línies se situï cap a principis del 2016. S'arribarà llavors a les 16 línies d'altes prestacions, en les quals s'espera que es desplacin el 42% dels viatgers totals de l'autobús.

A continuació, l'Ajuntament de Barcelona iniciarà les actuacions i els treballs tècnics per accelerar el desplegament de la nova xarxa de bus i reduir el nombre de fases necessàries per arribar a les 28 línies programades. El govern municipal entén que els beneficis del projecte estan lligats al desplegament total i per això considera cabdal realitzar la implantació "a la màxima velocitat que permetin els recursos tècnics i operatius municipals i de TMB". Igualment, aquesta fase definitiva anirà precedida d'un procés participatiu que començaria el 2016.

En aquests moments la nova xarxa de bus compta amb un total de 13 línies en funcionament, que es caracteritzen pels recorreguts rectilinis (horitzontals, verticals i diagonals), l'elevada freqüència i la més alta disponibilitat d'informació de servei.

Darrera modificació
16.11.2021
Tema
Transport
  • Altres temesTransportConceptesPlanificacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusNova xarxa de busAnys2015
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Pinacles de l'estació Liceu. / M.A. Cuartero (TMB)

TMB restitueix els pinacles de l’estació Liceu pel Centenari del metro de Barcelona

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Bunbury al Palau Sant Jordi

Transport
TMB reforçarà el servei amb motiu dels actes de la Diada de l'11 de setembre

TMB reforça el transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre a Barcelona

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Post Malone a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport

Últimes notícies

Imatge
Visita a l'escala de cargol d'Urquinaona. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

El primer cap de setmana de portes obertes al metro es tanca amb una afluència massiva de visitants

Societat
Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons