Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La fase 4 de la nova xarxa de bus, el 29 de febrer
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
01.12.2015
Oriol Pàmies

La fase 4 de la nova xarxa de bus, el 29 de febrer

Imatge
Autobús de la línia H14 al passeig de Colom / TMB
Autobús de la línia H14 al passeig de Colom / TMB
< >Autobús de la línia H14 al passeig de Colom / TMB
Autobús de la línia H14 al passeig de Colom / TMB

Un cop finalitzat el procés participatiu de la fase 4, aquesta setmana comencen les obres perquè al febrer es pugui ampliar la nova xarxa de bus amb tres línies més: l'horitzontal H4 i les verticals V11 i V13.

La fase 4 de la nova xarxa de bus de Barcelona, que l'ampliarà fins a les 16 línies, serà una realitat el 29 de febrer del 2016. Així ho han anunciat aquest matí la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal; el director general de l'empresa, Jaume Tintoré, i el gerent adjunt municipal de Mobilitat i Infraestructures, Manuel Valdés, en una trobada amb els mitjans de comunicació.

H4, V11 i V13 transportaran en conjunt més de 40.000 passatgers els dies feiners

Tintoré ha detallat les característiques de les tres noves línies, entre les quals destaca la futura H4 (Zona Universitària - Bon Pastor), per la seva longitud, més de 29 quilòmetres (la més llarga de la nova xarxa) i la demanda esperada, superior a les 20.000 validacions diàries. La seva posada en servei implicarà la substitució de la línia 73 i la reconversió de la 22, que passarà a fer el recorregut entre la plaça de Catalunya i la de Kennedy.

Pel que fa a la V11 (Estació Marítima - Bonanova), pren com a referència els recorreguts verticals actuals de la 14, que serà substituïda, i la 20, que passarà a tenir l'origen i final al carrer Viladomat amb l'avinguda de Roma.

La V13 (Drassanes - Avinguda Tibidabo), finalment, es perfila com un eix vertical d'elevada centralitat, ja que combinarà els recorreguts per Muntaner-Aribau (que ara fan la 58 i la 64, que seran substituïdes) i per la Rambla (on ocuparà el lloc de la 14), un trajecte aquest últim "força reptador", segons va apuntar Tintoré.

Actuacions en la infraestructura

Les actuacions en la infraestructura necessàries per al bon funcionament de les noves línies es realitzaran "en períodes de baixa afectació", segons ha precisat Manuel Valdés. Es tracta de treballs d'obra civil, muntatge (49) i adequació de parades (8), semaforització i senyalització vertical i horitzontal.

Les actuacions més significatives s'han planificat a l'eix H4, i en destaca l'ampliació d'espai de circulació a la plaça d'Alfons Comín. També s'habilitaran carrils bus a l'avinguda d'Esplugues, el passeig de la Bonanova, el passeig de Valldaura i el carrer Ganduxer. A la Rambla s'implantarà prioritat semafòrica per a l'autobús.

El 57% del projecte

Amb aquestes tres noves línies que entraran en funcionament d'aquí a menys de tres mesos s'arribarà al 57% del desplegament del projecte de la nova xarxa de bus, que en preveu 28. Al mateix temps s'aplicaran canvis de recorregut en dues línies convencionals més, la 60 i la 92, per satisfer millor la demanda.

L'estimació és que amb les 16 línies d'altes prestacions en funcionament la nova xarxa de bus assolirà la xifra de les 270.000 validacions diàries, equivalents al 40% del passatge transportat pels autobusos de TMB. Ara en registra 230.000, de manera que les tres noves línies en conjunt s'espera que en sumin 40.000 pel cap baix.

El 2016 s'obrirà un procés participatiu general per concretar la resta del projecte com més aviat millor

El procés participatiu de la fase 4 ha inclòs reunions amb les entitats del Pacte per la Mobilitat, reunions als districtes, amb veïns i entitats, punts informatius a tots els territoris afectats i visites al centre de regulació de TMB. Com a conseqüència s'han fet ajustos en recorreguts i parades, entre els quals el manteniment de la línia 22, que s'ha considerat necessària per cobrir la demanda a la zona de Vallcarca i mantenir la capacitat de l'eix del passeig de Gràcia.

Pel que fa als propers passos, Mercedes Vidal ha confirmat que el 2016 s'iniciarà un procés participatiu a gran escala per debatre sobre la implantació de les 12 línies que quedaran per posar en funcionament. Un cop finalitzi, s'accelerarà al màxim el desplegament de la resta de la nova xarxa de bus, que en paraules de la regidora i presidenta de TMB es farà "si pot ser en una sola fase, millor que en dues".

 

Nova Xarxa de Bus Implantació de la fase 4 from TMB_Barcelona
Darrera modificació
23.12.2015
Tema
Transport
  • ConceptesInnovacióPlanificacióInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusNova xarxa de busAnys2015
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Nou ascensor Sants Estació / Foto: Territori, Habitatge i Transició Ecològica Generalitat

Millora l'accessibilitat als intercanviadors de Sants i de Catalunya

Transport
Panoràmica d'una edició anterior de 'Clàssica a la platja' / Foto: Palau de la Música Catalana

TMB reforça el servei de la línia 4 de metro per als concerts de ‘Clàssica a la platja’

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Marc Anthony al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge nocturna d'un concert d'una edició anterior del Cruïlla / Foto: Festival Cruïlla

TMB reforça el servei de metro per al Festival Cruïlla 2025

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons