Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La Travessera de Gràcia i la ronda del Guinardó obren pas a l'autobús
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.11.2017
Oriol Pàmies

La Travessera de Gràcia i la ronda del Guinardó obren pas a l'autobús

Imatge
Avís de la implantació del doble sentit a la Travessera de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)
Avís de la implantació del doble sentit a la Travessera de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Avís de la implantació del doble sentit a la Travessera de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)
Avís de la implantació del doble sentit a la Travessera de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'Ajuntament de Barcelona ha delimitat els carrils reservats que a partir de dilluns faran servir les línies D40 i H6 de la nova xarxa de bus.

Entre els preparatius per a la posada en servei de quatre línies de la nova xarxa de bus i l'entrada en vigor de diversos canvis en vuit línies existents, l'Ajuntament de Barcelona va fer la setmana passada les obres per implantar nous carrils bus i noves ordenacions de la circulació en un tram de la Travessera de Gràcia i a la ronda del Guinardó.

Una de les actuacions ha consistit a implantar dos nous carrils bus a la ronda del Guinardó, un en cada sentit, entre el carrer Vinyals i el passeig de Maragall, que actualment és de sentit únic, per permetre la circulació de la línia H6 (Zona Universitària - Fabra i Puig), que deixarà l’eix de l'avinguda Verge de Montserrat i adoptarà així un recorregut més recte entre l'Hospital de Sant Pau i Sant Andreu.

La nova línia diagonal D40 (Pl. Espanya - Via Júlia), amb un itinerari semblant al de la 32, que substitueix, cobrirà Verge de Montserrat i també farà servir un petit tram del nou carril bus, entre el carrer Periodistes i el passeig de Maragall, en sentit Nou Barris.

Recorregut escurçat

L'altra obra rellevant ha tingut lloc a la Travessera de Gràcia, entre els carrers Balmes i Santaló, en sentit Llobregat, i per tant contra el sentit actual de la via. Aquesta nova infraestructura ha de permetre un millor funcionament dels autobusos de les línies 27 i D40, ja que els evitarà fer la volta per la Diagonal i escurçarà el recorregut de totes dues d'una manera molt significativa.

Les dues actuacions es complementen amb la construcció de noves parades, la implantació de nova semaforització i de senyalització horitzontal i vertical, mobiliari urbà, i amb petites adaptacions d'urbanització i pavimentació orientades a millorar l'accessibilitat.

Imatge
Nou carril bus sentit Llobregat a la Travessera de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)

Autobús H6, que a partir de dilluns recorrerà la ronda del Guinardó sencera en tots dos sentits / Foto: Pep Herrero (TMB)

Aquestes dues obres se sumen a moltes altres en carrils i parades que s'han anat fent des de l'estiu, per afavorir el pas dels autobusos de la nova xarxa i de les línies convencionals:

Carrer de Moianès. Més infraestructura per la #mobilitatsostenible. Més #carril #busbcn a @BCN_SantsMont https://t.co/Ppn0QRrVkv

— Barcelona Mobilitat (@BCN_Mobilitat) 4 de novembre de 2017

A banda de la D40, dilluns s'estrenaran les línies V5 (Mare de Déu del Port - Pedralbes), V29 (Diagonal Mar - Roquetes) i V31 (Mar Bella - Trinitat Vella). També hi haurà canvis a les línies convencionals 27, 42, 68, 91 i 109 i a les de la nova xarxa H6, H14 i H16, i deixaran de funcionar aquestes set: 20, 26, 32, 36, 37, 40 i 57.

Darrera modificació
06.11.2017
Tema
Transport
  • ConceptesObresInfraestructuraCarril busParadaInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiNova xarxa de busAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El 13 de novembre comencen a funcionar quatre noves línies de la nova xarxa de bus

  • Campanya al carrer per explicar la pròxima ampliació de la nova xarxa de bus

  • Nou carril bus, en segona posició, a la calçada descendent de la via Augusta

Contingut relacionat

Pinacles de l'estació Liceu. / M.A. Cuartero (TMB)

TMB restitueix els pinacles de l’estació Liceu pel Centenari del metro de Barcelona

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Bunbury al Palau Sant Jordi

Transport
TMB reforçarà el servei amb motiu dels actes de la Diada de l'11 de setembre

TMB reforça el transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre a Barcelona

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Post Malone a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport

Últimes notícies

Imatge
Visita a l'escala de cargol d'Urquinaona. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

El primer cap de setmana de portes obertes al metro es tanca amb una afluència massiva de visitants

Societat
Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons