Header Top menu
Deu novetats en el transport públic d’aquest començament de curs
La tornada dels escolars a les aules suposa el restabliment de moltes rutines, també les de mobilitat. Algunes coses hauran canviat respecte a finals de juny, aquí en fem una llista.
Les xarxes de metro i autobusos de TMB estan a punt per a l'inici del curs escolar 2016-2017, avui dilluns 12 de setembre. Totes dues xarxes desplegaran la seva oferta d'hivern (142 trens i 842 autobusos en hora punta) per satisfer la demanda, que s'espera que superi la xifra d'1,9 milions de viatges (1.250.000 al metro i 650.000 milions al bus) entre les 5 del matí i la mitjanit, en els 11 municipis metropolitans en què tenen presència.
Torna allò que anomenem normalitat, que s'assemblarà força a la normalitat d'abans de finals de juny. Per això ens fixarem en les deu diferències que podrem trobar en les xarxes de transport públic i que potser no havíem notat.
1. Reestrenem el sector Besòs de la línia 2 de metro. No es veu a simple vista, però a l'agost, durant quatre setmanes, TMB ha renovat 3,3 quilòmetres de via entre Verneda i Pep Ventura, per corregir els efectes de les filtracions de l'alt nivell freàtic. Ha estat una obra de gran envergadura i pressupost, que suposa la culminació de la feina de rehabilitació integral iniciada anys enrere.
2. Cal esperar el tren darrere la franja groga. A l'estació d'Espanya de la línia 1 s'hi està fent una prova de senyalització d'alt contrast al llarg de les andanes, per establir una zona de seguretat per als passatgers i ajudar especialment les persones cegues o amb baixa visió.
3. Ascensors de nou en marxa. Dins del pla de renovació d'ascensors de la xarxa de metro, a l'agost han finalitzat les feines que es feien a Hospital de Bellvitge (L1) i Sant Antoni (L2). A més s'han fet actuacions de més curta durada a Glòries, Can Serra (L1), Joanic i Via Júlia (L4). El pla continua: es poden consultar les afectacions a l'avís de servei.
4. Encara es pot veure el tren de la nostàlgia. El tren commemoratiu dels 90 anys del Metro Transversal continua circulant per la línia 1 amb la seva decoració exterior que imita el model del 1926 i les fotografies històriques serigrafiades a l'interior de les finestres.
5. La V13 arriba al Pla de Palau. Dels canvis a la xarxa d'autobusos, destaca l'allargament de la V13 fins al Pla de Palau, amb vuit parades noves. S'acosta així a la Barceloneta i multiplica els enllaços: amb les línies de la nova xarxa de bus V15 i V17, i amb el metro de Barceloneta.
6. Torna el bus amic dels escolars. El programa KanGo! es torna a posar en marxa a Sarrià-Sant Gervasi amb la voluntat de seguir ampliant el nombre d'alumnes i escoles implicades.
7. Adaptació del bus al Prat. Uns mesos després de l'entrada en servei de la línia 9 Sud de metro, que ha captat molts usuaris de l'autobús, la línia 165 o Pratexprés ha escurçat el recorregut fins al barri de la Granja. Entre Cèntric i el polígon Mas Blau ara hi ha la 65 i el metro. Al mateix temps, la 165 ha estat funcionant per primera vegada tots els dies feiners del mes d'agost.
8. La 22 ara enllaça amb la 60. La línia de bus 22 (Pl. Catalunya - Av. Tibidabo) fa des de l'1 de setembre un llaç pel passeig de Sant Gervasi i la plaça d'Alfons Comín, on té intercanvis directes amb la línia 60 en tots dos sentits. Avui ha entrat en vigor una altra prolongació, la de la 119 (bus del barri de la Teixonera), de només una parada.
9. Atenció a la superilla del Poblenou. Més recentment s'ha posat en marxa la superilla del Poblenou i per això les línies H14, 6, 40 i 42 s'han desviat una mica per no haver de travessar l'àrea de trànsit pacificat de Tànger- Pallars - Llacuna - Badajoz.
10. Nou web corporatiu. Des del 5 de setembre tmb.cat té una altra estructura i un altre disseny. És responsiu, és a dir, s'adapta a la pantalla del dispositiu des d'on es consulta, i més ràpid. S'ha redefenit tenint en compte els hàbits i les principals necessitats dels usuaris. Esperem que us agradi i us faci servei!