Oriol Pàmies

Prova de senyalització d’alt contrast a les andanes d’Espanya L1

Es busca marcar i reservar la vora de l’andana per augmentar la seguretat de les persones que viatgen amb metro, sobretot les cegues o amb baixa visió.

Aquesta setmana s’està col·locant a l’estació d’Espanya de la línia 1 de metro una nova senyalització al llarg de les andanes, per ressaltar de manera visual i podotàctil la proximitat de la zona de vies per on circulen els trens i prevenir així accidents. Es tracta d’una prova pilot d’un sistema que pretén augmentar la seguretat dels viatgers cecs o amb baixa visió, però que també reforça la seguretat de tots els usuaris en general.

La idea és que la franja groga delimiti una zona de seguretat per a tots els viatgers, que no ha de ser traspassada fins que el tren s'atura a l'estació. Tant la zona de vies buida com un tren en moviment són un perill que no sempre es percep adequadament, i val més mantenir-se'n a una distància prudencial.

L’obra consisteix a instal·lar una franja de paviment de 40 centímetres d’amplada, d’un color groc llampant que contrasta amb el to fosc de l’andana, puntejada de botons rodons, que són perceptibles al trepitjar-los, destinats als invidents. A sobre s’hi enganxa una banda fotoluminescent, destinada a senyalitzar les vies d’evacuació en cas d’emergència, i es completa amb la col·locació de carborúndum d’alt contrast al caire de les andanes, per prevenir caigudes per relliscades.

Darrera modificació: 
02.09.2016
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies