Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB recomana els serveis ferroviaris com a alternativa al tall de la L1 de metro de l'estiu
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.06.2019
Premsa TMB

TMB recomana els serveis ferroviaris com a alternativa al tall de la L1 de metro de l'estiu

La línia 9 Nord connecta Santa Coloma de Gramenet i Barcelona, i la línia 5 enllaça els intercanviadors de La Sagrera, Diagonal i Plaça de Sants

Imatge
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
< >Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro

Amb motiu de la suspensió del servei de la línia 1 de metro entre les estacions de Clot i Fondo,  del 29 de juny al 30 d’agost, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana com a alternatives principals per als usuaris afectats la línia 9 Nord i la línia 5 de metro, per la seva freqüència i capacitat, que es reforçaran aquests dos mesos, així com diverses línies de Rodalies. A més, com a complement, hi haurà autobusos especials que faran el paper de distribuir usuaris entre les estacions tancades i les línies de metro i tren recomanades.

El motiu del tall és una obra de renovació integral de la infraestructura amb la modernització de més de 9 quilòmetres de vies, aparells de via i instal·lacions en un tram de la línia 1 de metro que té més de 50 anys d’antiguitat. L’obra s’ha concentrat en el mínim de temps, dos mesos, coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana, per reduir les molèsties als usuaris.

Un cop estudiats l’esquema viari de la zona i les necessitats de transport, TMB ha dissenyat un dispositiu alternatiu de transport que, a diferència d’altres talls, descarta la llançadora d’autobusos com a simple substitució del metro per aquests motius:

  • L’elevat volum de passatge, unes 90.000 entrades els dies feiners de juliol en el tram afectat. De mitjana cada tren que circula entre La Sagrera i Clot transporta unes 500 persones. Perquè poguessin transbordar a autobusos caldria que en passés un cada 30 segons.
  • Les característiques i la regulació del trànsit dels carrers i avingudes en el tram de metro tallat, que les fan no aptes per a la circulació continuada d’autobusos articulats, en especial la rambla Onze de Setembre.

En aquestes condicions, un servei d’alta freqüència en superfície amb capacitat semblant al metro entre Clot i Fondo seria una caravana contínua d’uns 80 autobusos articulats que col·lapsaria el trànsit i hi quedaria atrapada sense poder avançar, cosa que la faria inoperant.

Per això l’alternativa principal al tram de metro tallat és l’aprofitament dels altres transports existents al districte de Sant Andreu de Barcelona i al municipi de Santa Coloma de Gramenet, especialment els ferroviaris, que tenen més capacitat i són independents del trànsit rodat.

Així, la línia 9 Nord de metro (La Sagrera - Can Zam) fa el trajecte entre Santa Coloma de Gramenet (on té sis estacions) i Barcelona en un màxim de 13 minuts, entre Fondo i La Sagrera. Els trens en aquesta línia circulen cada 6-7 minuts. Des de l’intercanviador de La Sagrera es recomana continuar el trajecte per Barcelona amb la línia 5 de metro o bé les línies R3 i R4 de Rodalies. La mateixa combinació és vàlida per al trajecte invers.

La línia 5 de metro és també una alternativa a la línia 1 pel seu traçat transversal entre La Sagrera i Plaça de Sants, passant pels intercanviadors de Sagrada Família, Verdaguer, Diagonal i Sants Estació. El juliol mantindrà l’oferta habitual de trens cada 2’55” en hora punta.

Altres sistemes ferroviaris a considerar en els recorreguts alternatius són els de Rodalies de Catalunya, a través de les estacions de Sant Andreu Comtal (R2 / R2 Nord), Sant Andreu Arenal (R3 i R4), La Sagrera - Meridiana (R3 i R4) i El Clot - Aragó (R2 / R2 Nord). Els usuaris que portin títols socials vàlids a TMB també podran accedir als transports de Renfe. L’operativa consistirà a mostrar el títol social al personal de Rodalies que entregarà, de forma gratuïta, un títol anomenat “ Devolució Xpress monomodal”. Aquest títol permetrà l’accés i sortida a les estacions de les línies R2 i R3/R4 a Barcelona.

Esquema dels transports recomanats

Imatge
Esquema dels transports alternatius recomanats pel tall de la L1 / Imatge: TMB

Els dos serveis especials d’autobús que habilitarà TMB tindran la funció d’enllaçar aquests transports ferroviaris i les estacions tancades de la línia 1. Només són la primera opció per als viatges amb origen o destinació a les estacions de Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver. Hi ha altres combinacions possibles amb els autobusos regulars de TMB, que es reforçaran, i altres operadors metropolitans.

El servei complementari d’autobús Especial L1 Clot - Fabra i Puig transcorre per la Meridiana per connectar el Clot amb l’intercanviador de la Sagrera i l’estació de Sant Andreu Arenal. El servei complementari Especial L1 Onze de Setembre - Fondo ressegueix el traçat de la línia 1 de metro des de Fondo a Sant Andreu (a prop de l’estació de trens de Sant Andreu Comtal) i continua fins a Onze de Setembre (metro L9 Nord i L10 Nord).

Aquestes llançadores estaran dotades amb vehicles articulats que circularan amb freqüències de 3 minuts i 5 minuts, respectivament, en les hores punta dels feiners.

Tanmateix, les línies V31 i V33 reforçaran la seva oferta respecte a l’estiu de l’any passat, i es controlarà permanentment la demanda per modular les necessitats del passatge.

Per garantir l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda es posarà en marxa un servei especial, amb dos autobusos que enllaçaran les estacions de Glòries i Clot.

Àmplia campanya informativa

L’abast i la complexitat de l’actuació han motivat que TMB desplegui des de la setmana passada una campanya d’informació prèvia que inclou cartells en estacions i trens, missatges de megafonia en tota la xarxa de metro i en trens de la línia 1, fullets, clips al sistema MouTV, enviament massiu de correus electrònics a través de JoTMBé, missatges en les pantalles dels autobusos i les parades, anuncis en mitjans de comunicació i missatges en xarxes socials. Aquesta setmana i la vinent s’han afegit informadors a les estacions afectades, els quals orienten els usuaris sobre la millor alternativa de què disposaran durant el tall segons el desplaçament que hagin de fer.

La informació sobre els recorreguts alternatius es pot consultar a l’aplicació de TMB i al Vull Anar i està detallada a la secció d’esdeveniments i avisos del web corporatiu de TMB, amb accés des de la portada. També els elements de senyalització estàtica situats en l’entorn de les estacions contenen informació sobre els transports alternatius disponibles en cada punt. Els ajuntaments de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet també faciliten informació a través dels seus canals.

Els dos serveis especials d’autobús que habilitarà TMB tindran la funció d’enllaçar aquests transports ferroviaris i les estacions tancades de la línia 1. Només són la primera opció per als viatges amb origen o destinació a les estacions de Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver. Hi ha altres combinacions possibles amb els autobusos regulars de TMB, que es reforçaran, i altres operadors metropolitans.

El servei complementari d’autobús Especial L1 Clot - Fabra i Puig transcorre per la Meridiana per connectar el Clot amb l’intercanviador de la Sagrera i l’estació de Sant Andreu Arenal. El servei complementari Especial L1 Onze de Setembre - Fondo ressegueix el traçat de la línia 1 de metro des del Fondo a Sant Andreu (a prop de l’estació de trens de Sant Andreu Comtal) i continua fins a Onze de Setembre (metro 9 Nord i 10 Nord).

Aquestes llançadores estaran dotades amb vehicles articulats que circularan amb freqüències de 3 minuts i 5 minuts, respectivament, en les hores punta dels feiners.

Tanmateix, les línies V31 i V33 reforçaran la seva oferta, respecte l’estiu de l’any passat, i es controlarà permanentment la demanda per modular les necessitats del passatge.

Per garantir l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda es posarà en marxa un servei especial, amb dos autobusos que enllaçaran les estacions de Glòries i Clot.

Àmplia campanya informativa

L’abast i la complexitat de l’actuació han motivat que TMB desplegui des de la setmana passada una campanya d’informació prèvia que inclou cartells en estacions i trens, missatges de megafonia en tota la xarxa de metro i en trens de la línia 1, fullets, clips al sistema MouTV, enviament massiu de correus electrònics a través de JoTMBé, missatges en les pantalles dels autobusos i les parades, anuncis en mitjans de comunicació i missatges en xarxes socials. Aquesta setmana i la vinent s’han afegit informadors a les estacions afectades, els quals orienten els usuaris sobre la millor alternativa de què disposaran durant el tall segons el desplaçament que hagin de fer.

La informació sobre els recorreguts alternatius es pot consultar a l’aplicació de TMB i al Vull Anar i està detallada a la secció d’esdeveniments i avisos del web corporatiu de TMB, amb accés des de la portada. També els elements de senyalització estàtica situats en l’entorn de les estacions contenen informació sobre els transports alternatius disponibles en cada punt. Els ajuntaments de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet també faciliten informació a través dels seus canals.

Tema
Transport
  • ConceptesInformació al clientMobilitatObresServeiInstitucionsAjuntamentAltresTMBLlocsClotFondoServeiBusL1MetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Esquema dels transports alternatius recomanats pel tall de la L1 / Imatge: TMB
Ampliació del recorregut de lservei especial de bus Fondo - Clot / Imatge: TMB
Descarrega l’arxiu (253.42 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (364.38 KB)
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)
Esquema dels transports alternatius recomanats pel tall de la L1 / Imatge: TMB
Descarrega l’arxiu (253.42 KB)
Media Name: l1_jul-ago-2019.pdf
Descarrega l’arxiu (364.38 KB)
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

  • TMB inverteix 20 milions d’euros per renovar 9 km de vies de la línia 1 de metro aquest estiu

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons