Header Top menu
TMB reafirma l'última oferta de conveni de Metro, amb un cost de 23 milions d'euros en 4 anys
L'empresa traslladarà a la mediació de la Generalitat la disposició de trobar una sortida al conflicte, però adverteix que ha arribat al límit legal i de recursos
El Consell d’Administració de TMB s’ha reunit avui per analitzar la situació creada pel bloqueig a la negociació del conveni col·lectiu de Metro.
En primer lloc, el màxim òrgan de govern de l’empresa ha refermat l’última proposta que el conseller delegat va traslladar al comitè de vaga en el marc de la mediació que desenvolupa la Generalitat en les últimes setmanes i que representa entre d’altres coses:
- Un increment salarial de l’entorn del 7% durant els 4 anys de vigència del conveni.
- Un increment de la contractació de més de 300 persones que passarien de temps parcial a temps complet, més 40 contractacions més per a treballs internalitzats.
- Importants millores socials per a la plantilla.
Assumir aquestes demandes suposa una despesa per a TMB de 23 milions d’euros en quatre anys. Aquest increment representa el límit legal al qual pot arribar TMB com a ens públic, i alhora marca també el topall de la disponibilitat de recursos de l’empresa, uns recursos que procedeixen dels ciutadans i que per tant s’han de gestionar amb responsabilitat i eficiència.
Amb aquesta proposta, derivada de la que el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies va presentar a les dues parts com a finalista, TMB ha acceptat totes les demandes dels sindicats que estaven dintre del marc legal i pressupostari, amb l'única excepció de mesures tècniques organitzatives relatives a l'empresa, però no a les condicions laborals.
Anar més enllà, segons ha constatat el Consell d’Administració, suposaria posar en risc la pròpia viabilitat i la qualitat del servei de metro a Barcelona i l’àrea metropolitana.
Desvinculació del pacte de juliol del 2016
En segon lloc, TMB ha resolt deixar sense efecte el pacte del juliol de l’any passat, que tenia com a objectiu crear un clima de diàleg que afavorís la culminació d’un acord de conveni. No té sentit, des del punt de vista de l’empresa, que a la seva voluntat negociadora es respongui sistemàticament amb el rebuig, noves demandes i més vagues.
Aquest pacte preveia, entre d’altres qüestions, un avançament econòmic en la nòmina dels treballadors a compte del resultat final de l’acord del conveni, així com diverses mesures de contractació. La bestreta salarial deixarà d’abonar-se a la nòmina del mes d’agost.
L’empresa traslladarà a continuació aquests acords a l’administració de la Generalitat que ha estat realitzant labors de mediació durant les vagues, perquè conegui les possibilitats i els marges en què es pot moure una sortida del conflicte.
En aquest sentit, la Direcció de TMB es mantindrà coherent amb l’actitud constructiva, flexible i responsable desenvolupada al llarg de la negociació del conveni, primerament en el marc de la taula i posteriorment en l’àmbit de la mediació de la Generalitat, i continua compromesa en els objectius d’aconseguir que la plantilla obtingui unes millores justes en els aspectes econòmics i socials, i que el conjunt de ciutadans puguin fer un ús normal d’un servei públic bàsic per a la mobilitat com és el metro de Barcelona.
En l'àudio adjunt el conseller delegat, Enric Cañas, explica la posició de TMB davant el bloqueig del conveni de Metro.