Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB reafirma l'última oferta de conveni de Metro, amb un cost de 23 milions d'euros en 4 anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.07.2017
Premsa TMB

TMB reafirma l'última oferta de conveni de Metro, amb un cost de 23 milions d'euros en 4 anys

L'empresa traslladarà a la mediació de la Generalitat la disposició de trobar una sortida al conflicte, però adverteix que ha arribat al límit legal i de recursos

Imatge
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
< >Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB

El Consell d’Administració de TMB s’ha reunit avui per analitzar la situació creada pel bloqueig a la negociació del conveni col·lectiu de Metro.

En primer lloc, el màxim òrgan de govern de l’empresa ha refermat l’última proposta que el conseller delegat va traslladar al comitè de vaga en el marc de la mediació que desenvolupa la Generalitat en les últimes setmanes i que representa entre d’altres coses:

  • Un increment salarial de l’entorn del 7% durant els 4 anys de vigència del conveni.
  • Un increment de la contractació de més de 300 persones que passarien de temps parcial a temps complet, més 40 contractacions més per a treballs internalitzats.
  • Importants millores socials per a la plantilla.

Assumir aquestes demandes suposa una despesa per a TMB de 23 milions d’euros en quatre anys. Aquest increment representa el límit legal al qual pot arribar TMB com a ens públic, i alhora marca també el topall de la disponibilitat de recursos de l’empresa, uns recursos que procedeixen dels ciutadans i que per tant s’han de gestionar amb responsabilitat i eficiència.

Amb aquesta proposta, derivada de la que el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies va presentar a les dues parts com a finalista, TMB ha acceptat totes les demandes dels sindicats que estaven dintre del marc legal i pressupostari, amb l'única excepció de mesures tècniques organitzatives relatives a l'empresa, però no a les condicions laborals.

Anar més enllà, segons ha constatat el Consell d’Administració, suposaria posar en risc la pròpia viabilitat i la qualitat del servei de metro a Barcelona i l’àrea metropolitana.

Desvinculació del pacte de juliol del 2016

En segon lloc, TMB ha resolt deixar sense efecte el pacte del juliol de l’any passat, que tenia com a objectiu crear un clima de diàleg que afavorís la culminació d’un acord de conveni. No té sentit, des del punt de vista de l’empresa, que a la seva voluntat negociadora es respongui sistemàticament amb el rebuig, noves demandes i més vagues.

Aquest pacte preveia, entre d’altres qüestions, un avançament econòmic en la nòmina dels treballadors a compte del resultat final de l’acord del conveni, així com diverses mesures de contractació. La bestreta salarial deixarà d’abonar-se a la nòmina del mes d’agost.

L’empresa traslladarà a continuació aquests acords a l’administració de la Generalitat que ha estat realitzant labors de mediació durant les vagues, perquè conegui les possibilitats i els marges en què es pot moure una sortida del conflicte.

En aquest sentit, la Direcció de TMB es mantindrà coherent amb l’actitud constructiva, flexible i responsable desenvolupada al llarg de la negociació del conveni, primerament en el marc de la taula i posteriorment en l’àmbit de la mediació de la Generalitat, i continua compromesa en els objectius d’aconseguir que la plantilla obtingui unes millores justes en els aspectes econòmics i socials, i que el conjunt de ciutadans puguin fer un ús normal d’un servei públic bàsic per a la mobilitat com és el metro de Barcelona.

En l'àudio adjunt el conseller delegat, Enric Cañas, explica la posició de TMB davant el bloqueig del conveni de Metro.

 

Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralInstitucionsSindicatsTMBServeiMetroAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (120.46 KB)
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)
Media Name: fmb_120717.pdf
Descarrega l’arxiu (120.46 KB)
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)

També et pot interessar...

  • Vidal: “Reunirem el Consell d’Administració de TMB per plantejar-nos tots els escenaris”

Contingut relacionat

Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa
Imatge
L'Aclo de dos pisos en primer terme i el Chausson, de fons, a l'exhibició de busos clàssics al Parc del Fòrum  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB present a la programació cultural de les Festes de la Mercè 2025

Empresa
Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa

Últimes notícies

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons