Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB Impugnarà Els Serveis Mínims Decretats Per La Generalitat Per a Les Pròximes Vagues de Metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
17.06.2016
Premsa TMB

TMB impugnarà els serveis mínims decretats per la Generalitat per a les pròximes vagues de metro

Amb el 40%, 33% i 20% dictats, la capacitat de la xarxa serà insuficient i per això es recomana fer servir transports alternatius o evitar desplaçaments

Imatge
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
< >Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) presentarà una impugnació per la via contenciosa administrativa contra l’ordre del departament de Treball, Afers Socials i Famílies que estableix uns serveis mínims del 40%, el 33% i el 20% en les vagues de metro convocades en diverses franges des d’aquesta nit fins dimecres vinent, 22 de juny.

L’empresa havia sol·licitat a la conselleria que els serveis mínims fossin almenys del 50%, per garantir la seguretat i la mobilitat dels ciutadans durant les interrupcions de servei convocades pel comitè d’empresa. Ho avalava amb informes sobre els efectes de les vagues del 30 de maig al 2 de juny, en què per decisió de la Generalitat es va prestar servei al 40% i al 20% (en comptes del 50% i el 30% com en vagues anteriors), quan la demanda real registrada respecte d’un dia laborable normal va ser d’un 70% en hora punta i d’un 67% en hora vall, cosa que va produir aglomeracions i restriccions en diversos punts de la xarxa.

La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha subratllat que uns serveis mínims del 50% com s’havien sol·licitat “donarien un equilibri entre el legítim dret de vaga i el dret a la mobilitat de la ciutadania”, i ha recordat que en situacions semblants al metro de Madrid i als trens de Rodalies els serveis mínims han estat per sobre del 50%.

TMB considera que l’oferta que haurà d’aplicar durant les vagues serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, especialment al finalitzar les activitats massives del Festival Sónar i a les hores punta del matí dels feiners, en què de 7 a 9 h se solen registrar unes 190.000 entrades a la xarxa de metro, i recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament o ve posposar-lo si és possible. En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.

A continuació es detallen els horaris de les aturades i l’oferta resultant d’aplicar l’ordre de mínims a cada línia, amb l’advertiment que l’alteració en el servei començarà abans i s’allargarà fins després de les hores indicades, a causa del temps que cal preveure per a les maniobres de retirada i incorporació dels trens.

Aturades i serveis mínims final del servei del divendres 17 i dissabte 18 de juny

- De 0 a 02.50 h, 33%: intervals de 19-33 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques
- De 04.30 a 05.30 h, 33%: intervals de 24-33 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques
- De 05.30 a 07.30 h, 33%: intervals de 19-33 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques
- De 18 a 22 h, 33%: intervals de 16-26 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques
- De 22 a 24 h, 33%: intervals de 19-33 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques

Aturades i serveis mínims diumenge 19 de juny

- De 04.30 a 05.30 h, 33%: intervals de 24-33 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques
- De 05.30 a 07.30 h, 33%: intervals de 19-33 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques
- De 16.44 a 19.48 h, 33%: intervals de 18-22 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques

Aturades i serveis mínims del dilluns 20 al dimecres 22 de juny

- De 7 a 9 h, 40%: intervals de 8-10 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques
- De 16 a 18 h, 40%: intervals de 10-13 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques
- De 20.30 a 22 h, 20%: intervals de 18-26 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques
- De 22 a 22.30 h, 20%: intervals de 32-44 minuts a les línies convencionals i de 14-25 a les automàtiques

D'altra banda, la convocatòria de vaga pot afectar el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau, serveis que tenen el manteniment assignat a personal de Metro.

TMB lamenta els perjudicis que aquestes noves convocatòries ocasionaran a la ciutadania, que aquest any ja ha suportat vuit jornades de vagues parcials i dues de vaga total al metro. Aquesta nova campanya d’aturades resulta a més innecessària, quan existien propostes explícites i viables de millora laboral, concretades en la proposta d’acord que els sindicats integrants del Comitè d’Empresa van rebutjar en la mediació de dimecres.

Imatge
Serveis mínims per la convocatòria d'aturades parcials al metro
Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralServeiInstitucionsSindicatsTMBServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Serveis mínims per la convocatòria d'aturades parcials al metro
Descarrega l’arxiu (252.82 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (114.52 KB)
Media Name: mvidalimpugnacio17_1.m4a
Descarrega l’arxiu (5.02 MB)
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)
Serveis mínims per la convocatòria d'aturades parcials al metro
Descarrega l’arxiu (252.82 KB)
Media Name: fmb_170616-3.pdf
Descarrega l’arxiu (114.52 KB)
Media Name: mvidalimpugnacio17_1.m4a
Descarrega l’arxiu (5.02 MB)
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

  • Mercedes Vidal: "TMB impugnarà els serveis mínims de les aturades de metro"

  • TMB adverteix que els serveis mínims per a les pròximes vagues de metro són insuficients

  • TMB demana uns mínims suficients per garantir mobilitat i seguretat en les vagues de metro

Contingut relacionat

Foto de grup de l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La campanya “Senyal d’ajuda” arriba a la xarxa de metro i bus de TMB

Empresa
Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa
Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la seva ponència inaugural al COMET 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona, seu de la trobada de COMET, la comunitat internacional de metros

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa

Últimes notícies

Llums de Nadal a Barcelona / Foto: TMB

El transport públic de TMB, a punt per al Nadal 2025

Transport
Imatge
Maria Isabel López, conductora de bus de TMB, als estudis d'Onda Cero / Foto: TMB

Maria Isabel López, conductora de bus, explica com és el seu dia a dia, a Onda Cero

Societat
Third-party content
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Anuel AA al Palau Sant Jordi

Transport
Finalitzen les obres de la L4 metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

Les obres de senyalització afectaran parcialment el servei a l’L4 del metro del 6 al 8 de desembre

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons