Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB demana uns mínims suficients per garantir mobilitat i seguretat en les vagues de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.06.2016
Premsa TMB

TMB demana uns mínims suficients per garantir mobilitat i seguretat en les vagues de metro

Les convocatòries sindicals en franges de nit i matinada del cap de setmana coincidiran amb esdeveniments massius que generen elevada mobilitat.

L'empresa demana uns serveis mínims d'almenys el 50% en les vagues dels dies 18 al 22 de juny.

Imatge
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
< >Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha demanat a l’autoritat laboral que tingui en compte les circumstàncies especials de les dates de les pròximes convocatòries de vaga del Comitè d’Empresa de Metro, els dies 18 i 19 de juny, coincidint amb el Festival Sónar, i els dies laborables 20, 21 i 22  de juny, i estableixi almenys un 50% de l’oferta de transport habitual en hores punta i del 30% en la resta d’horaris.

Les vagues convocades perjudiquen greument els usuaris i usuàries del transport públic, en fer-se coincidir amb moments sensibles per a la mobilitat, com les entrades i sortides dels horaris de treball i centres d’estudi dels dies feiners 20, 21 i 22, o les matinades i vespres del cap de setmana del 18 i 19 de juny. En aquest cas, si es consideressin franges vall i s’apliquessin els serveis essencials del 20% com en les últimes vagues, l’oferta de transport seria clarament insuficient per a la demanda esperada i a més es podrien produir situacions de risc per als passatgers i els empleats, que podrien obligar a tancar estacions. D’ençà uns anys, el servei de metro ha anat ampliant el seu servei durant la matinada del cap de setmana amb un objectiu clarament social, per donar alternatives segures i sostenibles als desplaçaments de lleure en vehicle privat, com una mesura de prevenció dels accidents de trànsit.

La primera fase de la convocatòria de vaga afecta, el dissabte 18, de 00.00 a 02.50 (final del servei de divendres), de 04.30 a 07.30 (inici del servei) i de 18 a 24 h. Per diumenge, dia 19, les aturades serien de 04.30 a 07.30 i de 16.44 a 19.48. En general es tracta dels horaris en què es preveu el màxim de desplaçaments de sortida i entrada als concerts i activitats del festival Sónar al recinte firal de l’Hospitalet, que per primera vegada té el metro com a principal proveïdor de transport públic per la seva capacitat i amplitud d’horaris, a través de la línia 9 Sud, i també la sortida de l’anomenat Sónar de Dia, que té lloc al recinte firal de Montjuïc. El 23è festival internacional de música i arts avançades Sónar s’espera que atregui uns 120.000 assistents.

Evitar el tancament d’accessos

Les vagues dels dies 20, 21 i 22  de juny afectaran la mobilitat de treballadors i treballadores i estudiants al matí, de 7 a 9 h, a la tarda, de 16 a 18 h, i novament al vespre, de 20.30 a 22.30 h. A les últimes aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro entre el 30 de maig i el 2 de juny amb aquests mateixos horaris, la demanda real registrada respecte d’un dia laborable normal va ser d’un 70% en hora punta i d’un 67% en hora vall, mentre que l’oferta va quedar limitada al 40% i el 20% respectivament. Tot això, malgrat els esforços de TMB aconsellant als ciutadans utilitzar altres mitjans de transport, ha suposat un desequilibri del 30% en hora punta i del 47% en hora vall, que va obligar a regular els accessos de vuit de les estacions més importants de la xarxa, cosa que no és compatible amb el dret de mobilitat de la ciutadania.

TMB ha expressat a la conselleria que el principal problema és l’alteració continua i permanent de l’oferta. La degradació del servei no afecta únicament a l’interval horari de l’aturada convocada sinó que es perllonga significament molt més, degut a la gran quantitat de trens que s’han de retirar i posteriorment injectar. Alhora, es produeixen intervals de pas molt elevats i irregulars, que en alguns casos supera els 45 minuts, quan l’habitual són de l’ordre de 5 minuts. Això, pot tenir conseqüències per a la seguretat dels usuaris si no es tanquen estacions, a causa de la falta de capacitat material en els trens per absorbir el passatge”.  

Per això, TMB entén que és imprescindible incrementar els serveis mínims fins almenys el 50% en hores punta i el 30% en hores vall, per garantir no només la demanda de mobilitat durant els horaris de vaga sinó també la seguretat dels viatgers minimitzant les aglomeracions i les llargues esperes que es poden produir a les andanes de les estacions. 

En anteriors convocatòries de vaga realitzades enguany pel Comitè d’Empresa de Metro, el departament de Treball, Afers Socials i Famílies va dictar uns serveis mínims del 50% en hores punta i del 30% en hores vall, incrementats al 65% i 45% amb motiu de l’episodi de contaminació ambiental durant el Congrés de Mòbils. A les vagues dels passats dies 30 i 31 de maig i 1 i 2 de juny, es produeix un canvi de criteri de l’autoritat i es dicten serveis  del 40% en hores punta i del 20% en hores vall. En contrast, en l’última vaga de maquinistes de Renfe els serveis mínims han estat del 66% i el 33% o del 75% i del 50%, mentre que al metro de Madrid aquests dies són d’entre el 51% i el 64%.

Sense perjudici del dret dels treballadors i treballadores a la vaga, TMB considera que l’Administració està obligada a adoptar mesures que garanteixin que la ciutadania rebi una prestació essencial, com és el transport públic, amb una cobertura i freqüència suficient i necessària per a l’exercici dels seus drets, també fonamentals i amb rang constitucional.

Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralMobilitatSeguretatServeiInstitucionsSindicatsTMBServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

  • TMB considera que les vagues convocades pels sindicats de Metro són innecessàries

Contingut relacionat

Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Visual 'Fem que es reconegui' / (TMB)

Neix ‘Fem que es reconegui’, l’espai digital on els usuaris i usuàries poden reconèixer la feina ben feta del personal de TMB

Empresa
Hamburg UITP

TMB i FGC mostren la seva aposta per la mobilitat sostenible a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa

Últimes notícies

L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci
Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci
Imatge
Nou model de tren pel metro de Bogotà. /Foto: Metro de Bogotà

Comencen les proves del material mòbil que ha de circular pel nou metro de Bogotà

Societat
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons