Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB Adjudica La Gestió Dels Espais Publicitaris de La Xarxa de Bus Metropolità Durant Els Pròxims 4 Anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.03.2025
Premsa TMB

TMB adjudica la gestió dels espais publicitaris de la xarxa de Bus Metropolità durant els pròxims 4 anys

La licitació dels suports de publicitat de 1.166 autobusos de TMB i de 837 busos de l’AMB s’ha fet de manera conjunta per primera vegada i s’ha resolt a favor de Global 

El contracte suposarà uns ingressos mínims per a TMB i l’AMB de 7,4 milions d'euros l'any i 1,2 milions d’euros anuals, respectivament

Global també s'encarrega de l'explotació de suports publicitaris estàtics i digitals a la xarxa de metro fins al 2032

Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores i el director general de Global, Borja Balanzat / Foto: Pep Herrero (TMB)
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores i el director general de Global, Borja Balanzat / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >El conseller delegat de TMB, Xavier Flores i el director general de Global, Borja Balanzat / Foto: Pep Herrero (TMB)

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt per concurs públic la gestió dels serveis de publicitat de 1.166 vehicles de la flota d’autobusos per als pròxims 4 anys (amb opció a pròrroga per un any addicional) a l’empresa Global. El contracte també inclou 837 autobusos de l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona). El contracte preveu uns ingressos mínims de 7,4 milions d’euros a l’any per a TMB i d’1,2 milions anuals per a l’AMB, que podrien ser superiors depenent del que Global ingressi per l’explotació d’aquests espais publicitaris.

El nou exclusivista, líder i referent en publicitat amb un consolidat negoci local, nacional i internacional, s’ocuparà de la publicitat estàtica, interior i exterior, del conjunt de la flota d’autobusos de TMB, integrada per 1.166 vehicles de diferents tipologies. Segons les condicions del concurs, la publicitat destinada a tots aquests suports s’acomodarà, en tot el seu contingut i formalitat, a les disposicions dictades en l’àmbit europeu, nacional, autonòmic i local pels organismes competents.

Per primera vegada, la mateixa empresa gestionarà la publicitat de la xarxa completa de Bus Metropolità, que inclou la flota d’autobusos de TMB (gestió directa) i de la flota d’autobusos de l’AMB (gestió indirecta). I és la mateixa empresa que explota també els suports publicitaris del metro. Per això, Global destaca que primer van convidar els ciutadans al cor de Barcelona, en referència al suburbà, i ara els diuen “Puja’t al bus. Viu Barcelona”. 

La publicitat en l’exterior dels autobusos és considerada com una de les més eficaces en termes d’audiència, segons l’Estudi General de Mitjans. De fet, el 90% dels ciutadans de Barcelona i la seva àrea metropolitana identifiquen contínuament publicitat en els autobusos, dirigida a un públic molt divers i amb una àmplia cobertura territorial.

Tema
Empresa
  • ConceptesComercialitzacióInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresAMBTMBServeiBusAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores i el director general de Global, Borja Balanzat / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (856.65 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (286.56 KB)

També et pot interessar...

  • TMB adjudica la cessió dels espais publicitaris de la xarxa de metro per als pròxims vuit anys

Contingut relacionat

La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant l'acte de presentació de La botiga de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB estrena una nova botiga física a l’estació de metro de Sagrada Família

Empresa
Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Foto de grup de l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La campanya “Senyal d’ajuda” arriba a la xarxa de metro i bus de TMB

Empresa
Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa

Últimes notícies

Exposició "Murs" a l'estació de Badalona/Pompeu Fabra. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L’estació de metro Badalona- Pompeu Fabra acull una exposició fotogràfica que explora els conceptes de frontera i migració

Cultura i Oci
Imatge
La canalla gaudint del conta-contes solidari a Badalona Pompeu Fabra / Foto: Miguel Àngel Cuartero

Conta-contes solidari al metro, una activitat del ‘Mou-te pel càncer infantil i acompanya’ns’

Societat
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Mónica Naranjo al Palau Sant Jordi

Transport
Nova instal·lació ARS GRACIA. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El passadís del metro de Passeig de Gràcia estrena una instal·lació interactiva sonora i visual per millorar l’experiència de viatge de l’usuari a través de la intel·ligència artificial

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons