Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB adjudica la gestió dels espais publicitaris de la xarxa de Bus Metropolità durant els pròxims 4 anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.03.2025
Premsa TMB

TMB adjudica la gestió dels espais publicitaris de la xarxa de Bus Metropolità durant els pròxims 4 anys

La licitació dels suports de publicitat de 1.166 autobusos de TMB i de 837 busos de l’AMB s’ha fet de manera conjunta per primera vegada i s’ha resolt a favor de Global 

El contracte suposarà uns ingressos mínims per a TMB i l’AMB de 7,4 milions d'euros l'any i 1,2 milions d’euros anuals, respectivament

Global també s'encarrega de l'explotació de suports publicitaris estàtics i digitals a la xarxa de metro fins al 2032

Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores i el director general de Global, Borja Balanzat / Foto: Pep Herrero (TMB)
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores i el director general de Global, Borja Balanzat / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >El conseller delegat de TMB, Xavier Flores i el director general de Global, Borja Balanzat / Foto: Pep Herrero (TMB)

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt per concurs públic la gestió dels serveis de publicitat de 1.166 vehicles de la flota d’autobusos per als pròxims 4 anys (amb opció a pròrroga per un any addicional) a l’empresa Global. El contracte també inclou 837 autobusos de l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona). El contracte preveu uns ingressos mínims de 7,4 milions d’euros a l’any per a TMB i d’1,2 milions anuals per a l’AMB, que podrien ser superiors depenent del que Global ingressi per l’explotació d’aquests espais publicitaris.

El nou exclusivista, líder i referent en publicitat amb un consolidat negoci local, nacional i internacional, s’ocuparà de la publicitat estàtica, interior i exterior, del conjunt de la flota d’autobusos de TMB, integrada per 1.166 vehicles de diferents tipologies. Segons les condicions del concurs, la publicitat destinada a tots aquests suports s’acomodarà, en tot el seu contingut i formalitat, a les disposicions dictades en l’àmbit europeu, nacional, autonòmic i local pels organismes competents.

Per primera vegada, la mateixa empresa gestionarà la publicitat de la xarxa completa de Bus Metropolità, que inclou la flota d’autobusos de TMB (gestió directa) i de la flota d’autobusos de l’AMB (gestió indirecta). I és la mateixa empresa que explota també els suports publicitaris del metro. Per això, Global destaca que primer van convidar els ciutadans al cor de Barcelona, en referència al suburbà, i ara els diuen “Puja’t al bus. Viu Barcelona”. 

La publicitat en l’exterior dels autobusos és considerada com una de les més eficaces en termes d’audiència, segons l’Estudi General de Mitjans. De fet, el 90% dels ciutadans de Barcelona i la seva àrea metropolitana identifiquen contínuament publicitat en els autobusos, dirigida a un públic molt divers i amb una àmplia cobertura territorial.

Tema
Empresa
  • ConceptesComercialitzacióInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresAMBTMBServeiBusAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores i el director general de Global, Borja Balanzat / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (856.65 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (286.56 KB)

També et pot interessar...

  • TMB adjudica la cessió dels espais publicitaris de la xarxa de metro per als pròxims vuit anys

Contingut relacionat

Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa
Imatge
Visita de portes obertes als simuladors del metro.

300 persones visiten els simuladors de TMB per "conduir" el metro per un dia

Empresa
Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa
A la dreta de la imatge, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, rep el distintiu Queer Destinations Committed que entrega el CEO de Queer Destinations, Edgar Weggelaar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El telefèric de Montjuïc rep el distintiu ‘Queer Destinations Committed’

Empresa

Últimes notícies

Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport
Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons