Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB Adjudica La Cessió Dels Espais Publicitaris de La Xarxa de Metro Per Als Pròxims Vuit Anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.11.2023
Premsa TMB

TMB adjudica la cessió dels espais publicitaris de la xarxa de metro per als pròxims vuit anys

La licitació per a l'explotació de suports de publicitat estàtics, digitals i altres formats a la xarxa de metro, s’ha resolt a favor de Global i suposarà uns ingressos mínims per a TMB de 5,7 milions d'euros l'any, 45,6 milions d'euros sumant els vuit anys de contracte.

L'acord inclou la retirada de gairebé un terç dels actuals suports de publicitat estàtica i la instal·lació de 180 noves pantalles digitals i tres noves pantalles de gran format a les línies convencionals de la xarxa.

Imatge
El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi; el director de l'àrea de màrqueting de TMB, Joaquim Balsera; i directius de l'empresa Global / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi; el director de l'àrea de màrqueting de TMB, Joaquim Balsera; i directius de l'empresa Global / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi; el director de l'àrea de màrqueting de TMB, Joaquim Balsera; i directius de l'empresa Global / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt per concurs públic la contractació per a la cessió temporal de l’ús d’espais per a la instal·lació i explotació de suports publicitaris estàtics, digitals i altres formats publicitaris a la xarxa de metro per als propers 8 anys, del 2024 al 2032. El contracte ha estat adjudicat a Global i suposarà uns ingressos mínims de 5,7 milions d’euros a l’any per a TMB -45,6 milions en el total dels 8 anys de contracte-, que podria arribar a ser més depenent del que Global ingressi en publicitat per l’explotació d’aquests espais publicitaris. 

Global, empresa líder i referent en publicitat exterior amb un consolidat negoci local, nacional i internacional, inclourà publicitat als suports estàtics i dinàmics de les estacions de les línies convencionals del suburbà i continuarà el desplegament del pla per digitalitzar el circuit publicitari a les línies convencionals de la xarxa del metro de Barcelona. En el marc de la licitació, l’empresa adjudicatària retirarà gairebé un terç dels suports de publicitat estàtica presents a les estacions de la xarxa del suburbà i instal·larà 180 noves pantalles digitals i tres noves pantalles de gran format a les línies convencionals de la xarxa (L1, L2, L3, L4 i L5). El total de la inversió compromesa per part de l’adjudicatari ascendeix a 3,6 milions d’euros.

Actualment la xarxa de metro té 70 suports digitals, que incrementaran els propers anys fins als 250, amb l’arribada del nou proveïdor, que també controlarà els suports clàssics en format estàtic o format paper.

TMB i Global aposten amb aquesta adjudicació per la transformació digital, multiplicant per més de 3 el nombre final de suports digitals presents a la xarxa de Metro. Les noves pantalles digitals aporten infinites possibilitats creatives gràcies a la innovació tecnològica, amb campanyes més eficaces i notòries per als usuaris. Les pantalles digitals són més dinàmiques, sostenibles i versàtils, ja que poden oferir múltiples continguts i una major visibilitat per a l’audiència. Entre les novetats tecnològiques que poden incorporar hi ha solucions com la realitat augmentada, els hologrames en 3D, el videomapping o els efectes olfactius, entre d’altres.

El contracte té una durada de vuit anys amb opció a dos anys de pròrroga. Queda exclosa de la licitació la publicitat: dinàmica a túnels (sistema LED per a la visualització d’anuncis animats sense so), les pantalles de vídeo-difusió embarcades als trens i ubicades sobre les portes i a les estacions i a l’interior dels trens de les línies L9 i L10. 

Imatge
El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi; el director de l'àrea de màrqueting de TMB, Joaquim Balsera; i directius de l'empresa Global / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Imatge
Els directius de TMB i Global, en un moment de la signatura del contracte / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Tema
Empresa
  • ConceptesComercialitzacióInnovacióInfraestructuraEstacióInstitucionsAltresTMBServeiMetroAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en pdf.
Descarrega l’arxiu (86.26 KB)
El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi; el director de l'àrea de màrqueting de TMB, Joaquim Balsera; i directius de l'empresa Global / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (35.44 KB)
Els directius de TMB i Global, en un moment de la signatura del contracte / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (133.61 KB)

També et pot interessar...

  • El metro de Barcelona implanta la publicitat dinàmica en un segon tram de túnel, a la línia 1

  • El metro de Barcelona estrena un innovador sistema de publicitat dinàmica en un túnel

Contingut relacionat

Imatge
Mònica Peinado recull el premi Òscar Muñoz

Mònica Peinado, guardonada amb el premi Òscar Muñoz a la bona comunicació en infraestructures i mobilitat

Empresa
Imatge
Foto de família de la trobada de la segona edició del programa de mentoring femení de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Finalitza la segona edició del programa de mentoria per a les dones professionals de TMB

Empresa
Imatge
Premi Municipi gran / Foto: AMB

TMB rep el Premi Internacional de Mobilitat per la gestió de l’AMBici

Empresa
Cinquè aniversari del Centre TMB Salut. / Autor: Aleix Bonet

TMB referma el seu compromís amb la salut i el benestar de les persones treballadores en el cinquè aniversari del Centre TMB Salut

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Motorista durant el periode de la Guerra Civil. /Foto: Arxiu Nacional de Catalunya

La xarxa de metro durant la guerra civil i la postguerra: un període de dubtes i inflexió

Història
Cronoescalada 2026. /Foto: TMB

284 atletes participen a la segona cronoescalada solidària al metro de Barcelona en suport a les famílies d’infants amb càncer

Societat
Cartell de La Nit dels Museus 2026 / Imatge: web oficial

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2026 i se suma obrint l’Espai Mercè Sala a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
La nova exposició "Naturalment Metropolitans" a l'Espai Mercè Sala / Foto: AMB

L’Espai Mercè Sala acull l’exposició “Naturalment Metropolitans”, una mirada al valor ambiental i social de la xarxa de parcs de l’AMB

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons