Header Top menu
TMB adjudica la cessió dels espais publicitaris de la xarxa de metro per als pròxims vuit anys
La licitació per a l'explotació de suports de publicitat estàtics, digitals i altres formats a la xarxa de metro, s’ha resolt a favor de Global i suposarà uns ingressos mínims per a TMB de 5,7 milions d'euros l'any, 45,6 milions d'euros sumant els vuit anys de contracte.
L'acord inclou la retirada de gairebé un terç dels actuals suports de publicitat estàtica i la instal·lació de 180 noves pantalles digitals i tres noves pantalles de gran format a les línies convencionals de la xarxa.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt per concurs públic la contractació per a la cessió temporal de l’ús d’espais per a la instal·lació i explotació de suports publicitaris estàtics, digitals i altres formats publicitaris a la xarxa de metro per als propers 8 anys, del 2024 al 2032. El contracte ha estat adjudicat a Global i suposarà uns ingressos mínims de 5,7 milions d’euros a l’any per a TMB -45,6 milions en el total dels 8 anys de contracte-, que podria arribar a ser més depenent del que Global ingressi en publicitat per l’explotació d’aquests espais publicitaris.
Global, empresa líder i referent en publicitat exterior amb un consolidat negoci local, nacional i internacional, inclourà publicitat als suports estàtics i dinàmics de les estacions de les línies convencionals del suburbà i continuarà el desplegament del pla per digitalitzar el circuit publicitari a les línies convencionals de la xarxa del metro de Barcelona. En el marc de la licitació, l’empresa adjudicatària retirarà gairebé un terç dels suports de publicitat estàtica presents a les estacions de la xarxa del suburbà i instal·larà 180 noves pantalles digitals i tres noves pantalles de gran format a les línies convencionals de la xarxa (L1, L2, L3, L4 i L5). El total de la inversió compromesa per part de l’adjudicatari ascendeix a 3,6 milions d’euros.
Actualment la xarxa de metro té 70 suports digitals, que incrementaran els propers anys fins als 250, amb l’arribada del nou proveïdor, que també controlarà els suports clàssics en format estàtic o format paper.
TMB i Global aposten amb aquesta adjudicació per la transformació digital, multiplicant per més de 3 el nombre final de suports digitals presents a la xarxa de Metro. Les noves pantalles digitals aporten infinites possibilitats creatives gràcies a la innovació tecnològica, amb campanyes més eficaces i notòries per als usuaris. Les pantalles digitals són més dinàmiques, sostenibles i versàtils, ja que poden oferir múltiples continguts i una major visibilitat per a l’audiència. Entre les novetats tecnològiques que poden incorporar hi ha solucions com la realitat augmentada, els hologrames en 3D, el videomapping o els efectes olfactius, entre d’altres.
El contracte té una durada de vuit anys amb opció a dos anys de pròrroga. Queda exclosa de la licitació la publicitat: dinàmica a túnels (sistema LED per a la visualització d’anuncis animats sense so), les pantalles de vídeo-difusió embarcades als trens i ubicades sobre les portes i a les estacions i a l’interior dels trens de les línies L9 i L10.