Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El servei de metro patirà afectacions amb motiu de les aturades dels dies 26 i 27 d'abril
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.04.2016
Premsa TMB

El servei de metro patirà afectacions amb motiu de les aturades dels dies 26 i 27 d'abril

En hores punta els serveis mínims estableixen la circulació del 50% dels trens, mentre que en hores vall l'oferta serà el 30% de l'habitual

Imatge
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
< >Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro

Amb motiu de les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro per dimarts i dimecres vinents, 26 i 27 d’abril, en diferents franges horàries, el servei de metro es veurà afectat considerablement. El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat que es mantinguin serveis essencials del 50% en les aturades que coincideixen amb hores punta i del 30% en hores vall:

Aturades i serveis mínims dimarts 26

  • De 8 a 10 h, 50%: intervals de 6-8 minuts a les línies convencionals i d'11-14 minuts a les automàtiques
  • De 17.45 a 20 h, 50%: intervals de 8-10 minuts a les línies convencionals i d'11-14 minuts a les automàtiques
  • De 20 a 21 h, 30%: intervals de 13-16 minuts a les línies convencionals i de 14-22 minuts a les automàtiques

Aturades i serveis mínims dimecres 27

  • De 9 a 15 h, 30%: intervals de 10-16 minuts a les línies convencionals i de 14-22 minuts a les automàtiques
  • De 22 h al final del servei, 30%: intervals de 23-33 minuts a les línies convencionals i de 14-22 minuts a les automàtiques

TMB adverteix que aquesta oferta serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, especialment a l’hora punta del matí de dimarts, en què de 8 a 10 h se solen registrar unes 200.000 entrades a la xarxa de metro, i recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament. En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.

D'altra banda, la convocatòria de vaga pot afectar el Telefèric de Montjuïc, servei que té el manteniment assignat a personal de Metro.

Conveni encallat en l’exigència econòmica

TMB lamenta els perjudicis que aquestes noves convocatòries ocasionaran a la ciutadania, que aquest any ja ha suportat dues jornades de vagues parcials al metro i dues de vaga total. L’esforç realitzat durant la negociació del conveni col·lectiu de Metro per satisfer les principals reivindicacions dels sindicats, dins de les limitacions que estableixen els pressupostos públics i els convenis de finançament del transport metropolità, s’ha concretat en les següents propostes:

  • Retribució: l’empresa ha proposat increments salarials que representen un 3,16% en còmput acumulat fins al 2018, mentre que les demandes de la part social pugen al 7,42% i se situen clarament fora del que marca la llei per al 2016 (màxim 1% per a tot el sector públic).

Els sindicats han rebutjat les propostes d’una prima variable basada en la consecució d’objectius i d’un nou sistema de classificació professional que podria representar augments salarials per a certs col·lectius.

  • Contractació: l’empresa s’ha compromès a mantenir la plantilla i recuperar una part dels llocs perduts durant els anys de la crisi. L’augment d’aquestes contractacions representa un increment acumulat en quatre anys de la despesa de personal d’un milió d’euros (1%).
     
  • Organització: no s’ha pogut abordar aquest capítol, que permetria aconseguir una millora de la prestació del servei i un transport de més qualitat, per la negativa de la representació dels treballadors.

Cal recordar que la plantilla de Metro no ha patit pèrdua de poder adquisitiu els últims anys atès que l’evolució salarial ha estat sempre igual o per sobre de l’IPC. El 90% dels treballadors disposen de contracte indefinit i la majoria (75%) de la plantilla de Metro treballa a temps complet.

TMB reitera la seva ferma voluntat de diàleg permanent per avançar cap a un acord en el conveni col·lectiu que beneficiï el conjunt de treballadors de la plantilla i alhora garanteixi la millora del servei de transport de Metro.

Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralOfertaServeiInstitucionsSindicatsTMBServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (120.83 KB)
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)
Media Name: fmb_220416.pdf
Descarrega l’arxiu (120.83 KB)
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

El president de la Generalitat, Salvador Illa, acompanyat de la presidenta de TMB, Laia Bonet, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 39 trens per augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Les noves incorporacions d'AAC's a metro per aquest estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB suma 92 nous agents d’atenció al client per al metro durant l’estiu

Empresa
Imatge
El servei de bicicleta metrpolitana pública AMBici, compta amb la participació de TMB / Foto: AMB

Ultimen els preparatius per finalitzar l’ampliació de l’AMBici i entren en vigor noves tarifes

Empresa
Imatge col·loqui TMB orgull per la diversitat / Foto: Miquel Àngel (TMB)

TMB desfilarà al Pride Barcelona amb un autobús propi per primera vegada

Empresa

Últimes notícies

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons