En hores punta els serveis mínims estableixen la circulació del 50% dels trens, mentre que en hores vall l'oferta serà el 30% de l'habitual
Amb motiu de les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro per dimarts i dimecres vinents, 26 i 27 d’abril, en diferents franges horàries, el servei de metro es veurà afectat considerablement. El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat que es mantinguin serveis essencials del 50% en les aturades que coincideixen amb hores punta i del 30% en hores vall:
Aturades i serveis mínims dimarts 26
Aturades i serveis mínims dimecres 27
TMB adverteix que aquesta oferta serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, especialment a l’hora punta del matí de dimarts, en què de 8 a 10 h se solen registrar unes 200.000 entrades a la xarxa de metro, i recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament. En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.
D'altra banda, la convocatòria de vaga pot afectar el Telefèric de Montjuïc, servei que té el manteniment assignat a personal de Metro.
TMB lamenta els perjudicis que aquestes noves convocatòries ocasionaran a la ciutadania, que aquest any ja ha suportat dues jornades de vagues parcials al metro i dues de vaga total. L’esforç realitzat durant la negociació del conveni col·lectiu de Metro per satisfer les principals reivindicacions dels sindicats, dins de les limitacions que estableixen els pressupostos públics i els convenis de finançament del transport metropolità, s’ha concretat en les següents propostes:
Els sindicats han rebutjat les propostes d’una prima variable basada en la consecució d’objectius i d’un nou sistema de classificació professional que podria representar augments salarials per a certs col·lectius.
Cal recordar que la plantilla de Metro no ha patit pèrdua de poder adquisitiu els últims anys atès que l’evolució salarial ha estat sempre igual o per sobre de l’IPC. El 90% dels treballadors disposen de contracte indefinit i la majoria (75%) de la plantilla de Metro treballa a temps complet.
TMB reitera la seva ferma voluntat de diàleg permanent per avançar cap a un acord en el conveni col·lectiu que beneficiï el conjunt de treballadors de la plantilla i alhora garanteixi la millora del servei de transport de Metro.