Header Top menu
En marxa el dispositiu de transport alternatiu al tram central de l’L4 entre Bogatell i Verdaguer
La mateixa xarxa de metro és l’alternativa de mobilitat més eficient i majoritàriament escollida pels usuaris per desplaçar-se
Les primeres jornades del dispositiu alternatiu al tram central de la línia 4 de metro entre Bogatell i Verdaguer, on ja han començat les obres de renovació de la infraestructura, s’han desenvolupat sense incidències destacables.
La mateixa xarxa de metro és l’alternativa de mobilitat més eficient. Entorn del tall circulen diferents línies que garanteixen combinacions per a desplaçar-se i que TMB ha reforçat amb més trens respecte a l’oferta habitual en un mes de juny. L’L4 funciona amb un interval de pas al voltant dels 5 minuts, el màxim possible donades les circumstàncies de les obres. Cal recordar que la mobilitat a les platges està garantida a través de l'L2.
El servei complementari de busos llançadora, amb un interval de pas d’entre 3 i 4 minuts també ajuda per absorbir sense cap incidència el flux de passatge. El servei especial de bus estarà operatiu durant el mateix horari de funcionament del metro.
Renovació de via de l’L4 de metro
Durant la suspensió del servei, fins al 31 d’agost, TMB renovarà 6 quilòmetres de via en el tram central de l’L4 de metro entre Bogatell i Verdaguer perquè la ciutadania disposi d'un servei de metro de la màxima qualitat i eficàcia. Una renovació necessària que permetrà millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d'incidències, augmentar el confort durant el viatge i, també, solucionar les vibracions per l’ús de la infraestructura. L’obra requereix una inversió de 16,4 milions d’euros i s’executa en dues fases entre el 26 de juny i el 25 d’agost. La primera fase deixa la línia sense servei entre Ciutadella I Villa Olímpica i Girona fins al 31 de juliol. L’endemà, dia 1 d’agost i fins al 28 del mateix mes, s’iniciarà la segona fase que, en aquest cas, redueix el tram de línia afectat: quedarà sense servei des de Jaume I fins a Girona.
En total, 6 quilòmetres de via seran demolits i construïts de nou en aquesta obra, en la qual s’instal·laran 12.000 metres lineals de carril d’acer, als quals s’aplicaran 475 soldadures elèctriques i unes 375 d’aluminotèrmiques i se subjectaran amb 18.600 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 14.000 metres cúbics de formigó.
Campanya d’informació a la ciutadania
Des del passat 12 de juny TMB ha desenvolupat una intensa campanya de comunicació per explicar les afectacions i les alternatives a la suspensió parcial del servei de la línia 4. Per donar la màxima informació a la ciutadania, la campanya inclou la presència d'informadors a les estacions afectades, cartelleria molt visible, missatges de megafonia, continguts a la pàgina web i posts a les xarxes socials.
- ConceptesInformació al clientMobilitatObresServeiInfraestructuraEstacióTúnelViesInstitucionsAjuntamentAltres operadorsATMTMBLlocsBarcelonetaCiutadella / Vila OlímpicaGironaJaume lPasseig de GràciaUrquinaonaVerdaguerServeiBusL4MetroAnys2023