Header Top menu
Dues obres ferroviàries coincidiran aquest estiu: la renovació de via a l'L4 de metro per garantir un servei de màxima qualitat i la connexió del tramvia que afectarà la T4
TMB realitzarà una renovació integral de 6 quilòmetres de via al tram central de l'L4 entre Bogatell i Verdaguer en una obra que suposa una inversió de més de 16 milions d'euros i que s’executarà entre el 26 de juny i el 25 d’agost
Dues obres importants en la infraestructura del transport públic de Barcelona afectaran la mobilitat durant aquest estiu. D’una banda, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) realitzarà una renovació integral de 6 quilòmetres de via en el tram central de l’L4 de metro entre Bogatell i Verdaguer perquè la ciutadania disposi d'un servei de metro de la màxima qualitat i eficàcia. Per executar aquesta renovació de via, les obres es realitzaran del 26 de juny al 25 d'agost.
Gairebé alhora, s’executaran les obres de connexió de vies de tramvia, des de Glòries a Verdaguer, que afectaran tota la línia T4 de TRAM que no prestarà servei en tot el seu recorregut. En concret, aquestes obres seran del 26 de juny fins al 31 d’agost.
Renovació de via de l’L4 de metro
TMB renovarà 6 quilòmetres de via en el tram central de l’L4 de metro entre Bogatell i Verdaguer perquè la ciutadania disposi d'un servei de metro de la màxima qualitat i eficàcia. Una renovació necessària que permetrà millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d'incidències, augmentar el confort durant el viatge i, també, solucionar les vibracions per l’ús de la infraestructura. L’obra requereix una inversió de 16,4 milions d’euros i s’executarà en dues fases entre el 26 de juny i el 25 d’agost. La primera fase deixarà la línia sense servei entre Ciutadella I Villa Olímpica i Girona des del 26 de juny fins al 31 de juliol. L’endemà, dia 1 d’agost i fins al 28 del mateix mes, s’iniciarà la segona fase que, en aquest cas, redueix el tram de línia afectat: quedarà sense servei des de Jaume I fins a Girona.
En total, 6 quilòmetres de via seran demolits i construïts de nou en aquesta obra, en la qual s'instal·laran 12.000 metres lineals de carril d'acer, als quals s'aplicaran 475 soldadures elèctriques i unes 375 d'aluminotèrmiques i se subjectaran amb 18.600 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 14.000 metres cúbics de formigó.
Alternatives de mobilitat al tall de metro
La pròpia xarxa de metro és l’alternativa de mobilitat més eficient. A l’entorn del tall circulen diferents línies que garanteixen combinacions per a desplaçar-se. Per això TMB reforçarà el servei a la resta de línies de metro respecte a l’oferta habitual en un mes de juny, fet que permetrà augmentar la freqüència a totes les línies menys l’afectada. L’L4 tindrà un interval de pas al voltant dels 5 minuts, el màxim possible donades les circumstàncies de les obres. Cal recordar que la mobilitat a les platges està garantida a través de la L2.
Com a servei complementari s’habilitarà un servei de busos llançadora que faran el recorregut afectat durant ambdues fases de les obres, i que tindran un interval de pas d’entre 3 i 4 minuts. Es posaran en circulació el nombre màxim de busos que pugui absorbir la pròpia capacitat dels carrers. El servei especial de bus estarà operatiu durant el mateix horari de funcionament del metro.
A més, es recomanen les línies regulars de bus que operen en aquesta zona i que també estaran reforçades amb més vehicles: 6, V19 i V21; així com les línies regulars de l’AMB, la B20 i la B25, per als desplaçaments entre el Poblenou i Urquinaona. A banda, TMB habilitarà un servei especial de bus només per a persones amb mobilitat reduïda entre Verdaguer i Joanic.
Afectació de la T4 del tramvia per obres de connexió
Les obres a la l’L4 coincidiran amb les que tindran lloc a la T4 del tramvia. Les actuals obres de la primera fase de la connexió de les xarxes tramviàries, des de Glòries a Verdaguer, requereixen la connexió de les noves vies amb les existents a Glòries. Per aquest motiu des del 26 de juny fins al 31 d’agost la línia T4 de TRAM no prestarà servei en tot el seu recorregut.
Alternatives de mobilitat al tall del TRAM
En aquest cas, també s’ha configurat un pla alternatiu de transport que inclou:
- Llançadora de bus entre Glòries i l’Estació de Sant Adrià, 9 parades (Ca l’Aranyò, Pere IV, Fluvià, Selva de Mar, El Maresme, Fòrum, Campus Diagonal-Besòs, Port Fòrum, Estació de Sant Adrià) amb el mateix horari de funcionament que el servei de TRAM.
- Informació d’alternatives:
- Metro L1 (Glòries, Marina, Clot), Metro L2 (Clot- La Pau), Metro L4 (La Pau, Besòs, El Maresme, Selva de Mar)
- Rodalies R1 (Santa Adrià - El Clot)
- Línies de bus 7, H14, H16, V21
Les línies T5 i T6 acabaran a la parada de la Farinera garantint l’enllaç amb metro L1.
Campanya d'informació a la ciutadania
L’ATM desplegarà una campanya informativa dels dos talls de la xarxa integrada de transport públic a fi d’alertar a les persones usuàries de les afectacions al servei d'ambdós operadors i redirigir-les als espais informatius propis dels operadors on es detallen exhaustivament els Plans Alternatius de Transport preparats per fer front als talls de les respectives línies. La campanya estarà activa des del proper 2 de juny al 31 d’agost.
En paral·lel, i per reforçar la comunicació a la ciutadania, sobre el tall de metro de l’L4, el pròxim 12 de juny TMB iniciarà el desplegament d'informadors a les estacions afectades pels talls i als finals de línia. Més endavant aquests informadors també es situaran a les parades d’inici i final del servei de bus llançadora.
Pel que fa als canals digitals, el planificador de viatge Vull Anar permetrà des del 12 de juny tenir la informació del tall a la plataforma i, en aquesta mateixa data, s’iniciarà una campanya informativa en megafonia, pantalles d'informació, la web i les xarxes socials de TMB.
- ConceptesInformació al clientMobilitatObresServeiInfraestructuraEstacióTúnelViesInstitucionsAjuntamentATMTMBLlocsBarcelonetaCiutadella / Vila OlímpicaGironaJaume lPasseig de GràciaUrquinaonaVerdaguerServeiBusL4MetroAnys2023