Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La línia 5 de metro recupera la normalitat del servei després de les obres d’aquest estiu
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
31.08.2022
Premsa TMB

La línia 5 de metro recupera la normalitat del servei després de les obres d’aquest estiu

Des de demà, 1 de setembre, els usuaris podran recórrer tota l’L5 sense interrupcions una vegada han finalitzat els treballs per renovar, de forma integral, 3 quilòmetres de via

Imatge
La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la valoració del final de les obres d'aquest estiu a l'L5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la valoració del final de les obres d'aquest estiu a l'L5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la valoració del final de les obres d'aquest estiu a l'L5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Demà, 1 de setembre, a les 5 del matí s’iniciarà el servei a la línia 5 de metro amb normalitat, sense els talls que afectaven el tram entre La Sagrera i El Carmel i que obligaven a utilitzar alguns dels itineraris alternatius proposats durant les obres d’aquest estiu.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha portat a terme una renovació integral de 3 quilòmetres de via a l’L5, motivada en bona part per l’antiguitat d’aquest tram de la infraestructura viària, que data dels anys 60. Entre els beneficis que buscava l’obra s’hi troben millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d'incidències, solucionar el problema de les vibracions en diversos sectors dels barris per on passa la línia i aconseguir un manteniment més eficaç amb una millor optimització dels costos.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha recordat que aquesta era “una obra necessària, a una de les principals línies de la xarxa de metro, per les conseqüències positives que aportarà: entre d’altres, millorar el confort i la qualitat del viatge i reduir, fins a un 45%, les vibracions detectades a la línia”.

Els treballs han preparat l’L5 per incrementar en un futur l'oferta de trens, millorant les freqüències de pas. Aquesta segona fase de les obres s’ha esdevingut en dos períodes a l’estiu: durant el mes de juliol, s’ha treballat entre les estacions de Congrés i Vilapicina, i s’ha inclòs l’estació d’Horta en les obres de l’agost.

La intervenció es va iniciar, però, la passada Setmana Santa. Aquella fase prèvia va permetre que l’estació de La Sagrera, un important intercanviador, pogués continuar en servei durant el tram més llarg dels treballs, el que finalitza avui i que ha durat dos mesos a l’estiu.

Una obra a termini i sense incidències

Les obres a l’L5 (amb una inversió de 15 milions d’euros) han comptat amb el finançament de la Generalitat i han suposat la demolició de 3 quilòmetres de via doble que s’han construït de nou. Algunes de les magnituds d’aquesta obra: s’ha substituït el balast per formigó, s’hi han instal·lat 12.000 metres lineals de carril d’acer, als quals s’apliquen 2.300 soldadures elèctriques i unes 300 d’aluminotèrmiques. Se subjecten amb 20.000 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 13.500 metres cúbics de formigó.

Tant a la fase de Setmana Santa com a la de l’estiu, els treballs s’han desenvolupat amb normalitat, complint els calendaris previstos i aconseguint així que la línia 5 de metro doni servei d’extrem a extrem (de Vall d’Hebron a Cornellà Centre) abans que comenci el període escolar.

Correcte funcionament dels itineraris alternatius

Tant al juliol com a l’agost, el passatge ha utilitzat amb normalitat les alternatives de mobilitat que cobrien el tram afectat, fent un esforç per adaptar els seus recorreguts als itineraris alternatius que se’ls proposaven. D’altra banda, l’empresa i els treballadors han portat a terme un important esforç per atendre tant els reforços de metro a la resta de línies (fins al 20% més en determinats horaris respecte a l’oferta habitual), com per gestionar els talls o per operar el servei complementari de busos llançadora que es va establir.

Igualment, s’han portat a terme campanyes per informar la ciutadania, que han inclòs la presència d’informadors al carrer en les dates prèvies als talls i l’adaptació del planificador de viatge Vull Anar de TMB, entre d’altes mesures.

Laia Bonet ha volgut destacar que “dins de les molèsties que suposa qualsevol afectació al servei, els serveis alternatius han funcionat bé i, tot i que s’havien triat les dates buscant la mínima afectació possible, hem d’agrair l’esforç de les persones usuàries per adaptar-se als talls”.

A banda de l’L5, una altra línia de metro, l’L3, ha patit afectacions menors durant el període estival. Concretament, s’ha treballat a les estacions de Liceu i Drassanes de L3 per eliminar els materials amb amiant que restaven en aquestes estacions. Es tracta d’activitats incloses dins del pla de desamiantatge que porta a terme TMB per eliminar, de forma completa aquest material dels vehicles i instal·lacions de la xarxa de metro.

Imatge
Detall de la intervenció que s'ha portat a terme per renovar integralment 3 quilòmetres de via / Foto: TMB
Detall de la intervenció que s'ha portat a terme per renovar integralment 3 quilòmetres de via / Foto: TMB
>Detall de la intervenció que s'ha portat a terme per renovar integralment 3 quilòmetres de via / Foto: TMB
Imatge
Un dels elements clau de la renovació ha estat la substitució del balast per una plataforma de formigó / Foto: TMB
Un dels elements clau de la renovació ha estat la substitució del balast per una plataforma de formigó / Foto: TMB
>Un dels elements clau de la renovació ha estat la substitució del balast per una plataforma de formigó / Foto: TMB
Imatge
El director d’Infraestructures de Metro, Joaquim Plaja, explicant els treballs que s'han desenvolupat per renovar les vies / Foto: Pep Herrero (TMB)
El director d’Infraestructures de Metro, Joaquim Plaja, explicant els treballs que s'han desenvolupat per renovar les vies / Foto: Pep Herrero (TMB)
>El director d’Infraestructures de Metro, Joaquim Plaja, explicant els treballs que s'han desenvolupat per renovar les vies / Foto: Pep Herrero (TMB)
Imatge
Un moment de la intervenció de la presidenta de TMB a l'estació de La Sagrera / Foto: Pep Herrero (TMB)
Un moment de la intervenció de la presidenta de TMB a l'estació de La Sagrera / Foto: Pep Herrero (TMB)
>Un moment de la intervenció de la presidenta de TMB a l'estació de La Sagrera / Foto: Pep Herrero (TMB)
Tema
Transport
  • ConceptesMantenimentMobilitatObresServeiInfraestructuraViesInstitucionsTMBServeiL5Anys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (124.04 KB)
La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la valoració del final de les obres d'aquest estiu a l'L5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (71.13 KB)
Un moment de la intervenció de la presidenta de TMB a l'estació de La Sagrera / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (172.71 KB)
El director d’Infraestructures de Metro, Joaquim Plaja, explicant els treballs que s'han desenvolupat per renovar les vies / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (162.28 KB)
Un dels elements clau de la renovació ha estat la substitució del balast per una plataforma de formigó / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (69.44 KB)
Detall de la intervenció que s'ha portat a terme per renovar integralment 3 quilòmetres de via / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (52.23 KB)

També et pot interessar...

  • TMB reprèn les obres per culminar la renovació integral de 3 km de via a l'L5 de metro

  • La línia 3 del metro torna a estar plenament operativa des del 18 d’agost

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons