Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La Línia 3 del Metro Torna a Estar Plenament Operativa Des del 18 D’agost
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.08.2022
Redacció

La línia 3 del metro torna a estar plenament operativa des del 18 d’agost

Imatge
La fi dels treballs a Drassanes ha permès la total normalització del servei a l'L3 / Foto: TMB
La fi dels treballs a Drassanes ha permès la total normalització del servei a l'L3 / Foto: TMB
< >La fi dels treballs a Drassanes ha permès la total normalització del servei a l'L3 / Foto: TMB

Els treballs a l’estació de Drassanes –prèviament n’hi va haver a Liceu– han permès substituir materials amb amiant com a part del pla per eliminar completament aquest material de la xarxa.

La línia 3 del metro torna a estar completament operativa després que hagin finalitzat els treballs a Drassanes per retirar completament l'amiant que afectava les columnes centrals, situades entre vies. Aquestes feines havien provocat que, durant els primers 17 dies d'agost, la línia funcionés entre Trinitat Nova i Liceu, per una banda, i entre Paral·lel i Zona Universitària, per l’altra, deixant fora de servei l’estació. 

En una fase prèvia (de l’11 al 31 de juliol), les tasques d’eliminació d’amiant a l’L3 es van portar a terme a l’estació Liceu, tot i que no va ser necessari tancar-la, només no fer parar els trens en una de les andanes durant una part del període, i a l’andana en el sentit contrari en un altre moment de les obres.

Les columnes renovades a Drassanes dataven de l’any d’inauguració de l’estació (el 1968) i els treballs formen part del pla de desamiantatge de TMB, que busca eliminar totalment l’amiant de les instal·lacions i vehicles de la xarxa. Aquest pla ha inclòs altres fites recents, com l'eliminació d’aquest material a l’estació de Maragall la passada primavera.

Amb la normalització del servei a l’L3, només resta pendent la finalització de les obres de l’L5. Aquest projecte es porta a terme per renovar, de forma integral, 3 quilòmetres de via, buscant una major eficiència del servei i eliminar les vibracions que es produeixen en alguns trams. Les obres avancen al ritme esperat i està previst que les estacions afectades recuperin el servei el pròxim 1 de setembre.

Darrera modificació
23.08.2022
Tema
Transport
  • ConceptesAccessibilitatAtenció al clientInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsDrassanesServeiL3Anys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Comencen les obres de millora que afectaran dues estacions de l’L3

Contingut relacionat

Metro del Clot. /Foto: TMB

Una incidència al túnel de la L1 de metro obliga a evacuar un tren entre les estacions de Clot i Glòries

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Don Omar a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Chayanne al Palau Sant Jordi

Transport
Les noves pantalles digitals arriben a més del 50% de les estacions de les línies convencionals de la xarxa de metro / Foto: TMB

TMB prolongarà una hora el servei de metro per la final del mundial de futbol

Transport

Últimes notícies

Imatge
Bus elèctric. /Foto: TMB

La conductora de Bus de TMB, Roser Caroz, protagonitza una campanya de l'Ajuntament de Barcelona sobre sostenibilitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Exterior de l'estació de Ciutadella / Vila Olímpica durant els Jocs Olímpics / Foto: Arxiu Fundació TMB

Crònica d'un viatge: El metro d'una capital mundial (1983 - 1999)

Història
Imatge
4 imatges TMB. /Foto: TMB

Quatre peces audiovisuals donen vida al nou eslogan de TMB

Societat
Imatge
El primer dels nous trens que arriben per la nova línia de Sidney /Foto: SIDNEY METRO

El metro de Sidney rep el primer dels 12 trens destinats a la nova línia que connectarà amb l’aeroport

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons