Header Top menu
Comencen les obres de millora que afectaran dues estacions de l’L3
Els treballs a Liceu (de l’11 al 31 de juliol) i a Drassanes (entre l’1 i el 17 d’agost) avancen en el procés per eliminar l’amiant de totes les instal·lacions de TMB
El primer punt on es repararan diversos elements estructurals de les andanes serà Liceu. L’afectació no suposarà el tancament de l’estació, però sí que els trens no s’hi aturaran. Concretament, entre l’11 i el 19 de juliol, els trens de l’L3 que circulin en sentit Zona Universitària no s’aturaran a l’estació de Liceu. Del 20 al 31 de juliol, l’andana afectada serà la del sentit contrari: no s’aturaran a Liceu els combois que circulin en direcció a Trinitat Nova.
En tractar-se d’afectacions a una única estació, hi ha diverses alternatives per completar aquest tram, bé sigui amb el mateix metro o amb diferents autobusos.
Pel que fa a Drassanes, aquesta estació de l‘L3 romandrà sense servei entre l’1 i el 17 d’agost, també per poder desenvolupar les tasques d’eliminació dels materials amb amiant. En aquesta ocasió, donada la proximitat de les estacions properes, no hi haurà servei de bus llançadora durant el període de temps de les obres. La línia funcionarà amb normalitat de Zona Universitària a Paral·lel i de Liceu a Trinitat Nova. Les alternatives de transport per a les afectacions a l’L3 es poden consultar a l’avís de servei.
Aquestes feines per eliminar l’amiant es realitzaran complint totes les mesures de seguretat i amb el mínim d’afectacions possibles al servei de la xarxa de metro. Formen part del pla de desamiantatge de l’entitat, que mostra un cop més el compromís de TMB per acabar amb l’amiant a tota la xarxa. De fet, recentment van arribar els primers trens de la sèrie 7000, que permetran eliminar aquest material dels vehicles a la xarxa de metro. Així mateix, per Setmana Santa, durant la primera fase de les obres de renovació integral de la via a l’L5, es va eliminar també l’amiant de l’estació de Maragall.
Bona marxa de les obres a la línia 5
Des del passat 1 de juliol, s’estan portant a terme les obres de la segona fase de renovació de la via de la línia 5 de metro. Fins al 31 d’agost, s’executaran els treballs que han de permetre renovar fins a 3 quilòmetres de vies (12.000 metres lineals de carril), d’una infraestructura que data de l’any 1960.
Els treballs, que han suposat una inversió de 15 milions d’euros, es realitzaran en dos trams dintre del període establert. El que ja està en marxa finalitzarà el 31 de juliol i manté fora de servei el tram des de La Sagrera fins a Horta. El segon comprendrà la franja entre l’1 i el 31 d’agost i perllongarà l’afectació del tall deixant fora de servei tot el tram entre La Sagrera i El Carmel.
Tant les obres, que avancen al ritme previst, com les alternatives de transport disponibles (es poden consultar a l’avís de servei) estan funcionant de forma adequada. Els treballs de renovació integral de les vies permetran millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d'incidències originades en la infraestructura i solucionar el problema de les vibracions que afecten actualment alguns sectors dels barris per on passa la línia.
En aquest vídeo, el director de Metro, Òscar Playà, en fa un resum dels detalls de la intervenció i dels beneficis que deixarà per als usuaris i usuàries de la xarxa.