Header Top menu
TMB reprèn les obres per culminar la renovació integral de 3 km de via a l'L5 de metro
En aquesta ocasió, es veurà afectat el tram comprés entre les estacions de Congrés i Vilapicina durant el juliol. A l'agost, l'afectació es perllongarà fins a l'estació d'Horta.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) reprèn les obres per a la renovació integral de via en diferents trams de l’L5 de metro perquè la ciutadania disposi d'un servei de metro de la màxima qualitat i eficàcia. Aquesta és una renovació necessària que permetrà millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d'incidències originades en la infraestructura i solucionar el problema de les vibracions que afecten actualment a diversos sectors d’aquests barris per on passa la línia. Un cop finalitzada l’obra, s’aconseguirà un manteniment més eficaç amb una millor optimització dels costos.
Les obres van engegar en una primera fase durant el període de Setmana Santa i ara es reprendran des de l’1 de juliol i fins al 31 d’agost, garantint així el ple funcionament de la xarxa per a l’inici del curs escolar. Aquesta renovació de via, que suposa una inversió de 15 milions d’euros en total, farà també que el viatge sigui més confortable i prepararà l’L5 per incrementar en un futur l'oferta de trens i millorar així les freqüències de pas.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha afirmat que es “aquesta renovació suposarà reduir les vibracions de la xarxa” i “farà disminuir el nombre d’incidències”, també ha avançat que la renovació de la via farà que “puguem oferir més trens i més freqüència en un futur, millorant el servei a la ciutadania”. A més, Bonet ha recordat que “aquest tram es va construir fa 60 anys i era necessària una renovació integral amb l’objectiu de disposar d’un servei de màxima qualitat i eficàcia en una de les principals línies de la xarxa de metro”.
Aquesta segona fase començarà l’1 de juliol i afectarà el tram de Congrés a Vilapicina durant el juliol. A l'agost, es mantindrà el mateix tram sense servei i s'ampliarà fins a Horta.
En total, 3 quilòmetres de via doble seran demolits i construïts de nou en aquesta obra, necessària també per l'antiguitat del tram La Sagrera - Horta, que es va posar en servei entre el 1959 i el 1967. En l’execució s’instal·laran 12.000 metres lineals de carril d’acer, als quals s’aplicaran 2.300 soldadures elèctriques i unes 300 d’aluminotèrmiques i se subjectaran amb 20.000 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 13.500 metres cúbics de formigó.
Reforç de la xarxa de metro
Durant les obres s'oferirà la xarxa de metro com a alternativa de mobilitat més eficient, reforçant fins a un 20% (depenent de la franja horària) les línies 1, 2, 3 i 4, respecte a l’oferta habitual. Les línies regulars de bus de la zona afectada pel tall, especialment la V27 i la D50, ofereixen un servei complementari al de la llançadora en aquesta zona. Tant al juliol com a l’agost es disposarà d’un servei d’autobusos llançadora amb un recorregut similar al de l’L5. Es posaran en servei 19 vehicles articulats per donar el màxim de freqüència, en un recorregut complementari als trams afectats, sense col·lapsar el trànsit de la zona afectada.
Avui s’inicia ja el desplegament d’informadors a les estacions afectades pels talls i en els principals intercanviadors de la xarxa de metro. A l’inici de les obres, també estarà disponible el planificador de viatge Vull Anar que permetrà a les persones usuàries tenir la informació del tall i les alternatives a la plataforma. TMB vol garantir que els usuaris i les usuàries de la xarxa de Metro afectats disposin de tota la informació amb les alternatives de mobilitat més adients en cada cas. Per això, es farà un gran esforç comunicatiu i es desplegaran informadors a totes les estacions afectades i punts d’interès. A més, la megafonia, les pantalles d'informació, la web i les xarxes socials de TMB informaran d'aquests talls amb la mateixa antelació.
Totes les alternatives al viatge són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.