Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El dispositiu de transport alternatiu del tall de l'L1 s’adapta a la mobilitat de la segona part de l’estiu
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.07.2019
Premsa TMB

El dispositiu de transport alternatiu del tall de l'L1 s’adapta a la mobilitat de la segona part de l’estiu

A partir del 25 de juliol, una llançadora de bus farà el recorregut Fondo - Clot i un segon servei continuarà reforçant l’eix de la Meridiana fins a Fabra i Puig. TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se, en especial la línia 9 Nord de metro

Imatge
L'estació de Sant Andreu, una de les estacions afectades pel tall de la L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Sant Andreu, una de les estacions afectades pel tall de la L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >L'estació de Sant Andreu, una de les estacions afectades pel tall de la L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Sant Andreu, una de les estacions afectades pel tall de la L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)

El dispositiu de transport alternatiu dissenyat per al tall parcial de la línia 1 de metro entre Clot i Fondo s’adaptarà a partir d’aquest dijous, 25 de juliol, a la menor mobilitat prevista i a les diferents condicions del trànsit, especialment la capacitat de la rambla Onze de Setembre i del carrer de Dublín, a Barcelona. Així, fins al 30 d’agost, últim dia de suspensió del servei de metro en aquest tram de la L1, variarà el recorregut d’un dels dos serveis especials d’autobús per augmentar les opcions d’itinerari i reduir la necessitat de transbordaments en alguns recorreguts.

Amb vista a la segona part del tall, es preveu una disminució de la demanda de transport a la zona d’afectació, fins al 50% a l'agost respecte dels mesos d’hivern. Així, de les 90.000 entrades que es registren al juliol a la línia 1 en el tram Clot - Fondo es passaria a unes 50.000. D’altra banda, la menor mobilitat fa preveure que els colls d’ampolla del recorregut pel barri de Sant Andreu, i en especial la rambla Onze de Setembre i el carrer de Dublín, es descongestionaran i afavoriran el pas de l’elevat nombre d’autobusos que han de circular tant de les línies regulars com de la llançadora.

Dins del seguiment constant sobre el terreny per part de la direcció de TMB, impulsat  per la regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament de  Barcelona i amb la col·laboració de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), s’ha valorat la conveniència d’augmentar l’aprofitament de la capacitat del servei d’autobusos amb inici a Fondo i afegir connexions per als usuaris amb origen o destinació a Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver. D’aquesta manera, a partir del 25 de juliol, els autobusos llançadora continuaran des d’Onze de Setembre fins a Clot, passant per les estacions intermèdies de Fabra i Puig, La Sagrera i Navas, a intervals d’entre 5 i 6 minuts en feiners. En aquest tram, a les hores de més demanda, se superposarà amb el segon servei especial, que continuarà fent el trajecte entre Clot i Fabra i Puig entre cada 2,5 i 3,5 minuts en feiners.

Aquesta llançadora entre Fondo i Clot, que es pot implementar en aquest moment per les millors condicions de la mobilitat, dona una millor solució a les necessitats dels veïns del Districte de Sant Andreu. També es produeix una millora important de la mobilitat de la ciutadania de Santa Coloma ja que la implementació d’aquesta solució, postulada per la seva alcaldessa, evita la pressió sobre la circulació a l'interior del municipi, en especial a l'eix viari de Pont Vell - Llorenç Serra i Rambla de Sant Sebastià.

TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se, en especial la línia 9 Nord de metro, que connecta La Sagrera amb Fondo en 13 minuts, en combinació amb la línia 5.

Imatge
Ampliació del recorregut de lservei especial de bus Fondo - Clot / Imatge: TMB

El conjunt d’aquest servei complementari continuarà sent servit amb vehicles articulats accessibles a persones amb mobilitat reduïda. Per garantir l’accessibilitat global del dispositiu existeix un altre servei especial, amb dos autobusos estàndard i acompanyament, que enllaça les estacions de metro de Glòries (dotada d’ascensors) i Clot.

Recordem que el motiu del tall és una obra de renovació integral de la infraestructura amb la modernització de més de 9 quilòmetres de vies, aparells de via i instal·lacions en un tram de la línia 1 de metro que té més de 50 anys d’antiguitat. L’obra s’ha concentrat en el mínim de temps, dos mesos, coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana, per reduir les molèsties als usuaris.

Tema
Transport
  • ConceptesMobilitatObresServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsClotFondoServeiBusL1MetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Ampliació del recorregut de lservei especial de bus Fondo - Clot / Imatge: TMB
Descarrega l’arxiu (383.43 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (214.25 KB)
L'estació de Sant Andreu, una de les estacions afectades pel tall de la L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Sant Andreu, una de les estacions afectades pel tall de la L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (50.97 KB)
Ampliació del recorregut de lservei especial de bus Fondo - Clot / Imatge: TMB
Descarrega l’arxiu (383.43 KB)
Media Name: l1_230719.pdf
Descarrega l’arxiu (214.25 KB)
L'estació de Sant Andreu, una de les estacions afectades pel tall de la L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Sant Andreu, una de les estacions afectades pel tall de la L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (50.97 KB)

També et pot interessar...

  • TMB recomana els serveis ferroviaris com a alternativa al tall de la L1 de metro de l'estiu

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons