Header Top menu
El dispositiu de transport alternatiu del tall de l'L1 s’adapta a la mobilitat de la segona part de l’estiu
A partir del 25 de juliol, una llançadora de bus farà el recorregut Fondo - Clot i un segon servei continuarà reforçant l’eix de la Meridiana fins a Fabra i Puig. TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se, en especial la línia 9 Nord de metro
El dispositiu de transport alternatiu dissenyat per al tall parcial de la línia 1 de metro entre Clot i Fondo s’adaptarà a partir d’aquest dijous, 25 de juliol, a la menor mobilitat prevista i a les diferents condicions del trànsit, especialment la capacitat de la rambla Onze de Setembre i del carrer de Dublín, a Barcelona. Així, fins al 30 d’agost, últim dia de suspensió del servei de metro en aquest tram de la L1, variarà el recorregut d’un dels dos serveis especials d’autobús per augmentar les opcions d’itinerari i reduir la necessitat de transbordaments en alguns recorreguts.
Amb vista a la segona part del tall, es preveu una disminució de la demanda de transport a la zona d’afectació, fins al 50% a l'agost respecte dels mesos d’hivern. Així, de les 90.000 entrades que es registren al juliol a la línia 1 en el tram Clot - Fondo es passaria a unes 50.000. D’altra banda, la menor mobilitat fa preveure que els colls d’ampolla del recorregut pel barri de Sant Andreu, i en especial la rambla Onze de Setembre i el carrer de Dublín, es descongestionaran i afavoriran el pas de l’elevat nombre d’autobusos que han de circular tant de les línies regulars com de la llançadora.
Dins del seguiment constant sobre el terreny per part de la direcció de TMB, impulsat per la regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i amb la col·laboració de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), s’ha valorat la conveniència d’augmentar l’aprofitament de la capacitat del servei d’autobusos amb inici a Fondo i afegir connexions per als usuaris amb origen o destinació a Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver. D’aquesta manera, a partir del 25 de juliol, els autobusos llançadora continuaran des d’Onze de Setembre fins a Clot, passant per les estacions intermèdies de Fabra i Puig, La Sagrera i Navas, a intervals d’entre 5 i 6 minuts en feiners. En aquest tram, a les hores de més demanda, se superposarà amb el segon servei especial, que continuarà fent el trajecte entre Clot i Fabra i Puig entre cada 2,5 i 3,5 minuts en feiners.
Aquesta llançadora entre Fondo i Clot, que es pot implementar en aquest moment per les millors condicions de la mobilitat, dona una millor solució a les necessitats dels veïns del Districte de Sant Andreu. També es produeix una millora important de la mobilitat de la ciutadania de Santa Coloma ja que la implementació d’aquesta solució, postulada per la seva alcaldessa, evita la pressió sobre la circulació a l'interior del municipi, en especial a l'eix viari de Pont Vell - Llorenç Serra i Rambla de Sant Sebastià.
TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se, en especial la línia 9 Nord de metro, que connecta La Sagrera amb Fondo en 13 minuts, en combinació amb la línia 5.
El conjunt d’aquest servei complementari continuarà sent servit amb vehicles articulats accessibles a persones amb mobilitat reduïda. Per garantir l’accessibilitat global del dispositiu existeix un altre servei especial, amb dos autobusos estàndard i acompanyament, que enllaça les estacions de metro de Glòries (dotada d’ascensors) i Clot.
Recordem que el motiu del tall és una obra de renovació integral de la infraestructura amb la modernització de més de 9 quilòmetres de vies, aparells de via i instal·lacions en un tram de la línia 1 de metro que té més de 50 anys d’antiguitat. L’obra s’ha concentrat en el mínim de temps, dos mesos, coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana, per reduir les molèsties als usuaris.