Header Top menu
El bus a demanda d'El Farró-Galvany de Sarrià-Sant Gervasi en servei el 28 de novembre
Ja s’ha celebrat el primer consell de barri per tal d’aclarir els dubtes dels veïns i explicar en detall el funcionament d’aquest nou servei a l'àrea d'El Farró-Galvany, com el que ja existeix a Montbau i Torre Baró- Vallbona
L’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posaran en marxa el pròxim 28 de novembre un nou servei d’autobús a demanda pels barris d’El FarróGalvany, del districte de Sarrià- Sant Gervasi. El nou servei es presenta com una solució avançada a les necessitats de mobilitat dels veïns i veïnes d’aquests barris, i acosta el veïnat d'El Farró a serveis bàsics com el CAP Adrià o l'Hospital Platon. Es tracta de la quarta implantació a Barcelona del servei públic a demanda després dels que ja es van presentar a Montbau, Torre Baró i Torre Baró Sud-Vallbona Sud.
En aquest cas se seguirà la mateixa pauta de funcionament que a les línies a demanda esmentades, i el seu funcionament estarà basat en l’ús de l’aplicació El meu Bus. Així, les persones usuàries només hauran de registrar-se a l’aplicatiu, seguir les indicacions per fer la reserva i acudir a la parada d’origen quan el bus estigui a punt d’arribar per la recollida. Quan no hi ha peticions, l’autobús es manté aturat en el punt de regulació.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que aquest servei “és molt eficient i sostenible perquè permet que el bus circuli només quan té una demanda real, evitant així emissions” i “estem convençuts que serà més còmode també pels veïns i les veïnes d’aquesta zona de Sarrià- Sant Gervasi, que podran reduir el temps d’espera i trajecte”.
Del dilluns 21 al divendres 25 de novembre, s’iniciarà una marxa en blanc amb la que es pretén que els veïns i veïnes puguin provar el servei, sense necessitat de validar els títols de transport i amb l’ajuda d’un informador. Des d’ahir un vehicle ja circula buit fent les primeres proves.
Amb aquest nou servei a El Farró-Galvany, es milloraran també les prestacions, flexibilitat i eficiència de les línies existents a la zona que seguiran funcionant amb la seva freqüència de pas habitual.
Un sistema adaptable i flexible
El recorregut del bus a demanda es basa en un sistema intel·ligent que encaixa les diverses sol·licituds de desplaçament rebudes amb antelació (com més antelació, més garantia que pugui ser atesa). En el cas d'El Farró-Galvany es comptarà amb 16 parades fixes per escollir el lloc de pujada, l'hora (dins de l’horari establert, de 7 a 21 hores de dilluns a divendres, de 8 a 21 hores els dissabtes i de 9 a 21 hores els diumenges) i el punt de baixada, per a un sol dia o bé de manera periòdica.
Les peticions es poden cursar mitjançant una aplicació al mòbil o bé per trucada de telèfon (gratuït). La mateixa aplicació, que també es diu El meu Bus i es pot descarregar de franc a les botigues virtuals d'Apple i Android, serveix per modificar una petició o cancel·lar-la, indicar si es viatja amb un cotxet de nadó o en cadira de rodes, marcar parades favorites, consultar les reserves fetes i rebre avisos de les variacions en el servei.
Campanya Informativa
TMB i l’Ajuntament de Barcelona començaran el pròxim 14 de novembre la campanya informativa per explicar el desplegament del bus a demanda. S’han preparat cartells i fullets que distribuiran informadors als equipaments i entre els usuaris de la nova àrea. També s’utilitzaran els sistemes d’informació dels autobusos i les parades, així com els canals digitals. Als consells de barri programats s’explicarà als veïns amb més detall com poden fer la descàrrega de l’app i acompanyar-los en el procés de registre i primeres reserves.
Servei de proximitat
El maig del 2021 l’Ajuntament de Barcelona i TMB van anunciar l’extensió del model de bus a demanda a més territoris, començant pels que disposen de Bus del Barri, en el marc d’un pla global de millora de la xarxa. Ara, i amb l'arribada del servei a Sarrià-Sant Gervasi, el quart d'aquesta mena, se segueix la línia d’una de les actuacions inclosa al Pla Estratègic TMB 2025 per transformar el servei sense alterar els conceptes de proximitat i connectivitat, com a porta d’accés al conjunt de la xarxa de transport públic.
El bus a demanda forma part de l’impuls per a la modernització i digitalització de l’autobús per fer-lo més competitiu en la línia de prioritzar els modes més sostenibles i de menys impacte ambiental, també en els desplaçaments en superfície dins la ciutat.
- InstitucionsAjuntamentTMBServeiBusAnys2022