Header Top menu
El bus a demanda de Torre Baró es consolida i frega els 150 usuaris els dies feiners
Els viatgers valoren molt favorablement la prova pilot que s'està fent des del gener i atorguen al sistema una nota de 4,7 sobre un màxim de 5.
Després de tres mesos en funcionament, la prova pilot del bus a demanda de Torre Baró s'ha consolidat amb més de 400 usuaris registrats i una mitjana de 148 viatgers transportats els dies feiners, segons les dades exposades a la jornada tècnica de l'Observatori de la Mobilitat Metropolitana celebrada divendres a València. Els dissabtes en són 90 i els festius 46.
L'experiència de TMB i l'Ajuntament de Barcelona, iniciada el 21 de gener passat, va ser una de les que es van explicar en la sessió dedicada al transport a demanda dins la jornada, que tenia com a lema El transport públic com a eix vertebrador de les noves formes de mobilitat metropolitana. La presentació va anar a càrrec de Josep Mension, director de l'àrea de Serveis Centrals, Planificació Operativa i Infraestructures de Bus.
Altres indicadors dels tres primers mesos de la prova pilot de Torre Baró són la clara preferència per l'aplicació mòbil (75%) com a canal per fer la reserva, per damunt de la trucada de telèfon (25%), i l'elevada valoració del servei que en fan els usuaris, que li donen una nota mitjana de 4,7 sobre 5. A través dels registres se sap a més que el 40% tenen entre 35 i 54 anys.
Solució innovadora
Com ja vam informar, el bus a demanda és una solució innovadora de transport públic que s'aplica per primera vegada a Barcelona com a prova pilot a Torre Baró, al districte de Nou Barris. Mitjançant aquest servei, que es denomina El Meu Bus, qualsevol persona pot desplaçar-se d'un punt a un altre del barri i accedir a la resta de la xarxa de transport públic amb els abonaments i targetes habituals de tarifa integrada. Només cal que l'usuari es registri i faci la sol·licitud a través de l'aplicació o d'una trucada de telèfon gratuïta, i té el vehicle (un minibús adaptat a persones amb mobilitat reduïda) al lloc i a l'hora que el demani.
El recorregut del bus a demanda es basa en un sistema intel·ligent que encaixa les sol·licituds de desplaçament rebudes amb antelació. El trajecte es pot sol·licitar en qualsevol moment, si bé es recomana que la petició es faci amb prou antelació a l'hora de recollida per garantir el bon funcionament del servei.
Hi ha 28 parades fixes per escollir el lloc de pujada, l'hora (dins de l'horari establert, de 7 a 20.30 els feiners, de 8 a 20.30 els dissabtes i de 9 a 20.30 els festius) i el punt de baixada, per a un sol dia o bé de manera periòdica. La mateixa aplicació, que també es diu El Meu Bus i es pot descarregar de franc a les botigues virtuals d'Apple i Android, serveix per modificar una petició o cancel·lar-la.
L'aplicació del bus a demanda per al conductor / Foto: Pep Herrero (TMB)
- ConceptesInnovacióServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaNou BarrisServeiBus del BarriAnys2019