Header Top menu
El bus a demanda de Torre Baró dona servei a 22.800 passatgers durant els primers 6 mesos
La mitjana de validacions en dies feiners és de 150. L'autobús s'adapta a les necessitats de mobilitat del veïnat, connectant la part alta de Torre Baró amb la part baixa, i els viatges es concerten a través d'una 'app' o d'un telèfon gratuït
El transport amb autobús a la demanda de Torre Baró, al districte de Nou Barris, ja ha complert 6 mesos de funcionament. Aquest servei, que es denomina El Meu Bus, el van posar en marxa el 21 de gener l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), en el marc del Pla de Barris de la Zona Nord, com a solució innovadora i pionera que s’adapta a les necessitats de mobilitat dels veïns i veïnes i millora la connexió entre la part alta i baixa del barri.
Per fer ús del bus a demanda, l’usuari només ha de registrar-se i fer la sol·licitud a través d’una aplicació o d’una trucada gratuïta. D’aquesta manera es concerta el servei (punt i hora de recollida i destí) que permet moure’s dins de Torre Baró i accedir a la resta de la xarxa de transport públic amb els abonaments i targetes habituals de tarifa integrada.
Balanç del primer mig any de servei
En el primer mig any de funcionament d'aquesta innovadora prova pilot, el bus ha transportat 22.792 persones en 16.000 serveis. El nombre d’usuaris ha tingut una evolució ascendent constant des de la posada en marxa fins arribar a una mitjana de 150 passatgers en els dies feiners, 94 usuaris els dissabtes i els festius, 55. En total, s’han registrat al servei 530 usuaris que com a mínim han fet un viatge, i el bus a demanda ha recorregut 20.968 quilòmetres.
El gruix de desplaçaments s'han realitzat entre la part alta i la part baixa de Torre Baró, un barri que es caracteritza per una complicada orografia. Les parades més sol·licitades en origen són la de Vallcivera -19,56%- i Argençola-Lliçà -10,09%-, mentre que els destins més freqüents són l’Estació RENFE -11,18%- i Castellví-Lliçà -11,14%-. La majoria de trajectes han servit al passatger per desplaçar-se a equipaments i serveis del barri de primera necessitat, com ara escoles, el Centre d'Atenció Primària i comerços, i per fer transbords a altres transports públics que connecten la zona amb la resta de la ciutat i l’àrea metropolitana.
En aquest enllaç podeu consultar la nota de premsa de l’Ajuntament de Barcelona.
- ConceptesInnovacióServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaNou BarrisServeiBus del BarriAnys2019