Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Actualització del seguiment de la salut dels treballadors de Metro exposats a l'amiant
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.07.2019
Premsa TMB

Actualització del seguiment de la salut dels treballadors de Metro exposats a l'amiant

En l’últim mes s’ha diagnosticat un cas de malaltia professional i un d’engruiximent pleural

Imatge
Media Name: 038-sobre-lempresa-logo-3.jpg
< >Media Name: 038-sobre-lempresa-logo-3.jpg
Media Name: 038-sobre-lempresa-logo-3.jpg

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha actualitzat avui la informació sobre el programa de vigilància de la salut del personal de Metro que al llarg de la seva vida professional hagi pogut estar en escenaris de potencial exposició a les fibres d’amiant. Amb les dades tancades l’1 de juliol, de les 1.064 persones convocades a visita mèdica ja l’havien passat 976, cosa que equival al 92%.

Com a continuació de la informació facilitada en comunicats anteriors sobre un treballador en actiu de l’àrea de Manteniment i Projectes que estava en situació d’incapacitat temporal i en observació, a partir de les anàlisis i estudis realitzats s’ha determinat que pateix una malaltia potencialment relacionada amb l’exposició a l’amiant.

Aquest cas es notificarà com a malaltia professional, tal com preveu el RD 1299/2006, de 10 de novembre, pel qual es regeix el quadre de malalties professionals en el sistema de la Seguretat Social i el criteri de notificació i registre, la qual cosa no vol dir que la causa certa de la malaltia sigui l’amiant. Des del punt de vista clínic, aquesta persona segueix en situació d’incapacitat temporal.

També en l’últim mes, a partir de les proves de diagnòstic per la imatge i la valoració dels especialistes externs, s’ha diagnosticat un nou cas de manifestacions pleurals en què s’ha documentat la seva possible relació amb l'exposició a l’amiant. Per tant, ara són 27 casos: 24 d’engruiximents pleurals, 2 de plaques pleurals no calcificades i 1 de placa pleural calcificada. Cap d’aquestes afeccions es pot considerar una patologia greu i no ha requerit tractament mèdic, només s’ha recomanat un control periòdic més freqüent dins del programa de vigilància.

Vigilància de la salut del personal jubilat

Aquestes dades han estat comunicades avui als membres del Comitè de Seguretat i Salut de Metro, com es fa regularment. A més, s’ha informat sobre la vigilància de la salut específica per amiant al personal jubilat de l’àrea de Manteniment de Metro. Així, s’han completat 46 visites, en les quals s’han trobat dos casos –que ja venien diagnosticats–, més un tercer, de malalties relacionades amb una potencial exposició a l’amiant. Un quart cas s’ha derivat per a estudi.

Un pla integral de desamiantatge

La vigilància de la salut laboral, així com les mesures de detecció, anàlisi, retirada o neutralització dels elements afectats en vehicles i dependències, s'emmarquen en la voluntat de tractar de manera responsable, diligent i transparent la problemàtica de l’amiant present a la xarxa de metro de Barcelona. Per això els mesuraments ambientals, que fins ara han donat resultats negatius, s’estan reforçant amb una nova tanda d’anàlisis de mostres d’aire i matèria sòlida amb les metodologies més exigents, per confirmar que les condicions ambientals de la xarxa són segures per als usuaris i els treballadors. Fins ara totes les mostres recollides, corresponents a sòlids, han donat també negatiu.

Dins del pla de desamiantatge de la xarxa de metro, TMB ha iniciat el procés d’adquisició de 42 trens que substituiran els més antics de les línies 1 i 3 –en part dels quals s’ha detectat pintura amb contingut d’amiant– per un import estimat de 447 milions d’euros. Hi ha també publicada la licitació del contracte per mantenir i desamiantar aquests trens i 21 més durant tres anys, i una altra per donar continuïtat a les retirades de fibrociment de les dependències de la xarxa els pròxims dos anys. Fins ara se n’han retirat unes 108 tones, i en queden unes 293, equivalents al 0,007% del fibrociment instal·lat a Catalunya. El pla de TMB és eliminar o confinar tot el del metro en tres anys.

Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralSalutInstitucionsTMBAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (130.72 KB)
Media Name: 038-sobre-lempresa-logo-3.jpg
Media Name: 038-sobre-lempresa-logo-3.jpg
Descarrega l’arxiu (32.58 KB)
Media Name: fmb_100719.pdf
Descarrega l’arxiu (130.72 KB)
Media Name: 038-sobre-lempresa-logo-3.jpg
Media Name: 038-sobre-lempresa-logo-3.jpg
Descarrega l’arxiu (32.58 KB)

També et pot interessar...

  • Finalitzat l'inventari dels elements amb fibrociment presents al metro de Barcelona

Contingut relacionat

Hamburg UITP

TMB i FGC mostren la seva aposta per la mobilitat sostenible a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa
Imatge
Als extrems, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i la directora d'administració i finances de TMB, Lola Bravo; acompanyats de representants insulars i del Metro de Tenerife al 30ens Comitès Tècnics ALAMYS / Foto: ALAMYS

Destacada presència de TMB en la 30 edició dels Comitès Tècnics d'ALAMYS

Empresa
Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Nou model de tren pel metro de Bogotà. /Foto: Metro de Bogotà

Comencen les proves del material mòbil que ha de circular pel nou metro de Bogotà

Societat
Third-party content
Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Billie Eilish al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge roda de premsa tall estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Les obres de millora del metro de Barcelona obligaran a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons