Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Actualització de La Informació Sobre La Presència D'amiant a La Xarxa de Metro de Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.11.2018
Premsa TMB

Actualització de la informació sobre la presència d'amiant a la xarxa de metro de Barcelona

Es continua desenvolupant l’anàlisi dels trens, prioritzant la seguretat del personal i dels usuaris

Imatge
Moviment de passatgers en una estació de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Moviment de passatgers en una estació de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Moviment de passatgers en una estació de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Moviment de passatgers en una estació de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

La Direcció ha informat avui els membres del Comitè de Seguretat i Salut de Metro dels avenços en la detecció de materials amb contingut d’amiant i de les mesures de prevenció que s’estan adoptant per a la protecció de les persones, tant dels usuaris com dels treballadors de Metro i de les empreses contractades.

Així, des del 16 d’octubre s’ha continuat desenvolupant l’anàlisi dels trens de les sèries 3000 i 4000, els més antics de la flota, en relació amb la pintura antisoroll que revesteix les caixes i la part inferior dels bastidors, a la recerca de la presència d’amiant. Fins ara s’han analitzat 154 cotxes (dels 210 que integren les dues sèries), en 49 dels quals s’ha localitzat aquest component, en una baixa proporció, en estat no friable (que no desprèn fibres) i ben conservat, raó per la qual no representa cap perill per a les persones usuàries ni per als empleats de l’operació.

Les anàlisis continuen amb la màxima celeritat i s’espera haver-les completat a mig mes de novembre. Mentrestant en els trens afectats no s’hi realitza cap actuació de manteniment que pugui alterar l’estat de la pintura i provocar l’emissió de fibres, sense les precaucions adequades, ja que la determinació de la Direcció de TMB és donar prioritat a la seguretat del personal, fins i tot si això suposa que algun d’aquests trens no pugui donar servei.

Al mateix temps, s’ha iniciat l’anàlisi de les mateixes zones dels trens de la sèrie 2000, sense que fins ara hagis aparegut rastres d’amiant en les mostres.

Pel que fa als trens integrats posteriorment a la flota de TMB, els fabricants de les sèries 2100 i 500 han confirmat documentalment que la pintura bituminosa amb què es van revestir no conté amiant. Els constructors dels trens més moderns, sèries 5000, 6000 i 9000, han certificat que els van fabricar sota la normativa que prohibeix la utilització, producció i comercialització d’amiant.

D’altra banda, des del 23 d’octubre passat s’han estat analitzant els components de les caixes de convertidors elèctrics auxiliars dels trens de les sèries 2000, 3000 i 4000, entre els quals s’ha identificat una volandera amb contingut d’amiant. Aquest component es troba confinat dins del cofre, per tant la prioritat és senyalitzar-lo i evitar tota manipulació. En conseqüència, s’han donat indicacions al personal de no realitzar cap actuació de manteniment en aquests convertidors fins que no es procedeixi a la retirada d’aquesta volandera. Tampoc es farà manteniment en els convertidors dels trens de les sèries 2100 i 500, que estan pendents de ser analitzats.

TMB està desenvolupant diferents línies de treball segons el tipus de material i els llocs on es troba, amb l’objectiu de suprimir tant com sigui possible la presència de l’amiant i els seus derivats en tot l’àmbit del metro. Aquest objectiu compta amb el suport d’una empresa externa especialitzada que està realitzant l’inventari exhaustiu d’aquests materials, tant a la xarxa de transport com a les dependències i els vehicles de tot tipus.

L’inventari complet serà el punt de partida d’un pla de desamiantació a desenvolupar els pròxims anys, en funció dels recursos disponibles. Entre els punts d’actuació preferent hi ha la retirada de les planxes de fibrociment (amiant no friable) de la coberta de l’estació de Verneda, que es realitzarà el 2019.

Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralMantenimentSalutInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (128.59 KB)
Moviment de passatgers en una estació de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Moviment de passatgers en una estació de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (45.78 KB)
Media Name: fmb_061118.pdf
Descarrega l’arxiu (128.59 KB)
Moviment de passatgers en una estació de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Moviment de passatgers en una estació de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (45.78 KB)

També et pot interessar...

  • Mesures adoptades per TMB en relació amb la presència d'amiant a la xarxa de metro

Contingut relacionat

Foto de grup amb alguns dels participants / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Més de 250 esportistes omplen els túnels del metro a la Cursa Nocturna del Centenari en favor de l’ELA

Empresa
L'andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

S’obren les inscripcions per a la segona edició de les visites al metro amb motiu del Centenari

Empresa
Un moment de la primera visita a Correus oberta al públic / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’‘estació fantasma’ de Correus

Empresa
Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Jamiroquai al Palau Sant Jordi

Transport
El bus autònom en proves ahir a Montjuïc. /Foto: Eduard (TMB)

TMB prova per primer cop un bus autònom que circularà per Montjuïc durant 10 dies

Transport
Imatge
Un voluntari del Banc dels Aliments col·laborant amb la recollida del Gran Recapte en un supermercat de Barcelona/ Foto: Banc dels Aliments

#TMBRecomana col·laborar amb el Gran Recapte del Banc dels Aliments

Societat
Third-party content
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 2 de novembre (Barça – Elx)

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons