Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. El tramvia 358 es trasllada avui al Museu del Ferrocarril a Móra la Nova per la seva restauració
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
03.10.2024
Redacció

El tramvia 358 es trasllada avui al Museu del Ferrocarril a Móra la Nova per la seva restauració

Imatge
El tramvia 358. /Foto: FUNDACIÓ TMB
El tramvia 358. /Foto: FUNDACIÓ TMB
< >El tramvia 358. /Foto: FUNDACIÓ TMB

La Fundació TMB va signar l’acord de cessió d’aquesta peça històrica el passat mes de juliol per un període de 10 anys prorrogable a 20

La Fundació TMB i el Museu del Ferrocarril a Móra la Nova han fet avui efectiu el trasllat de l’únic tramvia que es conserva de la xarxa de via estreta de Barcelona i que rebrà una restauració per part dels tècnics de l’espai tarragoní. El conveni de col·laboració que ha permès aquest trasllat, inclou la cessió de la peça per ser restaurada de manera que pugui tornar a circular per la via mètrica de què disposa el museu. La intenció dels responsables és que el vehicle serveixi per unir els diferents espais museístics gràcies al tram d'un quilòmetre de via estreta que s’està construint a la instal·lació. 

La signatura del conveni es va fer efectiva el passat 16 de juliol durant una visita del conseller delegat de TMB, Xavier Flores, a les instal·lacions del museu on va ser rebut pel director de l’espai, Jordi Sasplugas. En aquella trobada es va oficialitzar el document que inclou la cessió que avui comença i que tindrà una durada de 10 anys prorrogable a 20. D’aquesta manera, TMB conserva la titularitat d’una peça que ara queda en molt bones mans gràcies a l’experiència del museu en tasques similars amb material mòbil d’altres operadors, garantint així que la restauració i conservació rebrà un tractament de màxima qualitat. 

El tramvia 358

El vehicle va ser fabricat per l’empresa aragonesa Carde y Escoriaza i es va posar en marxa l’any 1904, per acabar sent retirat del servei l’any 1960. L’any 1940 l’empresa Tranvías de Barcelona li va fer una primera transformació que va conservar el seu aspecte habitual exteriorment, però a l’interior se li van desmuntar part dels seients longitudinals laterals per poder instal·lar els nous components auxiliars necessaris per seguir exercint les seves funcions fins a la seva retirada de l’espai públic. El model fa 7,48 metres de llarg, té una amplada de 2 metres i fa 3,2 metres d’alçada. 

Aquest tramvia, abans de la seva cessió actual al museu de Móra la Nova, ja va ser traslladat a l’antic Museu de Castellar de n'Hug, des d’on va retornar a TMB l’any 2006.

El Museu del Ferrocarril a Móra la Nova

El Museu forma part des del 2017 del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC). L’espai va començar la seva activitat a partir de la iniciativa d’un grup de voluntaris que es van associar per restaurar l’antiga estació de la població, així com alguna màquina que restava abandonada. En l’actualitat ja són diversos els espais restaurats i el Museu compta amb una col·lecció de més de 50 peces, la majoria restaurades.

El Museu basa la seva filosofia en experiències d’àmbit europeu que posen en relleu que la millor forma de mantenir el patrimoni històric ferroviari és tenir-lo en estat de funcionament i posar-lo al servei de la societat perquè la ciutadania en pugui gaudir en forma d’experiències culturals i turístiques. Per aquest motiu, el Museu ja organitza visites guiades, activitats amb material en marxa, esdeveniments com la Festa del Tren i la Festa del Vapor i, alhora treballa en la posada en marxa ben aviat d’un tren històric turístic.

Darrera modificació
03.10.2024
Tema
Història
  • Altres temesCultura i OciConceptesHistòricPatrimoniInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresFundacióTMBServeiTramviaAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història
Imatge
Gran Metropolitano de Barcelona 1923 / Font: Arxiu TMB

La història del metro de Barcelona a través del seus logos

Història
Gallery
Imatge
Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB

La creació del Gran Metro de Barcelona

Història
Imatge
AAC Cristina Vazquez durant el programa emès el passat 22 de gener. /Foto: La Xarxa

La xarxa centenària de metro, protagonista al programa 'Via 15'

Història
Third-party content

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons