Redacció

Maria del Mar García, AAC de Metro: “Sentia que tenia sort de poder ser una persona essencial”

L'experiència personal de la Maria del Mar forma part de la campanya Un viatge segur, que l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha engegat aquesta setmana amb l'objectiu de promoure el transport públic com a eix de la mobilitat a l'àrea de Barcelona.

Aquesta acció de comunicació recull, d'una banda, les vivències pròpies, des d'un punt de vista subjectiu, de persones treballadores del transport públic des que va començar la pandèmia de la Covid-19. Aquests professionals expliquen, en primera persona, com van viure els moments més durs (la mateixa Maria del Mar confessa que "sentia impotència, sentia tristesa"), així com els esforços que realitzen diàriament per fer del transport públic un espai segur. De l'altra, trobem les persones usuàries, que parlen de les impressions que els produeix viatjar en transport públic i per què se senten segures quan l'utilitzen.

Testimonis en vídeo i podcast

La campanya està formada per 20 vídeos testimonials breus i una sèrie de podcast, Històries del transport públic, que protagonitzen també els mateixos testimonis de la campanya. El podcast té un total de 10 episodis amb una durada d'entre tres i cinc minuts cadascun. Tots aquests materials es poden obtenir a la pàgina web femunviatgesegur.atm.cat

En aquesta pàgina web també es poden consultar diversos indicadors i recursos relacionats amb la gestió segura del transport públic, entre els quals l'Informe Covid del transport públic de l'àrea de Barcelona. Aquest informe recull les accions que l'ATM ha implementat, de forma coordinada amb les empreses operadores de transport i les administracions responsables —Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU)—, per posar en valor el servei de transport col·lectiu en temps de pandèmia, tot garantint la salut de les persones treballadores, de les persones usuàries i de la societat en general.

Recuperació de la confiança

Durant l'acte de presentació de la campanya, divendres 9 d'abril, Rosa Alarcón, presidenta de TMB i regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, va destacar que "els usuaris estan recuperant la confiança en el transport públic" com ho demostra el fet que "aquest mes de març s'ha invertit la tendència en els modes de transport i el transport públic col·lectiu ha tornat a superar el transport privat a Barcelona".

La campanya Un viatge segur forma part del pla d'accions que la Xarxa del Transport Públic vol posar en marxa al llarg de tot l'any per recuperar la confiança en els diferents mitjans de transport i donar un nou impuls a la mobilitat eficient, sostenible i compromesa amb el medi ambient.

Darrera modificació: 
15.04.2021
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies