Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En Xarxa
  3. Maria del Mar García, AAC de Metro: “Sentia Que Tenia Sort de Poder Ser Una Persona Essencial”
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.04.2021
Redacció

Maria del Mar García, AAC de Metro: “Sentia que tenia sort de poder ser una persona essencial”

Imatge
< >Media Name: mariadelmar.png
Media Name: mariadelmar.png

Vist a la xarxa
Veure el contingut original

L'experiència personal de la Maria del Mar forma part de la campanya Un viatge segur, que l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha engegat aquesta setmana amb l'objectiu de promoure el transport públic com a eix de la mobilitat a l'àrea de Barcelona.

Aquesta acció de comunicació recull, d'una banda, les vivències pròpies, des d'un punt de vista subjectiu, de persones treballadores del transport públic des que va començar la pandèmia de la Covid-19. Aquests professionals expliquen, en primera persona, com van viure els moments més durs (la mateixa Maria del Mar confessa que "sentia impotència, sentia tristesa"), així com els esforços que realitzen diàriament per fer del transport públic un espai segur. De l'altra, trobem les persones usuàries, que parlen de les impressions que els produeix viatjar en transport públic i per què se senten segures quan l'utilitzen.

Testimonis en vídeo i podcast

La campanya està formada per 20 vídeos testimonials breus i una sèrie de podcast, Històries del transport públic, que protagonitzen també els mateixos testimonis de la campanya. El podcast té un total de 10 episodis amb una durada d'entre tres i cinc minuts cadascun. Tots aquests materials es poden obtenir a la pàgina web femunviatgesegur.atm.cat

En aquesta pàgina web també es poden consultar diversos indicadors i recursos relacionats amb la gestió segura del transport públic, entre els quals l'Informe Covid del transport públic de l'àrea de Barcelona. Aquest informe recull les accions que l'ATM ha implementat, de forma coordinada amb les empreses operadores de transport i les administracions responsables —Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU)—, per posar en valor el servei de transport col·lectiu en temps de pandèmia, tot garantint la salut de les persones treballadores, de les persones usuàries i de la societat en general.

Recuperació de la confiança

Durant l'acte de presentació de la campanya, divendres 9 d'abril, Rosa Alarcón, presidenta de TMB i regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, va destacar que "els usuaris estan recuperant la confiança en el transport públic" com ho demostra el fet que "aquest mes de març s'ha invertit la tendència en els modes de transport i el transport públic col·lectiu ha tornat a superar el transport privat a Barcelona".

La campanya Un viatge segur forma part del pla d'accions que la Xarxa del Transport Públic vol posar en marxa al llarg de tot l'any per recuperar la confiança en els diferents mitjans de transport i donar un nou impuls a la mobilitat eficient, sostenible i compromesa amb el medi ambient.

Darrera modificació
15.04.2021
Tema
En xarxa
  • Altres temesTransportConceptes#covid19ComunicacióLaboralSalutInstitucionsATMTMBServeiMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Campanya perquè el transport públic s'afermi com a eix de la mobilitat a l'àrea de Barcelona

  • El transport públic torna a avançar el privat en els desplaçaments diaris a Barcelona

Contingut relacionat

Imatge
Basté i Roures viatjant en un Bus del Barri, en un moment de l'entrevista / Foto: Captura del programa 'Pla Seqüència'

Un minibús de TMB, acull la conversa de Jordi Basté i Jaume Roures al 'Pla Seqüència'

En xarxa
Imatge
El programa Connectats des de El Prat Estació. /Foto: TMB

El Prat-Estació acull el programa de ràdio "Connectats" amb la presència del conseller delegat de TMB, Xavier Flores

En xarxa
Third-party content
Imatge
Estació Colosseo del metro de Roma. /FOTO: ANGELES GIMÉNEZ (TMB)

Roma uneix història i enginyeria amb l’entrada en servei de l’estació Colosseo de la línia C de metro

En xarxa
Imatge
Imatge de l'entrevista / Font:  programa "Bon dia, Barcelona" Betevé

El programa "Bon dia, Barcelona" de Betevé entrevista a Xavier Flores

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Taula de treball sobre els CAE / FOTO:  Pep Herrero (TMB)

TMB preveu ingressar 14 milions d’euros amb la comercialització dels seus estalvis energètics

Empresa
Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB registra la màxima satisfacció dels usuaris en l’any amb major passatge

Transport
Assistents al MWC a l'estació de Fira de la línia 9 Sud / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB reforça el transport públic per al Mobile World Congress 2026, del 2 al 5 de març

Transport
Imatge
Guinardó (San Quintín) era el nom inicial de l'estació Guinardó / Hospital de Sant Pau, aquí el dia de la inauguració el 1974 / Foto: Arxiu Fundació TMB

Les línies del metro de Barcelona: dels números romans a la numeració aràbiga

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons