Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. El transport públic torna a avançar el privat en els desplaçaments diaris a Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.04.2021
Redacció

El transport públic torna a avançar el privat en els desplaçaments diaris a Barcelona

Imatge
Rosa Alarcón en la seva intervenció a la roda de premsa a la seu de Territori / Foto: C.G.
Rosa Alarcón en la seva intervenció a la roda de premsa a la seu de Territori / Foto: C.G.
< >Rosa Alarcón en la seva intervenció a la roda de premsa a la seu de Territori / Foto: C.G.
Rosa Alarcón en la seva intervenció a la roda de premsa a la seu de Territori / Foto: C.G.

El mes de març es va invertir el repartiment modal, alterat el 2020 per la crisi sanitària. Rosa Alarcón ho ha saludat com “una molt bona noticia”.

Per primer cop des de l’inici de la pandèmia, el març passat el nombre de desplaçaments en dia laborable en transport públic ha estat superior al nombre de desplaçaments en transport privat a Barcelona ciutat. Ho ha explicat avui la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, a la seu de l’ATM en l’acte de presentació d’una nova campanya en defensa de la utilització segura i responsable del transport públic

Durant l’estat d’alarma i el confinament del 2020, tota la mobilitat va caure dràsticament, però amb la represa el repartiment modal es va invertir: els viatges en vehicle privat es van recuperar més de pressa que els del transport col·lectiu i van guanyar una quota més gran dins del repartiment modal. El març ha marcat un punt d’inflexió: segons les dades municipals, cada dia de mitjana es van realitzar 1.502.911 desplaçaments en transport públic (amb una reducció de viatges respecte l’any 2019 del 39,3%) i 1.411.938 desplaçaments en transport privat (amb una reducció del 15,35% respecte 2019).

Segons ha explicat Rosa Alarcón, aquestes dades indiquen que “els usuaris estan recuperant progressivament la confiança en el transport públic com un sistema segur, eficient i sostenible”, en línia amb la campanya presentada avui, que porta per lema Un viatge segur.

Esforç d'adaptació

En la seva intervenció, la presidenta ha remarcat l’esforç realitzat per TMB durant la pandèmia, en què ha treballat “des del minut zero” per garantir una mobilitat essencial segura per als usuaris. Això ha suposat “un gran esforç d’adaptació, de rigor pressupostari i d’innovació que els usuaris han valorat” amb les notes més altes de la sèrie històrica dels estudis de satisfacció. 

Durant la crisi, ha assenyalat, TMB ha desplegat més de 140 mesures, que van des de la desinfecció i la neteja,  la ventilació, senyalització, la informació digital i l’increment de freqüències, fins a les mesures de protecció de la plantilla, de gestió de la pandèmia i en general de garantia de la seguretat sanitària al transport públic.

Alarcón ha conclòs: “El conjunt del sistema de transport públic metropolità i del país estem demostrant amb fets concrets —i aquesta campanya que avui presentem n’és un— que els usuaris i usuàries poden confiar plenament, amb la certesa que és el sistema més segur però també el més eficient, equitatiu i sostenible que tenim, col·lectivament, per moure’ns”.  

Darrera modificació
11.04.2021
Tema
Transport
  • ConceptesMobilitatInstitucionsAjuntamentATMTMBLlocsBarcelonaAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Campanya perquè el transport públic s'afermi com a eix de la mobilitat a l'àrea de Barcelona

Contingut relacionat

Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Saiko al Palau Sant Jordi

Transport
Funicular tall col·lector. /Foto: TMB

El funicular de Montjuïc quedarà fora de servei a partir del 20 d’octubre i durant 5 mesos per obres al col·lector d’aigües de Vila i Vilà

Transport

Últimes notícies

Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Empresa
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons