Header Top menu
Irina Domènech, comandament d'explotació de Bus: “Tothom de TMB feia 25 hores de 24”
L'experiència personal de la Irina, comandament d'explotació del centre operatiu de negoci de Ponent, forma part de la campanya Un viatge segur, que l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha engegat amb l'objectiu de promoure el transport públic com a eix de la mobilitat a l'àrea de Barcelona.
Aquesta acció de comunicació recull, d'una banda, les impressions de persones usuàries que parlen de l'experiència de viatjar en transport públic i de per què se senten segures quan l'utilitzen i, de l'altra, les vivències de persones treballadores del transport públic des que va començar la pandèmia. Aquests professionals expliquen, en primera persona, com van viure els moments més durs. "Es va crear una comissió perquè nosaltres ens vèiem amb la responsabilitat de cuidar el nostre conductor i, encara més, els usuaris", explica la Irina Domènech recordant els primers moments de la pandèmia, caracteritzats per la voluntat de treballar per donar seguretat davant la incertesa.
Testimonis en vídeo i 'podcast'
La campanya de l'ATM està formada per 20 vídeos testimonials breus i una sèrie de podcast, Històries del transport públic, que protagonitzen també els mateixos testimonis. El podcast té un total de 10 episodis amb una durada d'entre tres i cinc minuts cadascun. Tots aquests materials es poden obtenir a la pàgina web femunviatgesegur.atm.cat
En aquesta pàgina web també es poden consultar diversos indicadors i recursos relacionats amb la gestió segura del transport públic, entre els quals l'Informe Covid del transport públic de l'àrea de Barcelona. Aquest informe recull les accions que l'ATM ha implementat, de forma coordinada amb les empreses operadores de transport i les administracions responsables —Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU)—, per posar en valor el servei de transport col·lectiu en temps de pandèmia, tot garantint la salut de les persones treballadores, de les persones usuàries i de la societat en general.
Recuperació de la confiança
Durant l'acte de presentació de la campanya, divendres 9 d'abril, Rosa Alarcón, presidenta de TMB i regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, va destacar que "els usuaris estan recuperant la confiança en el transport públic" com ho demostra el fet que "aquest mes de març s'ha invertit la tendència en els modes de transport i el transport públic col·lectiu ha tornat a superar el transport privat a Barcelona".
La campanya Un viatge segur forma part del pla d'accions que la Xarxa del Transport Públic vol posar en marxa al llarg de tot l'any per recuperar la confiança en els diferents mitjans de transport i donar un nou impuls a la mobilitat eficient, sostenible i compromesa amb el medi ambient.