Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. TMBbot, la informació sobre el servei de metro i bus encara més a prop dels usuaris
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.07.2023
Marta Espinosa

TMBbot, la informació sobre el servei de metro i bus encara més a prop dels usuaris

Imatge
TMBbot, l'assistent virtual de TMB
TMBbot, l'assistent virtual de TMB
< >TMBbot, l'assistent virtual de TMB

L’assistent virtual de TMB, un bot de conversa basat en intel·ligència artificial, es consolida com a canal d'atenció digital i assoleix rècords d’ús, vinculats en bona part a l'interès que generen les novetats sobre la T-mobilitat i els títols de viatge

TMB ha desenvolupat en aquests últims anys una sèrie d’eines digitals pensades per comunicar, informar, atendre, compatir i relacionar-se amb els usuaris i adaptar-se a les seves necessitats de cada moment. Un bon exemple d’això és TMBbot, l’assistent virtual basat en intel·ligència artificial que apareix al web de TMB, estrenat a finals de l’any 2020.

Els primers anys de vida de l’eina han estat molt satisfactoris quant a l’interès creixent dels usuaris. El xatbot corporatiu va rebre prop de 114.900 converses el 2022 i en els primers sis mesos de l'any ja s’ha superat aquesta dada, de gener a juny del 2023 ja acumula 136.642 converses. Els primers mesos de l’any s’ha assolit una mitjana mensual de consultes molt elevada, vinculada sobretot als nous preus dels títols de transport per al 2023. El mes de març, TMBbot va acumular 24.915 converses, amb un màxim de 31.235 consultes assolides el mes d’abril. Destaquem que des del 15 de març, amb l’entrada en vigor de la nova T-jove exclusiva en format T-mobilitat, l’augment de les consultes ha incrementat exponencialment.

Curiosament, sempre que hi ha una novetat relativa a la T-mobilitat, les interaccions al xatbot sobre el tema es multipliquen, com el màxim diari de 2.600 converses assolit l'11 d'abril d'enguany, tornant de Setmana Santa, amb un domini absolut de consultes sobre l'alta a la T-mobilitat i l'entrada en vigor de la T-jove exclusivament en suport digital. L'endemà també es produeix un segon pic de rècord, amb 1.900 converses. 

Els temes principals més consultats al xatbot són tots aquells relacionats amb els títols de transport, les tarifes i com adquirir-los. En segona posició trobem tot allò relacionat amb la T-mobilitat (com obtenir-la, com recarregar-la, comunicar incidències...). En un tercer terme, a força distància, trobem demanda sobre la informació dels serveis de transport de la companyia.

L'evolució dels canals d'atenció

Des d'inicis d'any s’ha potenciat la visibilitat del xatbot com a canal d’atenció i informació al client del web de TMB en una clara aposta per modernitzar, dinamitzar i ser més proper a l'usuari. Les dades confirmen que és una eina de cerca que dona respostes i soluciona problemes, això ha originat, per exemple, que disminueixin les consultes que arriben al formulari de contacte (un 42% menys), ja que l'usuari troba prèviament la resposta al bot i no necessita adreçar-se a altres canals. Cal tenir en compte també que des de finals de 2022, el nombre d'interaccions al conjunt dels canals d'atenció de TMB ha experimentat un clar increment degut, entre altres aspectes, a l'interès que genera la implementació de la T-mobilitat.

TMBbot respon amb informació que està disponible al web de TMB a través d’un arbre de decisió creat a partir de les consultes més habituals. Les guies de resposta es van ampliant a partir de les consultes rebudes. S’hi accedeix a través de la icona que és a la part inferior dreta del web. L’usuari pot preguntar el que vol saber al xat en català i castellà i a través de botons amb opcions pot anar triant fins a obtenir la informació desitjada o bé pot interactuar com si fos una conversa. TMBbot ajuda a trobar respostes a dubtes sobre T-mobilitat o fins i tot dona el temps de pas del pròxim bus o metro en una parada o estació concreta. A més, els continguts es van actualitzant i s'incorporen de nous contínuament, fent que sigui una eina viva que millora la comprensió en funció del què va demanant l'usuari. Un clar exemple d’aquesta actualització és que l’eina ja respon dubtes sobre el tall de la L4 de metro d’aquest estiu o la pròrroga en la normativa sobre l’accés de patinets elèctrics en el transport públic, entre altres novetats.

Sorprèn que va ser a l’època dels anys 60 quan es va crear el primer xatbot al món. S’anomenava Elizza i es va crear a l’Institut de Tecnologia de Massachusetts als Estats Units el 1966. L’objectiu principal de l’eina era habilitar una interfície de comunicació entre la màquina i l’home.

Darrera modificació
06.07.2023
Tema
Transport
  • ConceptesAtenció al clientTarifesInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons