Header Top menu
El nou PDI dibuixarà els reptes i prioritats de la xarxa de transport públic fins al 2030
L'ATM inicia amb una jornada el procés públic d'elaboració del nou pla mestre de les infraestructures de mobilitat que necessita la metròpoli.
L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l'àrea de Barcelona ha obert el procés públic d'elaboració del Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030, un document de planificació essencial pel que fa a les infraestructures del transport públic en l'àmbit del sistema integrat de mobilitat metropolitana i que fins ara s'havia treballat internament. Els propers mesos, tècnics, operadors de transport, consultors, experts en mobilitat i ciutadania estan cridats a plantejar solucions als reptes més importants que la regió de Barcelona i les seves administracions hauran d'afrontar durant la dècada entrant.
Ahir va tenir lloc al Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports la presentació del procés de desenvolupament del PDI 2021-2030, que s'allargarà durant el proper any i pivotarà al voltant d'un web monogràfic. L'objectiu és que un primer esborrany del nou pla director pugui ser aprovat inicialment durant la segona meitat del 2020.
El PDI 2021-2030 és el tercer pla director de l'àmbit infraestructural del transport col·lectiu a l'àrea de Barcelona, i recull el testimoni i els objectius del període 2011-2020. Algunes de les qüestions que es posaran a debat seran els perllongaments o nous traçats de línies de metro, tren i tramvia. També hi haurà espai de discussió per a l'electrificació d'autobusos, els aparcaments d'enllaç i els grans intercanviadors entre modes de transport.
Més informació a la nota de premsa de l'ATM.
Jornada de l'ATM al Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports / Foto: ATM