Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. L’Ajuntament de Barcelona Impulsa Un Pacte Municipal D’Infraestructures
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.10.2016
Redacció

L’Ajuntament de Barcelona impulsa un Pacte Municipal d’Infraestructures

Imatge
Obres del futur nus ferroviari de la Sagrera / Foto: ACN
Obres del futur nus ferroviari de la Sagrera / Foto: ACN
< >Obres del futur nus ferroviari de la Sagrera / Foto: ACN
Obres del futur nus ferroviari de la Sagrera / Foto: ACN

El govern municipal proposa unir esforços per completar les xarxes ferroviàries i viàries i avançar-se a les necessitats en el cicle de l'aigua, port i aeroport, energia, telecomunicacions, residus i espais fluvials.

Impulsem un pacte municipal d'infraestructures per prioritzar-ne les més necessàries, tant si estan inacabades com projectades. pic.twitter.com/6cr39YKkKv

— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) 24 d’octubre de 2016
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

L’Ajuntament de Barcelona impulsa un gran Pacte Municipal d’Infraestructures amb l’objectiu d’elaborar un full de ruta de consens que defineixi les infraestructures prioritàries que cal tirar endavant. Es crearà una comissió de treball amb tots els grups municipals i tots els actors socials i econòmics implicats per definir les prioritats estratègiques de la ciutat en aquest àmbit.

El govern municipal proposa, com a punt de partida, treballar en les següents línies:

  • Transports i mobilitat: en la xarxa ferroviària i viària, avançar en les principals infraestructures de transport col·lectiu que són prioritàries per donar compliment als objectius del Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018 (PMU), que en molts casos són competència d'altres administracions.
  • Cicle de l’aigua: potenciar la utilització de recursos hídrics alternatius i promoure polítiques per reduir el consum d’aigua potable per a usos urbans.
  • Energia: millorar les xarxes de subministrament energètic avançant cap a una més gran robustesa.
  • Ports i altres infraestructures del litoral: treballar per resoldre els problemes estructurals i de gestió de platges, ports i estructures de defensa costanera.
  • Aeroport: estudiar les possibilitats d’ampliació, ja que es preveu que en set o vuit anys toqui sostre en la seva capacitat de passatgers.
  • Telecomunicacions: col·laborar amb operadores i altres agents del sector per millorar les telecomunicacions a la ciutat i ampliar les cobertures dels serveis mòbils.
  • Residus: augmentar la recollida selectiva, millorar la prevenció i reciclatge i afavorir el desenvolupament de l’economia circular.
  • Espais verds i fluvials: conservar la biodiversitat mitjançant l’enfortiment i la resiliència dels ecosistemes i contribuir a l’adaptació al canvi climàtic.
Darrera modificació
21.07.2021
Tema
Transport
  • ConceptesPlanificacióInstitucionsAjuntamentLlocsBarcelonaAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per a les finals de la Premier Padel al Palau Sant Jordi

Transport
Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport
Imatge de la darrera edició de la Cursa Jean Bouin el passat 2024 / Foto: Web Cursa Jean Bouin

Línies d’autobusos afectades per l’edició 102 de la cursa Allianz Jean Bouin

Transport

Últimes notícies

Imatge
Un dels visuals de la campanya de Nadal de TMB / Imatge: TMB

Les xarxes de TMB, els transports oficials per desplaçar-te aquest Nadal

Societat
Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons