Header Top menu
En marxa el dispositiu de transport alternatiu per al tall de la línia 1 de metro
Els usuaris del tram en obres, entre Clot i Fondo, s’han desplaçat majoritàriament amb la línia 9 Nord de metro i Rodalies.
Des del dissabte 29 de juny, la línia 1 de metro està interrompuda entre Clot i Fondo amb motiu d’una obra de renovació integral de la infraestructura que ha de permetre la millora de les prestacions i del manteniment de la línia, la més important de la xarxa. Totes les alternatives de transport estan disponibles, amb preferència per la línia 9 Nord de metro, que connecta La Sagrera amb Fondo en 13 minuts, en combinació amb la línia 5.
El fet que la L9 Nord disposi de sis estacions al terme de Santa Coloma de Gramenet ha fet que sigui l’escollida com a alternativa de manera majoritària per part dels usuaris amb origen o destinació en aquesta ciutat. Així, aquest dilluns, fins a les 15 hores, el volum de passatge en aquesta línia automàtica ha crescut un 34% respecte d’un dia feiner recent.
També ha augmentat l’afluència als serveis de Rodalies de Catalunya, que són una bona opció a través de les estacions de Sant Andreu Comtal, Sant Andreu Arenal i La Sagrera - Meridiana.
Autobusos complementaris
Com a complement, estan funcionant dos serveis especials d’autobusos. El servei Clot - Fabra i Puig transcorre per la Meridiana per connectar el Clot amb l’intercanviador de la Sagrera i l’estació de Sant Andreu Arenal, i avui ha registrat una ocupació notable. El servei complementari Especial L1 Onze de Setembre - Fondo ressegueix el traçat de la línia 1 de metro des de Fondo a Sant Andreu (a prop de l’estació de trens de Sant Andreu Comtal) i continua fins a Onze de Setembre (metro L9 Nord i L10 Nord), i ha registrat una ocupació menor.
Aquestes llançadores estan dotades amb vehicles articulats accessibles a persones amb mobilitat reduïda que circulen amb freqüències de 3 minuts i 5 minuts, respectivament, en les hores punta dels feiners. També fan un bon servei les línies regulars V31 i V33, que es reforcen. Per garantir l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda s’ha posat en marxa un servei a demanda, amb dos autobusos que enllacen les estacions de Glòries (adaptada a PMR) i Clot.
Desplegament informatiu
L’abast i la complexitat de l’actuació han motivat que TMB desplegui des del 17 de juny passat una campanya d’informació que inclou cartells en estacions i trens, missatges de megafonia en tota la xarxa de metro i en trens de la línia 1, fullets, clips al sistema MouTV, enviament massiu de correus electrònics a través de JoTMBé, missatges en les pantalles dels autobusos i les parades, anuncis en mitjans de comunicació i missatges en xarxes socials. Des de la setmana passada s’hi han afegit informadors a les estacions afectades, els quals orienten els usuaris sobre la millor alternativa de què disposen durant el tall segons el desplaçament que hagin de fer.
La informació sobre els recorreguts alternatius es pot consultar a l’aplicació de TMB i al Vull Anar i està detallada a la secció d’esdeveniments i avisos del web corporatiu de TMB. També els elements de senyalització estàtica situats en l’entorn de les estacions contenen informació sobre els transports alternatius disponibles en cada punt. Els ajuntaments de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet també faciliten informació a través dels seus canals.
Informació sobre el terreny a l'exterior de l'estació de Clot / Foto: Pep Herrero (TMB)
- ConceptesInformació al clientOfertaServeiInstitucionsTMBLlocsBarcelonaSanta ColomaServeiL1Anys2019