Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La línia 9 Sud de metro compleix cinc anys encapçalant la satisfacció dels usuaris
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.02.2021
Oriol Pàmies

La línia 9 Sud de metro compleix cinc anys encapçalant la satisfacció dels usuaris

Imatge
L'estació Europa / Fira en una imatge del 2017 / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació Europa / Fira en una imatge del 2017 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >L'estació Europa / Fira en una imatge del 2017 / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació Europa / Fira en una imatge del 2017 / Foto: Pep Herrero (TMB)

El 12 de febrer del 2016 s'obrien les 15 estacions de la línia 9 Sud, de les quals s'han beneficiat milers de veïns del Prat de Llobregat, l'Hospitalet i Barcelona.

Avui fa cinc anys la línia 9 Sud de metro, promoguda i construïda per la Generalitat i operada per TMB, començava el servei comercial després d'un multitudinari acte d'inauguració que va tenir lloc a l'estació de Fira. Eren 19,6 quilòmetres de túnel entre Aeroport T1 i Zona Universitària, amb 15 estacions, 6 de les quals de connexió, en els municipis de Barcelona, l'Hospitalet i el Prat de Llobregat. El 2018 s'hi afegiria el ramal de la línia 10 Sud fins a Foc, prolongat a Zona Franca el 2020.

La posada en marxa de la L9 Sud va ser un repte inèdit per a TMB: mai en 90 anys s'havia obert tant de metro de cop, i menys amb els nivells d'exigència que comporta el funcionament automàtic. El resultat ha estat prou bo, segons la valoració dels usuaris que cada any recull l'Estudi de Percepció del Client de TMB: li atorguen un 8,38 de satisfacció global, la nota més alta de la xarxa, i per sobre de la mitjana de 7,86, segons l'onada del 2020.

Des del 2016, cada any la L9 Sud ha quedat com la línia més ben valorada pels usuaris, posició que només va igualar el 2017 la línia germana L9 Nord, amb una puntuació de 8,32.

Pel que fa al passatge, la L9 Sud ha seguit l'evolució pròpia d'un sistema de transport de nova planta que es va posant en servei per etapes i del qual falta la peça clau, el tram central. En cinc anys ha registrat 47 milions de validacions d'entrada, essent l'estació Europa / Fira la que en registra més. Com el conjunt de la xarxa de metro, va veure truncada la tendència a l'alça amb l'esclat de la crisi sanitària ara fa un any, si bé el diferencial de passatge està per sota de la mitjana.

El cinquè aniversari coincideix amb notícies esperançadores pel que fa a la continuació del projecte L9/10. D'aquí a unes setmanes està previst que s'obrin tres estacions del viaducte del carrer A, al polígon de la Zona Franca, i la Generalitat ha anunciat un nou pla economicofinancer per reprendre les obres del tram central amb l'objectiu de posar en marxa esglaonadament la infraestructura els anys 2026, 2027 i 2028.

Darrera modificació
12.02.2021
Tema
Transport
  • ConceptesMetro automàticServeiInstitucionsGeneralitatTMBLlocsBarcelonaEl Prat de LlobregatL'Hospitalet de LlobregatServeiL10L9MetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La Generalitat impulsa la finalització del tram central de la línia 9 del metro

  • Impressions del primer any de vida de la línia 9 Sud de metro

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport
Presentació de la línia X3. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa avui en servei la nova línia de bus exprés X3 entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona

Transport

Últimes notícies

Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons