Header Top menu
La Generalitat impulsa la finalització del tram central de la línia 9 del metro
El @govern impulsa l'acabament del tram central de l'L9 de #Metro. S'aprova un nou Pla Econòmic Financer d’Ifercat per programar treballs al tram central a partir del 2021.
— Territori (@territoricat) December 9, 2020
https://t.co/iSXTpxr4Of@vicepresicat #L9 pic.twitter.com/2WOITrixDw
El Govern ha aprovat un nou Pla Econòmic Financer (PEF) de l'empresa pública Intraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat) per per permetre el finançament per programar els treballs, valorats en 946 milions d'euros, al tram central de la L9 (entre La Sagrera i Zona Universitària), a partir del 2021, amb l’objectiu de posar en marxa esglaonadament la infraestructura els anys 2026, 2027 i 2028.
Actualment, per tal de fer connexió entre les branques sud i nord de les línies L9 i L10, entre les estacions de La Sagrera i Zona Universitària, cal acabar poc més de 4 quilòmetres de túnel entre les futures estacions de Manuel Girona i Lesseps.
Aquesta reestructuració permetrà que s’impulsi la redacció de projectes i altres treballs previs ja durant el 2021. Durant el 2026 es podrien posar en servei les estacions de Lesseps, Guinardó, La Sagrera i Sagrera TAV. El 2027, entrarien en funcionament les de Camp Nou, Sarrià, Mandri, Sanllehy i Maragall. Finalment, entre el 2028 i el 2029 ho farien les de Motors, Campus Nord, Manuel Girona i Putxet.
- ConceptesPlanificacióInstitucionsGeneralitatServeiL10L9Anys2020