Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La Generalitat Impulsa La Finalització del Tram Central de La Línia 9 del Metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.12.2020
Redacció

La Generalitat impulsa la finalització del tram central de la línia 9 del metro

Imatge
Portes d'andana línia 9 Sud / Foto: TMB
Portes d'andana línia 9 Sud / Foto: TMB
< >Portes d'andana línia 9 Sud / Foto: TMB
Portes d'andana línia 9 Sud / Foto: TMB

El @govern impulsa l'acabament del tram central de l'L9 de #Metro. S'aprova un nou Pla Econòmic Financer d’Ifercat per programar treballs al tram central a partir del 2021.

https://t.co/iSXTpxr4Of@vicepresicat #L9 pic.twitter.com/2WOITrixDw

— Territori (@territoricat) December 9, 2020
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

El Govern ha aprovat un nou Pla Econòmic Financer (PEF) de l'empresa pública Intraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat) per per permetre el finançament per programar els treballs, valorats en 946 milions d'euros, al tram central de la L9 (entre La Sagrera i Zona Universitària), a partir del 2021, amb l’objectiu de posar en marxa esglaonadament la infraestructura els anys 2026, 2027 i 2028.

Actualment, per tal de fer connexió entre les branques sud i nord de les línies L9 i L10, entre les estacions de La Sagrera i Zona Universitària, cal acabar poc més de 4 quilòmetres de túnel entre les futures estacions de Manuel Girona i Lesseps. 

Aquesta reestructuració permetrà que s’impulsi la redacció de projectes i altres treballs previs ja durant el 2021. Durant el 2026 es podrien posar en servei les estacions de Lesseps, Guinardó, La Sagrera i Sagrera TAV. El 2027, entrarien en funcionament les de Camp Nou, Sarrià, Mandri, Sanllehy i Maragall. Finalment, entre el 2028 i el 2029 ho farien les de Motors, Campus Nord, Manuel Girona i Putxet.

Darrera modificació
11.12.2020
Tema
Transport
  • ConceptesPlanificacióInstitucionsGeneralitatServeiL10L9Anys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Finançament per acabar tres estacions de la L10 Sud i avançar en el tram central de la L9

Contingut relacionat

Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB augmenta la capacitat de les línies V29 i D20 els caps de setmana per facilitar l’accés a les platges

Transport
Les obres a la L5 han permés renovar integralment 5 km de via / Foto: TMB

El metro farà aquest estiu obres de millora a quatre punts de la xarxa que comportaran afectacions parcials al servei

Transport
Un moment del simulacre amb evacuació frontal del passatge / Font: TMB

TMB posa a prova els protocols de seguretat a metro amb un simulacre d’apagada total d’energia i evacuació integral

Transport
Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

TMB reforça el transport públic per al festival Primavera Sound 2026

Transport

Últimes notícies

Imatge
Presentació de la nova compra de material del metro de Nova York /Foto: Marc A. Hermann / MTA

L’Autoritat del Transport de Nova York prepara la comanda de material mòbil més gran de la seva historia

En xarxa
Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS

Joaquim Balsera, nou secretari general de la ‘Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS)’

Empresa
Imatge
El CEO de TMB al 31è Comités Técnicos de ALAMYS

TMB presenta l'estudi sobre el retorn econòmic, social i mediambiental de la seva activitat al fòrum d'ALAMYS

Empresa
Imatge
Accés Pelai-Ronda de l’estació d’Universitat, 1940. Fotografia de Puig Farran. Font: Arxiu Fundació TMB

El centenari del Metro Transversal en imatges

Història
Gallery

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons