Oriol Pàmies

La línia 9 Sud de metro aconsegueix en tres mesos 47.000 viatgers diaris

Les primeres xifres de passatge significatives corresponen al mes de maig i representen un 63% del nivell d'utilització previst per al tram quan hagi passat un any.

Després dels tres primers mesos de funcionament, la línia 9 Sud de metro va registrar el maig passat una mitjana de 47.000 viatgers els dies feiners, cosa que suposa haver arribat al 63% del nivell de demanda previst per al tram Aeroport T1 - Zona Universitària quan hagi transcorregut un període mínim d’un any des de la inauguració, el 12 de febrer passat.

Dels viatgers de la L9 Sud en feiner, 24.942 corresponen a validacions en alguna de les 15 estacions de la línia, mentre que els 22.000 restants corresponen  a l’estimació dels que hi accedeixen a través dels tres enllaços existents amb altres línies de metro (que per tant han validat en l’estació d’origen): Torrassa (L1), Collblanc (L5) i Zona Universitària (L3).

Per estacions, la que més entrades registra és la d’Aeroport T1, amb una mitjana de 4.016 de dilluns a divendres, seguida d’Europa / Fira (situada a l’Hospitalet de Llobregat, enllaç amb FGC), amb 3.387, i en tercer lloc Cèntric (situada al centre del Prat de Llobregat), amb 2.346 validacions.

Les infraestructures ferroviàries tenen un període llarg de maduració, d’un any o més, en què el seu grau d’utilització evoluciona en la mesura que connecta amb els hàbits dels usuaris potencials. En el cas de la L9 Sud, aquest temps de captació de demanda ha començat en un context de conflictivitat laboral que està motivant una pèrdua de passatge al conjunt de la xarxa de metro.

Des de l’abril, TMB té en marxa una campanya de promoció de la línia 9 Sud per augmentar el coneixement i l’ús d’aquesta ampliació de la xarxa de metro entre els ciutadans de l’àrea de Barcelona, amb el lema “L9 Sud, el 9 camí”.

Darrera modificació: 
20.06.2016
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies