Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La línia 9 Sud de metro aconsegueix en tres mesos 47.000 viatgers diaris
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
17.06.2016
Oriol Pàmies

La línia 9 Sud de metro aconsegueix en tres mesos 47.000 viatgers diaris

Imatge
Estació de Zona Universitària de la línia 9 Sud / Foto: Pep Herrero
Estació de Zona Universitària de la línia 9 Sud / Foto: Pep Herrero
< >Estació de Zona Universitària de la línia 9 Sud / Foto: Pep Herrero
Estació de Zona Universitària de la línia 9 Sud / Foto: Pep Herrero

Les primeres xifres de passatge significatives corresponen al mes de maig i representen un 63% del nivell d'utilització previst per al tram quan hagi passat un any.

Després dels tres primers mesos de funcionament, la línia 9 Sud de metro va registrar el maig passat una mitjana de 47.000 viatgers els dies feiners, cosa que suposa haver arribat al 63% del nivell de demanda previst per al tram Aeroport T1 - Zona Universitària quan hagi transcorregut un període mínim d’un any des de la inauguració, el 12 de febrer passat.

Dels viatgers de la L9 Sud en feiner, 24.942 corresponen a validacions en alguna de les 15 estacions de la línia, mentre que els 22.000 restants corresponen  a l’estimació dels que hi accedeixen a través dels tres enllaços existents amb altres línies de metro (que per tant han validat en l’estació d’origen): Torrassa (L1), Collblanc (L5) i Zona Universitària (L3).

Per estacions, la que més entrades registra és la d’Aeroport T1, amb una mitjana de 4.016 de dilluns a divendres, seguida d’Europa / Fira (situada a l’Hospitalet de Llobregat, enllaç amb FGC), amb 3.387, i en tercer lloc Cèntric (situada al centre del Prat de Llobregat), amb 2.346 validacions.

Les infraestructures ferroviàries tenen un període llarg de maduració, d’un any o més, en què el seu grau d’utilització evoluciona en la mesura que connecta amb els hàbits dels usuaris potencials. En el cas de la L9 Sud, aquest temps de captació de demanda ha començat en un context de conflictivitat laboral que està motivant una pèrdua de passatge al conjunt de la xarxa de metro.

Des de l’abril, TMB té en marxa una campanya de promoció de la línia 9 Sud per augmentar el coneixement i l’ús d’aquesta ampliació de la xarxa de metro entre els ciutadans de l’àrea de Barcelona, amb el lema “L9 Sud, el 9 camí”.

Darrera modificació
20.06.2016
Tema
Transport
  • ConceptesDadesDemandaInstitucionsTMBLlocsAeroport T1CèntricEuropa / FiraServeiL9MetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Vídeo: us presentem la línia 9 sud (Aeroport T1 - Zona Universitària)

  • En servei la línia 9 Sud, 20 quilòmetres més de metro automàtic per a l'àrea de Barcelona

  • Les estacions més singulars de la L9 Sud: Aeroport T1 i Aeroport T2

  • L'arquitectura de les estacions, un tret de personalitat de la L9 Sud

  • TMB llança una campanya per popularitzar la línia 9 Sud entre els usuaris potencials

Contingut relacionat

Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro

La línia 4 de metro recupera dilluns la normalitat al servei després de les obres de millora

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Quevedo al Palau Sant Jordi

Transport
Obres de millora de l'L4. 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Finalitza la primera fase d’obres de millora a l’L4 que permet reobrir el tram entre Verdaguer i Maragall

Transport
Imatge
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotos: Tots els detalls de les obres d'aquest estiu a l'L4

Transport
Gallery

Últimes notícies

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons