Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Les estacions més singulars de la L9 Sud: Aeroport T1 i Aeroport T2
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
16.02.2016
Marta Espinosa

Les estacions més singulars de la L9 Sud: Aeroport T1 i Aeroport T2

Imatge
Selfie a la nova estació de metro Aeroport T1  / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Selfie a la nova estació de metro Aeroport T1 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
< >Selfie a la nova estació de metro Aeroport T1 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Selfie a la nova estació de metro Aeroport T1 / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Per primera vegada el metro de Barcelona té correspondència amb el transport aeri a l’aeroport. T’expliquem les particularitats de les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2

És una de les grans novetats de l’esperada estrena de la L9 Sud: ja podem anar i tornar de l’aeroport amb metro. La connexió directa de la ciutat de Barcelona amb l’Aeroport del Prat en metro és  una realitat. La L9 Sud suma 15 noves estacions, dues de les quals donen accés a les terminals aeroportuàries T1 i T2. Precisament, aquestes estacions incorporen unes particularitats que les converteixen en singulars i úniques respecte a la resta d’estacions de la xarxa.

Per situar-nos, l’estació Aeroport T1 està construïda dins de la mateixa terminal, així l’usuari accedeix a la instal·lació directament sense necessitat de sortir al carrer. En canvi, l’estació Aeroport T2 està ubicada a l’exterior, al costat de l'estació dels trens de Rodalies.

Validació a la sortida

Una de les singularitats més destacades i visibles que tenen les dues estacions de l’aeroport són les línies de peatge (les màquines de portes lliscants de validació) instal·lades a la sortida. Fins ara, estem acostumats a trobar-les només a les entrades de les estacions. A Aeroport T1 i Aeroport T2 és obligatori que els usuaris validin els seus bitllets per poder sortir de l’estació. El motiu d’aquest tancament tarifari de sortida és que només s’hi accedeixi o se'n surti amb un títol dels que l'ATM ha designat com a vàlids.

En aquest sentit, totes dues estacions disposen de màquines automàtiques distribuïdores del bitllet especial aeroport, situades al vestíbul, abans de l’esmentada validació de sortida, per als usuaris que no l'hagin adquirit a l'inici del viatge. Les màquines de venda de l'exterior només venen títols vàlids per entrar en aquestes dues estacions.

Per primera vegada, a més, una estació, Aeroport T1, integra una caseta d'informació de Turisme de Barcelona, amb personal preparat per orientar els nouvinguts.

Senyalització especial a terra

La senyalització estàtica també incorpora alguna innovació que els usuaris habituals del metro advertiran. Es tracta de consells o avisos en forma de senyals al terra del vestíbul d’entrada i de sortida on s’adverteix l’usuari que per accedir o sortir d’aquella estació és necessari viatjar amb uns bitllets determinats. 

Si seguim el viatge, ja a les andanes, unes marques informen l’usuari del lloc d’espera idoni per facilitar la sortida i entrada al tren, indicacions molt útils en aquestes estacions que preveuen una alta afluència de passatge en determinats moments.

Imatge
Senyalització especial a l'andana d'Aeroport T1  / Foto: TMB

Màquines distribuïdores de títols al vestíbul d'Aeroport T1 / Foto: TMB

Darrera modificació
14.08.2023
Tema
Transport
  • Altres temesInnovacióConceptesInnovacióMetro automàticMobilitatServeiInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsAeroport T1Aeroport T2ServeiL9MetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons