Oriol Pàmies

Com funciona... la tarifa especial del metro a les terminals T1 i T2

Una de les novetats que comporta la posada en servei de la línia 9 Sud és que per primera vegada hi ha una tarifa diferent en un sector de la xarxa de metro: les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2, per als usuaris ocasionals.

El consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va decidir, el 23 de desembre passat, crear una política tarifària específica per als recorreguts amb metro que tenen origen o destinació a les terminals T1 o T2 de l'aeroport. Aquesta decisió comporta un seguit de mesures d'una certa complexitat, que expliquem tot seguit.

1. Qui ha d'abonar la tarifa especial de l'aeroport? Tothom que faci un viatge amb metro des de les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2, o bé amb origen en qualsevol punt de la xarxa i destinació a aquestes dues estacions, i faci servir un bitllet senzill, una T-10, una T-Escolar o una T-2 Comerç. Aquests bitllets són rebutjats a les línies de peatge d'Aeroport T1 i Aeroport T2.

2. Quins són els títols que tenen inclosa la tarifa aeroport? Els que fan servir els usuaris intensius i tots els títols socials: la T-50/30, la T-Mes, la T-Jove, la T-12, la T-Trimestre, la T-70/30, la Targeta Rosa i la targeta T-4, a més de totes les modalitats dels abonaments Hola BCN! Totes aquestes targetes són vàlides a les línies de peatge d'Aeroport T1 i Aeroport T2.

3. Què ha de fer el passatger que no tingui aquestes targetes? El viatger ocasional ha de comprar el bitllet aeroport, que val 4,50 euros. És un bitllet senzill no integrat que es ven en totes les màquines de bitllets de la xarxa de metro i serveix per a un trajecte únic, amb transbordaments entre línies de metro però no d'altres transports.

4. I si no hi ha pensat i ja ha arribat a la T1 o la T2? Llavors l'usuari ha de comprar el bitllet aeroport en les màquines de venda especials que hi ha en els dos vestíbuls, abans de la línia de peatge.

5. Què s'ha fet per evitar confusions entre els passatgers? S'ha desplegat informació estàtica i de megafonia a les estacions i els trens de la línia 9 Sud i a les estacions que hi enllacen, així com adhesius a les màquines de venda i continguts informatius en el web i els altres canals de TMB, entre d'altres mesures.

6. La tarifa especial afecta els empleats de l'aeroport? No, els empleats amb baixa freqüència d'utilització poden continuar viatjant amb una targeta T-10 especial que poden comprar a les distribuïdores de les dues terminals amb la seva identificació. És una T-10 unipersonal que té el mateix preu que la T-10 normal.

7. Quins canvis es noten a les estacions? Les estacions de metro d'Aeroport T1 i T2 estan tancades d'entrada i sortida, per la qual cosa s'ha de validar tant per accedir-hi com per sortir-ne. També hi ha màquines de venda dins i fora de la línia de peatge, i senyalització abundant d'orientació i sobre el sistema tarifari propi.

8. Són diferents les distribuïdores de títols de la T1 i la T2? Sí, les de l'interior de les línies de peatge només dispensen bitllets aeroport per poder sortir de l'estació. Les de l'exterior, per evitar confusions, només dispensen bitllets i targetes vàlides per agafar el metro en aquestes dues estacions (no s'hi poden comprar bitllets senzills ni T-10).

9. Aquest esquema tarifari és per sempre? No, està lligat a la vigència dels títols magnètics actuals. La futura implantació de la T-Mobilitat ha de permetre simplificar-lo.

10. És un fet diferencial de Barcelona? No, altres serveis de metro tenen tarifes més altes per a les connexions amb aeroports, mitjançant una política de zones o bé aplicant recàrrecs, com és el cas de Madrid.

Darrera modificació: 
12.02.2016
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies