Header Top menu
TMB llança una campanya per popularitzar la línia 9 Sud entre els usuaris potencials
Quatre persones que fan servir el nou metro protagonitzen els anuncis, que el presenten com "el 9 camí" de l'Hospitalet, el Prat, la universitat, la Fira, etc.
Avui han començat a difondre’s els missatges de la campanya de promoció de la línia 9 Sud dissenyada per TMB per augmentar el coneixement i l’ús d’aquesta ampliació de la xarxa de metro, estrenada el 12 de febrer passat, entre els ciutadans de l’àrea de Barcelona.
La campanya, concebuda temps abans de la inauguració, té com a missatge central la presentació de la línia 9 Sud com un transport útil, eficaç, innovador i estretament connectat a la xarxa metropolitana, que potencia l’accessibilitat de les àrees residencials, econòmiques i de coneixement dels barris de l’Hospitalet i el Prat de Llobregat i del sector sud de Barcelona.
El públic destinatari són els residents i treballadors d’aquests llocs i de tota l’àrea metropolitana, ja que a tots els beneficia el creixement del 20% en la xarxa de metro. Per això el lema és L9 Sud. El 9 camí, una idea que es complementa amb els diferents noms de lloc dels àmbits en què es vol incidir: Barcelona, l’Hospitalet, el Prat, la Fira, l’aeroport, el Parc Científic, la universitat, Mercabarna...
Cartells, espots, falques, bàners i fullets seran alguns dels formats clàssics utilitzats, junt amb d’altres d’innovadors, com les estovalles de bars i els envasos de paper en forns i fruiteries. Preferentment seran aprofitats els suports propis de TMB, a més d’altres de cedits per ajuntaments i institucions de l’àmbit d’influència de la L9 Sud. També s’utilitzarà la tècnica de la prova de producte, és a dir, la distribució de bitllets gratuïts de dos viatges, perquè els usuaris potencials facin un tast del nou metro i descobreixin noves combinacions de mobilitat que els resultin convenients.
Quatre usuaris reals
Quatre d’aquests usuaris de la L9 Sud han cedit la seva imatge per aparèixer en cartells i vídeos: són la Maria Àngels, una resident a l’Hospitalet que fa de professora de música a Barcelona; la Cristina, una universitària de 23 anys que viu al Prat; el Joan, arquitecte barceloní que treballa en un projecte a l’entorn de la Fira; i l’Stefano, un ciutadà italià resident a Barcelona que va sovint a l’aeroport per viatjar.
La campanya es desenvoluparà en una primera fase des d’ara fins a finals de maig. TMB preveu llançar-ne una segona onada a partir del setembre.
La línia 9 Sud transcorre entre Aeroport T1 i Zona Universitària. Són 15,6 quilòmetres de metro automàtic, amb 15 estacions —de les quals sis són de connexió amb altres línies de metro, FGC i Rodalies—, totes accessibles i singulars arquitectònicament, situades en els municipis del Prat de Llobregat, l’Hospitalet i Barcelona.
Un dels cartells que protagonitzen usuaris reals de la línia 9
- ConceptesComunicacióMetro automàticRelacions institucionalsInstitucionsAjuntamentAltresTMBLlocsBarcelonaEl Prat de LlobregatL'Hospitalet de LlobregatServeiL9MetroAnys2016