Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La línia 10 Sud de metro s'ampliarà amb tres estacions més el març del 2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.11.2020
Redacció

La línia 10 Sud de metro s'ampliarà amb tres estacions més el març del 2021

Imatge
Plaques fotovoltaiques en funcionament a la coberta de l'estació Zona Franca / Foto: ACN
Plaques fotovoltaiques en funcionament a la coberta de l'estació Zona Franca / Foto: ACN
< >Plaques fotovoltaiques en funcionament a la coberta de l'estació Zona Franca / Foto: ACN
Plaques fotovoltaiques en funcionament a la coberta de l'estació Zona Franca / Foto: ACN

En servei les plaques solars situades a la coberta de l’estació Zona Franca, primera fita d’un projecte per generar 2.743.000 kWh anuals d’energia verda.

La línia 10 Sud de metro s’allargarà el març del 2021 amb l’obertura de tres estacions més al viaducte del carrer A del polígon industrial de la Zona Franca: Port Comercial, Ecoparc i ZAL / Riu Vell. Ho ha anunciat avui el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en la visita que ha fet al projecte d’instal·lació de plaques fotovoltaiques que el seu departament té en marxa i que abasta les quatre estacions d’aquesta línia situades al viaducte i la coberta dels tallers de la ZAL.

El Departament de Territori i Sostenibilitat està treballant actualment en la finalització de les obres d’arquitectura i instal·lacions de les tres estacions, unes tasques pendents que compten amb un pressupost de 10,5 milions d’euros. La primera estació a entrar el servei en el viaducte del carrer A va ser Zona Franca, que és la terminal de la línia 10 Sud des del febrer passat.

Les plaques situades a la coberta en aquesta estació han quedat instal·lades recentment, i a les altres tres del ramal els treballs estan en curs, amb la previsió que finalitzin a la primavera i, per tant, estiguin enllestits quan entrin en funcionament amb passatgers.

Energia renovable

Segons ha remarcat, el conseller, és una de les actuacions més ambicioses pel que fa a instal·lacions fotovoltaiques a Barcelona, amb una inversió total de prop de 3 milions d’euros. A les quatre estacions del viaducte es generaran de l’ordre de 200.000 kWh/any, energia que es connectarà a la xarxa d’alimentació de la mateixa L9/10. A l'edifici del taller ZAL, que té 600 metres de llarg per 32 d'ample, s’hi instal·laran 4.850 plaques solars que generaran uns 2.743.000 kWh/any, amb una reducció de 661 tones de CO2 equivalent en el sistema de producció energètica.

En total, doncs, tot aquest projecte suposarà un estalvi anual de 700 tones de CO2. La potència que es produirà serà un 3% de la que consumeix anualment la L9/10 (99 milions de kwh). L'energia es destinarà als tallers i també es connectarà a la xarxa de distribució interna de la línia. L’electricitat consumida per la línia 9/10 està actualment certificada com energia verda, igual que la de les línies convencionals que contracta TMB.

Més informació a la nota de premsa del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Darrera modificació
22.11.2020
Tema
Transport
  • Altres temesMedi ambientConceptesMedi ambientInfraestructuraEstacióInstitucionsGeneralitatTMBLlocsZona FrancaServeiL10MetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Zona Franca, una estació de metro amb vistes sobre l'economia productiva

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons