Header Top menu
La línia 10 Sud de metro s'ampliarà amb tres estacions més el març del 2021
En servei les plaques solars situades a la coberta de l’estació Zona Franca, primera fita d’un projecte per generar 2.743.000 kWh anuals d’energia verda.
La línia 10 Sud de metro s’allargarà el març del 2021 amb l’obertura de tres estacions més al viaducte del carrer A del polígon industrial de la Zona Franca: Port Comercial, Ecoparc i ZAL / Riu Vell. Ho ha anunciat avui el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en la visita que ha fet al projecte d’instal·lació de plaques fotovoltaiques que el seu departament té en marxa i que abasta les quatre estacions d’aquesta línia situades al viaducte i la coberta dels tallers de la ZAL.
El Departament de Territori i Sostenibilitat està treballant actualment en la finalització de les obres d’arquitectura i instal·lacions de les tres estacions, unes tasques pendents que compten amb un pressupost de 10,5 milions d’euros. La primera estació a entrar el servei en el viaducte del carrer A va ser Zona Franca, que és la terminal de la línia 10 Sud des del febrer passat.
Les plaques situades a la coberta en aquesta estació han quedat instal·lades recentment, i a les altres tres del ramal els treballs estan en curs, amb la previsió que finalitzin a la primavera i, per tant, estiguin enllestits quan entrin en funcionament amb passatgers.
Energia renovable
Segons ha remarcat, el conseller, és una de les actuacions més ambicioses pel que fa a instal·lacions fotovoltaiques a Barcelona, amb una inversió total de prop de 3 milions d’euros. A les quatre estacions del viaducte es generaran de l’ordre de 200.000 kWh/any, energia que es connectarà a la xarxa d’alimentació de la mateixa L9/10. A l'edifici del taller ZAL, que té 600 metres de llarg per 32 d'ample, s’hi instal·laran 4.850 plaques solars que generaran uns 2.743.000 kWh/any, amb una reducció de 661 tones de CO2 equivalent en el sistema de producció energètica.
En total, doncs, tot aquest projecte suposarà un estalvi anual de 700 tones de CO2. La potència que es produirà serà un 3% de la que consumeix anualment la L9/10 (99 milions de kwh). L'energia es destinarà als tallers i també es connectarà a la xarxa de distribució interna de la línia. L’electricitat consumida per la línia 9/10 està actualment certificada com energia verda, igual que la de les línies convencionals que contracta TMB.
Més informació a la nota de premsa del Departament de Territori i Sostenibilitat.
- Altres temesMedi ambientConceptesMedi ambientInfraestructuraEstacióInstitucionsGeneralitatTMBLlocsZona FrancaServeiL10MetroAnys2020